تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818148935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
نرم افزارها و ابزارهای معروف به Remote Desktop به شما اجازه میدهند که به سیستم خود از طریق اینترنت و در اتاق کناری یا آن سوی کره زمین دسترسی داشته باشید. همچنین به وسیله این ابزارها شما میتوانید به شکل موقتی کنترل دسکتاپ و سیستم خود را به فرد دیگری واگذار کنید. اما چگونه باید این اقدام را صورت داد؟
کد خبر: ۳۹۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 05 May 2014



به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
نرم افزارها و ابزارهای معروف به Remote Desktop به شما اجازه میدهند که به سیستم خود از طریق اینترنت و در اتاق کناری یا آن سوی کره زمین دسترسی داشته باشید. همچنین به وسیله این ابزارها شما میتوانید به شکل موقتی کنترل دسکتاپ و سیستم خود را به فرد دیگری واگذار کنید. اما چگونه باید این اقدام را صورت داد؟ به گزارش «تابناک» امروزه دسترسی به سیستم از راه دور و از طریق اینترنت و شبکه که معروف به Remote Desktop است یکی از پر کاربرد ترین روشهای کنترل از راه دور سیستم است که اتفاقا در بسیاری از سازمانها و ارگانها نیز برای مدیریت Client ها صورت میگیرد. اما تنظیم و نصب یک Remote Desktop به هیچ عنوان کار پیچیده ای نیست و شما نیز میتوانید به سادگی سیستم خود را از راه دور و از طریق اینترنت کنترل کنید. تنها کافی است که بدانید که نرم افزار مناسب برای اینکار کدام است و چگونه باید از آن استفاده کرد:
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
آنچه نیاز دارید... ابزارهای Remote Desktop به شما اجازه میدهد که یک سیستم را از راه دور به گونه ای کنترل کنید که گویا پشت آن نشسته اید. توضیح مبتدی آن است که سیستمی که قصد کنترل آن را دارید گویا در واقع ویدئویی برای شما ارسال میکند که دسکتاپ را به شکل کامل نمایش میدهد. شما میتوانید به شکل ساده از این سیستم و دسکتاپ استفاده کنید. شما میتوانید از این ابزارهای Remote Desktop بر روی Mac، اندروید و یا سیستم عامل Chromebook استفاده کنید و همچنین این امکان برای شما وجود دارد که به فایلها و داده های خود بر روی سیستم مقصد دسترسی داشته باشید.
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
آنچه باید به خاطر داشته باشید برای کنترل سیستم لازم است که سیستم مقصد روشن باشد. این موضوع در زمانی که شما در اتاق کناری قرار دارید، مشکل ساز نیست اما زمانی که در سفر باشید یا کیلومترها با سیستم خود فاصله داشته باشید، مشکل ساز میشود. این امر نیازمند آن است که سیستم خود را به شکل مرتب روشن بگذارید و یا آنکه از روش هایی نظیر Wake-on-LAN استفاده کنید. همچنین به دلیل ارتباط از راه دور کمی تاخیر را در عملیات ها خواهید دید. به عبارتی عمل هایی که قصد صورت دادن آنها را دارید به سرعت و همانند معمول انجام نمیشود و کمی تاخیر را به همراه دارد. همچنین این امکان وجود دارد که خود اقدام به ایجاد سرور ارتباطی کرده یا با استفاده از برخی نرم افزارهای خاص این سرورها را به شکل خودکار تنظیم کنید. در این مطلب ما از روش دوم استفاده میکنیم و آن را به شما نیز پیشنهاد میکنیم. همچنین نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، امنیت است. افشا شدن یک ارتباط از راه دور اینترنتی با سیستم میتواند به سادگی همه سیستم و اطلاعات شما را به خطر بیندازد، زیرا در صورتی که یک گذرواژه ضعیف انتخاب کرده باشید و یا از نرم افزار سرور قدیمی و نا مطمئن بهره برده باشید، هرکها میتوانند به سادگی به سیستم شما نفوذ کنند. این دلیل دیگری برای استفاده از نرم افزارهای مخصوص برای Remote Desktop است.
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
انتخاب نرم افزار مناسب برای شروع نیازمند انتخاب برنامه مناسب هستید. در اینجا برخی از برترین گزینه ها را به اختصار برای شما معرفی میکنیم: 1 – Windows Remote Desktop: این ابزار تنها در نسخه Professional ویندوز موجود است. برای استفاده از این ابزار لازم است که خود اقدام به تنظیم سرور، پورتهای ارتباطی، DNS دینامیک و مدیریت مباحث امنیتی کنید. همچنین مایکروسافت این ابزار را برای سیستم عامل اندروید و iOS نیز منتشر کرده است. اما ما استفاده از این ابزار را به دلایل پیش گفته توصیه نمی کنیم. 2 –VNC Server: در واقع VNC یک استاندارد برای Remote Desktop است. این ابزار بر روی Mac OS X و لینوکس بسیار پر طرفدار است و به علاوه میتوانید از آن بر روی ویندوز نیز استفاده کنید. البته این ابزار نیز مشکلات Windows Remote Desktop را دارا است و در نتیجه استفاده از آن نیز توصیه نمیشود. 3 – TeamViewer: این نرم افزار یک روش بسیار ساده و کاربردی را ارائه میکند. این ابزار هم امکان اتصال و ارتباط موردی (One-Time) را به شما میدهد و هم به وسیله آن میتوانید اقدام به ایجاد یک سرور پایدار برای استفاده و ارتباط مداوم با سیستم خود کنید. با این ابزار نیازی به درگیر شدن با تنظیمات سرور و پورتها نیست و تنها چیزی که نیاز دارید یک شناسه کاربری و یک گذرواژه است. سادگی و کارکرد این برنامه از آن یک گزینه ایدآل برای Remote Desktop ساخته است. 4 – Chrome Remote Desktop: گوگل نیز اقدام به ایجاد یک سرور برای Remote Desktop کرده است که بر روی کروم نصب میشود. با نصب آن همانند TeamViewer میتوانید اقدام به ارتباط موردی یا پایدار با سیستم خود کنید. شما با استفاده از حساب کاربری گوگل و یک گذرواژه ارتباط را برقرار میکنید و خوشبختانه نسخه اندروید این ابزار نیز موجود است. باز هم تاکید میشود که توصیه ما به شما استفاده از راه ها و روش های مطمئن و ساده نظیر TeamViewer و Chrome Remote Desktop است. در اینجا روش کار با TeamViewer را برای ارتباط Remote توضیح میدهیم.
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
تنظیم و راه اندازی دسترسی Remote Desktop فایل نصب برنامه TeamViewer را از لینک انتهای مطلب دانلود کرده و آن را بر روی سیستم مقصد (سیستمی که قصد ارتباط با آن از راه دور را دارید) نصب کنید. در اولین قدم نصب باید با انتخاب گزینه دوم به نرم افزار اعلام کنید که قصد کنترل سیستم فعلی را از راه دور دارید:
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
بعد از آنکه نرم افزار نصب شد، Wizard اصلی آن اجرا شده و از شما درخواست ورود نام و گذرواژه میکند:
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
در مرحله بعد باید اقدام به ساخت یک حساب کاربری رایگان TeamViewer کنید و اگر از قبل حساب کاربری ایجاد کرده اید با انتخاب گزینه دوم شناسه و گذرواژه خود را وارد کنید:
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
در نهایت بعد از همه اینها در پنجره اصلی نرم افزار و در ذیل قسمت Allow Remote Control شناسه و گذرواژ] ای را خواهید دید که با آن میتوانید اقدام به ارتباط با سیستم خود کنید:
به سیستم خود از طریق اینترنت و از راه دور دسترسی پیدا کنید
برای ارتباط با سیستم خود نیاز است که نرم افزار را در حالت سرور پایدار نصب کنید یعنی کاری که ما در اینجا صورت دادیم - Unattended Access. حال برای کنترل از راه دور سیستم خود کافی است TeamViewer را بر روی هر سیستمی که از طریق آن میخواهید سیستم خود را کنترل کنید، نصب کرده و با استفاده از شناسه و گذرواژه خود از طریق اینترنت به سیستم خود راه یابید.دانلود نرم افزار TeamViewer با لینک مستقیم













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن