تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804450652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سرمایه اولیه وپشتوانه مردمی شرکت پتروشیمی زنجان استفاده مطلوب نشده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: از سرمایه اولیه وپشتوانه مردمی شرکت پتروشیمی زنجان استفاده مطلوب نشده خبرگزاری پانا: رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان سرمایه اولیه شرکت پتروشیمی زنجان را 550میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: از سرمایه اولیه این شرکت و پشتوانه عظیم مردمی آن استفاده مطلوب نشده است
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ساعت 13:05



 به گزارش سرویس خبر پانا، سیدسجاد نباتچیان در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: سرمایه اولیه این شرکت بسیار سرمایه بزرگی بوده و این میزان در زمان پذیره نویسی اولیه نشان از استقبال بسیار بالای مردم از این طرح در استان داشته است.  وی یادآورشد: اگر علاوه بر پتانسیل پشتوانه مردمی این طرح از سرمایه اولیه آن استفاده مطلوب می شد هم اکنون پروژه ی بزرگ پتروشیمی زنجان از پیشرفت بالایی برخوردار بود.

رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان با تاکید بر لزوم حل مشکل اعتبار پتروشیمی زنجان با ورود سهامداران زنجانی به هیات مدیره شرکت، علت اصلی تاخیر پنج ساله در اجرای این پروژه را 

وابستگی آن به تسهیلات ارزی و ریالی بانکی ذکرکرد و گفت: عدم تامین به موقع منابع مالی این شرکت موجب تاخیر در اجرای آن شده است.

نباتچیان با اشاره به توجیه اقتصادی اجرای این طرح با تاخیر خاطرنشان کرد: در پروژه های کوچک صنعتی احتمال از دست رفتن توجیه طرح با طولانی شدن زمان اجرای آن وجود دارد درحالی که پروژه های بزرگ به خصوص پروژه های بر پایه نفت و گاز از توجیه بالای اقتصادی برخوردارند.

وی تاخیر در اجرای پروژه اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان را موجب تحمیل زیان های فراوان برای شرکت و سهامداران آن دانست و تصریح کرد: این پروژه در ابتدای پذیره نویسی با رقم 860 میلیارد تومان بسته شده بود و متاسفانه تعلل مدیران و دست اندرکاران پروژه رقم مزبور را به بالاتر از 2000 میلیارد تومان افزایش داده است و این به معنی افزایش 230 درصدی قیمت تمام شده پروژه است.

نباتچیان تاکید کرد: اجرای پروژه هایی همچون شرکت پتروشیمی زنجان وابسته به تسهیلات بانکی است به ویژه با قرار گرفتن آن درمنطقه محروم 90درصد مبلغ پروژه ازطریق بانک و تنها 10 درصد سرمایه توسط سهامداران تامین می شود و کسری مبلغ نیز در مراحل بعدی افزایش سرمایه توسط سهامداران تامین می شود.

وی افزود: باید ازابتدا اعتماد سهامداران شرکت را جلب کرد و در تمامی مراحل پروژه، سهامداران را محرم دانست، آنها را در جریان امور شرکت قرارداد و در جهت حفظ حقوق آنان کوشید، در مواقع لزوم نیز از آنها کمک خواست که متاسفانه در این شرکت هیچ توجهی طی سالهای گذشته به این مهم نشده است.

وی بابیان اینکه سهام شرکت طی هفت سال گذشته زیرقیمت اسمی خرید و فروش شده است،

خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده عدم مسوولیت پذیری شرکت در رابطه با حفظ حقوق سهامداران بوده است. 

وی همچنین از عدم تلاش مدیریت شرکت برای بردن سهام به بازار دوم پس از اخراج آن از بازار پایه فرابورس انتقاد کرد و افزود: افزایش قیمت سهام بین 200تا 300 تومان فعلی ناشی از نوسان قیمت ارز و طلا و ورود یک شرکت فعال در بازار سرمایه به مجموعه سهامداران شرکت است.

نباتچیان گفت: در مدت هفت سال گذشته هیات مدیره قبلی و فعلی با هزینه کرد اشتباه سرمایه شرکت، به سرمایه گذاران بالقوه و بانکها و موسسات مالی این پیغام را داده اند که امکان سوخت سرمایه آنها قطعی است و با اینکه تسهیلات مورد نیاز در بانک مرکزی و هیات امنای صندوق توسعه ملی مصوب شده است، بانک ملی پس از ارزیابی پروژه به این نتیجه رسیده است که در پرداخت تسهیلات به این شرکت باید احتیاط شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی مشکل اعتبار این شرکت تنها در صورت ورود مدیران بومی مجرب بخش خصوصی حل خواهد شد و در صورت ادامه وضعیت فعلی درشرکت امکان ادامه پروژه صفر و احتمال ورشکستگی بسیار بالاست اما شرکت پتانسیلهای بالقوه بسیاری دارد که با مدیریت صحیح امکان حل مشکلات آن وجود دارد.

نباتچیان به سهامداران خرد و مردمی شرکت پتروشیمی زنجان توصیه کرد، در تمامی مجامع شرکت حضور داشته باشند و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دهند و در صورت عدم امکان حضور ، به یک نفر مدیر مورد اعتماد وکالت دهند تادر مجامع شرکت و از طرف آنها اعمال رای کند.

وی ادامه داد: یک گروه خود جوش از بین سهامداران پیگیر، بر اساس توصیه های مسوولان استان اقدام به جمع آوری وکالت به نام شرکت ˈفرحتابˈ کرده اند که با روند کنونی سعی خواهدشد تا تمام کاستی های گذشته جبران و روح تازه ای در این شرکت دمیده شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن