تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبه نظامیان مصر مسوولیت حملات در سینا را برعهده گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شبه نظامیان مصر مسوولیت حملات در سینا را برعهده گرفتند تهران - ایرنا - یک گروه شبه نظامی تندرو روز یکشنبه مسوولیت دو حمله انتحاری در نزدیکی شهر توریستی شرم الشیخ در صحرای سینا را که منجر به کشته شدن یک سرباز ارتش و زخمی شدن دست کم 8 نفر دیگر شد، برعهده گرفت.


به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، گروه ˈانصار بیت المقدسˈ که فعال ترین گروه شبه نظامی مخالف دولت مصر است، با صدور بیانیه ای درخصوص این حملات اعلام مسوولیت کرد.
در بیانیه این گروه آمده است: مسوولیت این حملات که یک ایست بازرسی امنیتی و یک اتوبوس حامل گردشگران در جنوب سینا را هدف گرفت، برعهده می گیریم و تا زمانی که انتقام خون و آبروی مسلمانان را نگیریم، آرام نخواهیم نشست.
از زمان برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین مصر، حملات شبه نظامیان و دیگر انواع خشونت های سیاسی در این کشور شدت یافته است.
صدها نفر از هواداران مرسی اخیرا در جریان اقدامات سرکوب گرایانه دولت مصر کشته و دهها هزار تن از جمله رهبران ارشد اخوان المسلمین بازداشت شده اند.
این نگرانی وجود دارد که خشونت های ضد دولتی در مصر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شدت یابد. قرار است انتخابات ریاست جمهوری مصر 26 و 27 ماه می (5 و 6 خرداد ماه) برگزار شود و در سطحی گسترده انتظار می رود ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده سابق ارتش و رهبر کودتا علیه مرسی، پیروز این انتخابات باشد.
براساس این گزارش، در بیانیه گروه شبه نظامی انصار بیت المقدس از مردم مصر خواسته شده است با دولت به شدت مخالفت کنند و صرفا به اقدامات مسالمت آمیز اتکا نکنند.
در همین حال، دولت مصر اعلام کرد که حملات شبه نظامیان در ماه های اخیر منجر به کشته شدن حدود 500 نفر شده است که اکثر آنها نیروهای پلیس و سربازان ارتش بودند.
مترجمام**9109**1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن