تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815262585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگليس در ترور شهيد عليمحمدي دست داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انگليس در ترور شهيد عليمحمدي دست داشت
رئيس سابق انرژي اتمي گفت: جك استراو بايد جواب ترور شهيد عليمحمدي را مي‌داد، چرا اين موضوع را در ايران از او مطالبه نكردند. من مطمئن هستم MI6 در اين ترور دست داشت.


رئيس سابق انرژي اتمي گفت: جك استراو بايد جواب ترور شهيد عليمحمدي را مي‌داد، چرا اين موضوع را در ايران از او مطالبه نكردند. من مطمئن هستم MI6 در اين ترور دست داشت. 
به گزارش فارس، فريدون عباسي، رئيس سابق انرژي اتمي در نشست بررسي توافق ژنو كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه شريف برگزار شد، با بيان اينكه نظريه‌ها و تئوري‌ها از دانشگاه‌ها بيرون مي‌آيد و تصميم‌سازي‌ها بر اين اساس است، گفت: برهمين اساس ما به سخن امام خميني (ره) ايمان مي‌آوريم كه مي‌گفت دانشگاه مبدأ تمام تحولات است. حال بايد همه دانشگاهيان ظرفيتي را ايجاد كنند تا سخنان امام و رهبري اجرايي شود.
 وي در ادامه سخنان خود گفت: يكسري شعارها مطرح مي‌شود و سخناني گفته مي‌شود كه تنها مي‌خواهند برخي چهره‌ها را مصادره به مطلوب كنند. براي مثال شعار بسيجي واقعي همت بود و باكري، به دنبال مصادره به مطلوب بود. چراكه آناني كه در جبهه بودند و الان زنده هستند و مي‌توانند موضع خود را بيان كنند بسيجي نيستند اما كساني كه حضور ندارند و مي‌شود از آنان تفسير به رأي كرد، بسيجي واقعي بودند. اين عده همچنين به دنبال حذف جمهوري اسلامي هستند و مي‌خواهند جمهوري ايراني را حاكم كنند. 
عباسي در ادامه سخنان خود پيرامون فعاليت‌هايش در سازمان انرژي اتمي گفت: در دوره مديريت بنده سازمان انرژي اتمي تيم مذاكره كننده را همراهي مي‌كرد و سعي مي‌كرد براي تيم مذاكره كننده خوراك لازم را تهيه كند تا آنان با دست پر به مذاكرات وارد شوند. ما در برخورد با 1+5 سه سناريو داشتيم. اولين آن برخورد عادي، دومين آن تعاملي و سومين آن تقابلي بود. بر همين اساس اخباري را هم كه ما مي‌خواستيم مخابره كنيم عواقب آن را بررسي مي‌كرديم تا به مذاكرات لطمه‌اي نزند. ما حتي در اين خصوص عقبه كارشناسي هم راه انداختيم.
    قوي‌ترين بازوي تخصصي تيم مذاكره بوديم
 وي تأكيد كرد: به يقين به شما بگويم كه قوي‌ترين تيم تخصصي و كارشناسي بعد از امريكا را در اين خصوص ما داشتيم و افراد ما از جمله تاثيرگذارترين افراد در آژانس در حوزه تخصصي بودند. 
رئيس سابق انرژي اتمي ‌تصريح كرد: بر همين اساس در جلسات كارشناسي كه بين ايران و 1+5 صورت مي‌گرفت آنان به بن‌بست مي‌رسيدند و هنگامي كه در جلسات مذاكره به نتيجه مي‌رسيدند و آقاي جليلي اعلام مي‌كردند كه بنده اختيار كامل دارم تا موضوع را حل كنم خانم وندي شرمن كار را متوقف مي‌كرد. 
وي در ادامه خاطرنشان كرد: آنان به ما مي‌گفتند شما نفت و گاز داريد انرژي هسته‌اي مي‌خواهيد چكار، اما نشان داديم اگر ما محكم در مواضع‌مان بايستيم آنان عقب‌نشيني مي‌كنند.  بنده معتقد بودم كه بايد سطح مذاكرات را بالا مي‌برديم و اگر نيازمان به بالاي 20 درصد را با آژانس در ميان مي‌گذاشتيم همين اتفاق مي‌افتاد. ‌ديگر سطح مذاكرات از بحث داشتن يا نداشتن غني‌سازي بالاتر مي‌رفت و باعث مي‌شد آنان به ما بگويند كه شما چه نيازي در حوزه هسته‌اي داريد تا ما آن را برطرف كنيم.  
    بايد از ماجراي ابوطالبي درس بگيريم
عباسي با طرح اين سؤال كه چرا امريكا ابوطالبي را به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل نمي‌پذيرد، گفت: امريكا مي‌گويد 35 سال پيش آدم‌هاي ما را هر چه كه بودند گروگان گرفتيد درست است كه 32 سال از آن ماجرا مي‌گذرد اما من مدعي دفاع از اتباع خود هستم و نمي‌گذارم اقتدار امريكا زير سؤال برود.  به همين خاطر قوانين را زيرپا گذاشت. حال ما بايد از اين موضوع درس بگيريم. حال ما نبايد مدعي باشيم كه چرا آنان اتباع ما را تحريم و ترور مي‌كنند و در مذاكرات از اين ابزار استفاده كنيم. 
    اشتباه تيم جديد در ارتباط با غرب 
رئيس سابق انرژي اتمي ادامه داد: مسئولان در مذاكرات در قبال مابه ازاي ترور من چه چيزي به دست آوردند آنان كه هيچ خودمان هم قدر اين افراد را نمي‌دانيم.  من قصد حضور در دولت روحاني را نداشتم اما وقتي خودمان اينگونه رفتار مي‌كنيم ديگر به راحتي مي‌توانيم سانتريفيوژها را پلمب كنيم. اشتباه اين افراد اين بود كه فكر مي‌كردند مي‌توانند بدون استفاده از خرد جمعي و تجارب گذشته تفكرات خودشان را در ارتباط با غرب پياده كنند و براي آنان مهم نبود كه در اين مسير چه چيزهايي را از دست مي‌دهند. 
وي ادامه داد: جك استراو بايد جواب ترور شهيد عليمحمدي را مي‌داد، چرا اين موضوع را در ايران از او مطالبه نكردند. من مطمئن هستم MI6 در اين ترور دست داشت اما اينان وارد كشور ما شدند، برگشتند اما هيچ كسي اين سؤال را از آنان نكرد. 
     در توافق ژنو به امريكا اجازه داديم به همه آرزوهايش برسد 
عباسي درباره توافق ژنو نيز گفت: در حقيقت ما با اين توافقنامه به امريكا اجازه داديم كه به تمام آرمان‌ها و آمال خود برسد اما ما اميدواريم تذكراتي كه به مسئولان داده شد، در دور بعدي مذاكرات مشاهده شود و آنان مانند انسان‌هاي اوليه نباشند كه همه چيز را از صفر شروع كنند و در مذاكرات از تجربيات گذشتگان استفاده كنند.  وي با اشاره به گزارش آمانو در سال 2011 گفت: ما به خاطر آن گزارش آژانس از آنان سند خواستيم اما آنان گفتند كه كشورهايي كه اين گزارشات را به ما دادند مي‌ترسند جاسوسانشان شناسايي شوند.  در 2014 نيز بعد از توافقي كه صالحي و آمانو در سازمان انرژي اتمي انجام دادند ما جلو جلو اقدامات خود را انجام داديم اما آنان به هيچ يك از تعهدات خودپايبند نبودند.  بعد از توافقنامه آمانو در گزارش خود گفت اطلاعات جديد به دست آمده ما را نسبت به اطلاعات قديم‌مان مصمم‌تر مي‌كند. در اين مورد آقاي ظريف بايد پاسخ دهد كه مگر چه اتفاقي افتاده است. 
عباسي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: امريكا وقتي ما را در مقابل خود نرم ديد علاوه بر اينكه يك سري موارد را به ما تحميل كرد موارد ديگري را كه ربطي به مذاكرات نداشت به ما تحميل كرد. 





تاریخ انتشار: 14 ارديبهشت 1393 - 22:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن