تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814740819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت ‏الله نوری همدانی:نقشه راه مقابله با تکفیری ها اتحاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت ‏الله نوری همدانی:نقشه راه مقابله با تکفیری ها اتحاد است قم -ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: اتحاد نقشه راه مسلمانان است و باید با یکدیگر متحد باشیم.


به گزارش ایرنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز یکشنبه در دیدار دانش آموختگان نخبه دوره عالی اهل سنت جنوب کشور اظهار کرد: باید مسلمانان در مقابل تکفیری ها و سلفی ها بایستند و مسلمان کسی است که در مقابل آمریکا و تکفیری ها به میدان بیاید.
وی با اشاره به تفرقه اندازی میان مسلمانان توسط استکبار بیان کرد: کسانی که به اسلام توهین می کنند، قرآن را می سوزانند و کاریکاتور موهن می کشند نمی خواهند مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند و از هر فرصتی برای رخنه در بین مسلمان ها استفاده می کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت تقریب مذاهب اسلامی گفت: شیعه و سنی مشترکات فراوانی دارند.
وی با بیان اینکه حدیث ثقلین یکی از عوامل اصول اجتهاد شیعه است و محتوای آن گرامی داشتن کتاب خدا و عترت پیامبر اسلام (ص) است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در پنج موضع این حدیث را بیان کرده‏ بر اتحاد کتاب خدا با اهل بیت (ع) تاکید داشته ‏اند.
آیت الله نوری همدانی درباره اجتهاد شیعی و ابزار مورد استفاده در آن تصریح کرد: در زمینه تفسیر قرآن در حدود 12 هزار حدیث از اهل بیت (ع) وجود دارد که در ˈتفسیر البرهانˈ جمع آوری شده است که البته ادعایی درباره صحیح بودن همه آنها وجود ندارد.
این مرجع تقلید یادآوری کرد: وجود مذاهب مختلف در اسلام سبب شده است که تفاوت هایی در اصول و فروع و احکام به وجود آید، بعنوان مثال در باب وضو، حدود 50 تفاوت بین سنی و شیعه دیده می شود.
وی درباره اهمیت و ضرورت فقه مقارن خاطرنشان کرد: فقه مقارن درباره اثبات راه شیعه در فقه است و از طرفی زمان شناسی در فقه بسیار مهم است و آگاه بودن فقیه در فتوا نسبت به اوضاع زمانه امری مهم است.
آیت الله نوری همدانی درباره رفتار برادرانه مسلمانان با یکدیگر افزود: از ناحیه ائمه اطهار (ع) سفارش شده است که پشت سر اهل سنت نماز بخوانیم و اگر کسی چنین کاری کند، گویی پست سر پیامبر اسلام (ص) نماز گذارده است. ک/1
7406/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن