تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813241113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت به ورزش کارکنان دولت شاخص ارزيابي عملکرد دستگاه هاي دولتي قرار بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۵۵ب.ظ)
مدير کل ورزش و جوانان استان قم: اهميت به ورزش کارکنان دولت شاخص ارزيابي عملکرد دستگاه هاي دولتي قرار بگيرد مدير کل ورزش و جوانان استان قم خواستار توجه ويژه دستگاه هاي دولتي به ورزش کارکنان خود و تلاش براي ارتقاء سلامتي آنها شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس جهان بيني در مراسم تجليل از برترين هاي المپياد ورزشي کارکنان دستگاه هاي دولتي استان قم تصريح کرد: به صورت غير مستقيم در حال حاضر چيزي نزديک به 2 هزار نفر از کارکنان نهادها و ارگان هاي دولتي قم در فعاليت هاي ورزشي کارکنان مشارکت دارند.
وي ادامه داد: در گذشته منابع بسيار خوبي براي توجه و سرمايه گذاري بيشتر و بهتر به ورزش کارکنان در اختيار داشتيم، به عنوان نمونه يک درصد اعتباري که از بودجه دستگاه هاي دولتي به ورزش اختصاص مي يافت که هم سهم عمده اي از آن به ورزش کارکنان اختصاص مي يافت و هم اينکه بخش اعظمي از آن در ساير قسمت ها به مدد و ياري ورزش مي آمد.
مدير کل ورزش و جوانان استان قم تصريح کرد: متاسفانه در حال حاضر از اين اعتبار برخوردار نيستيم چون در قانون برنامه پنجم توسعه اين سهم براي ورزش پيش بيني نشده است و بر همين اساس دچار محدوديت هايي در منابع مالي هستيم.
وي اضافه کرد: در گذشته هم از سوي سازمان تربيت بدني و هم از جانب وزارت ورزش و جوانان توجه ويژه اي به ورزش کارکنان صورت مي گرفت اما به دليل اينکه بودجه اي براي ورزش کارکنان در حال حاضر وجود ندارد طبيعي است که نگاه ها به ورزش کارکنان کمرنگ تر شده است.
جهان بيني بيان داشت: بر همين اساس توجه به ورزش کارکنان کمتر شده و بعضي از استان ها مانند قم اقدام به برگزاري مسابقات و المپيادهاي ورزش کارکنان مي کنند و برخي از استان ها نيز به اين موضوع توجه خاصي ندارند و بدين ترتيب حتي ديگر کمتر شاهد برگزاري المپياد سراسري ورزش کارکنان کشور هستيم.
وي با بيان اينکه نياز است اين موضوع در سطح وزارت کشور با تشريح اهميت ورزش در سلامت و بهره وري بيشتر کارکنان مورد توجه قرار بگيرد، ابراز داشت: افزايش بهره وري، بيشتر شدن حوصله کاري، ارتقاء سلامت جسم و روح و بسياري از آثار مثبت ديگر مي تواند در اثر توجه به ورزش کارکنان ايجاد شود.
مدير کل ورزش و جوانان استان قم با تاکيد بر اينکه از نگاه کارشناسي، توجه به ورزش کارکنان دولت در واقع يک نوع سرمايه گذاري است و هرگز هزينه محسوب نمي شود، بيان داشت: دستگاه هاي دولتي بايد به ورزش کارکنان خود توجه ويژه داشته باشند.
وي که در حضور معاون پشتيباني و نيروي انساني استاندار قم سخن مي گفت، تصريح کرد: پيشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان اين است که در شوراي اداري استان که با حضور مديران دستگاه هاي مختلف برگزار مي شود موضوع اختصاص بودجه به ورزش کارکنان در قالب يک موافقتنامه به تصويب برسد تا بتوانيم برنامه هاي متنوع براي اين منظور پيش بيني کنيم.
جهان بيني ابراز کرد: از سوي ديگر به نظر مي رسد اگر موضوع اختصاص بودجه به ورزش کارکنان يکي از شاخص هاي ارزيابي مديران دستگاه هاي دولتي استان قرار بگيرد مديران قطعا به اين مقوله مهم براي ارتقاء سلامتي کارکنان که بخش اعظمي از جمعيت جامعه را تشکيل مي دهند، اهميت قائل خواهند شد.
وي برگزاري رقابت هاي المپياد ورزشي کارکنان دولت را فرصتي براي رفع خستگي هاي ناشي از کار براي آنها دانست و تصريح کرد: فضايي شاد و مفرح در ميدان مسابقات به وجود مي آيد و در نتيجه شاهد افزايش روحيه کارکنان و بهبود سطح سلامت آنها هستيم.
مدير کل ورزش و جوانان استان قم تصريح کرد: با اينکه اين اداره کل از نظر بودجه اختصاصي براي برگزاري المپياد ورزشي کارکنان دولت با محدوديت مواجه است اما اين مهم را يکي از شاخص هاي رشد ورزش همگاني مي دانيم و تا جايي که بتوانيم نمي گذاريم چيزي مانع برگزاري اين المپياد شود اما اگر حمايت از سوي مسئولان استان در امر برگزاري اين الميپاد صورت بگيرد طبيعي است که کيفيت بهتري خواهد داشت.
وي ياد آور شد: المپياد ورزشي کارکنان دولت در استان قم هر ساله در نيمه دوم سال با حضور ورزشکاران آقا و خانم کارمند در دستگاه هاي مختلف برگزار مي شود و در آخرين دوره اي که به انجام رسيد شاهد حضور نزديک به 600 نفر در اين المپياد بوديم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن