تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاء جايگاه سردفتري درکشور از دغدغه هاي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۲۸ب.ظ)
معاون رييس قوه قضاييه: ارتقاء جايگاه سردفتري درکشور از دغدغه هاي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است جامعه سردفتري مجموعه ارزشمندي است که کار حاکميتي انجام مي دهد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حداکثر تلاش خود را براي ارائه بهينه خدمات به مردم شريف و ارتقاء جايگاه و مقبوليت عمومي اين مجموعه در جامعه به کار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر تويسرکاني معاون رييس قوه قضاييه و رييس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ديدار با روساي کانونها و جوامع سر دفتران و دفترياران اسناد رسمي سراسر کشور ضمن اعلام اين مطلب، با اشاره به اهميت اصلاح ساختار و فرآيندهاي اداري براي رسيدن به سلامت اداري، افزايش بهره وري و خدمت رساني به مردم گفت: بهتر است منابع و امکانات، با هزينه کمتر و خدمت بهتر و ارزان تر به مردم ارائه شود، چرا که برخي از هزينه ها به صورت پنهان بر کشور و مردم تحميل مي شود و اين موضوع در برنامه پنجم توسعه، سند چشم انداز 20ساله و تعابير مختلف از سوي مقام معظم رهبري نمايان و بر آن تاکيد شده است.
وي افزود: براي طي کردن سريع مسير توسعه بايد به تمام اين نکات توجه شود چرا که در غير اين صورت به نقطه مطلوب نخواهيم رسيد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون رييس قوه قضاييه اظهار داشت: در ابتداي اجراي صدور اسناد به صورت الکترونيکي، مشکلات و مخالفتهايي با اين طرح ابراز شد ولي با اجراي آن اکنون ده ها ميليون کاغذ و اوراق در سيستم دفاتر اسناد رسمي حذف شده که اين نشان دهنده فرهنگي است که براي اجراي ثبت الکترونيکي اسناد در سراسر کشور در بين تمامي سران دفاتر ايجاد شده است.
دکتر تويسرکاني گفت: با اصلاح فرآيندها و ايجاد سامانه هاي الکترونيکي، تحولات چشمگيري در نحوه خدمت رساني به متقاضيان صورت گرفته و به سمت الکترونيکي کردن تمامي فرآيندهاي ثبتي در حرکتيم.
وي بيان داشت: براي اجراي ثبت الکترونيک اسناد در دفاتر اسناد رسمي نيازمند بهره گيري از زير ساخت هاي موجود در کشور از جمله اينترنت و سامانه هاي برخي دستگاههاي اجرايي بوديم که در ابتداي امر برخي از اين عوامل دچار نواقصي بود که با پيگيري هاي به عمل آمده اين مشکلات مرتفع گرديد و هم اکنون وضعيت فعاليت اين سامانه در شرايط مطلوبي قرار دارد.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با الکترونيکي شدن ثبت شرکتها و مالکيت صنعتي نيز از صدها هزار مراجعه به سازمان ثبت کاسته شد و هم اينک خدمات بهتر، سريعتر و بالاتري به مردم ارائه مي شود.
وي ابراز اميدواري کرد در آينده نزديک با فعاليت هايي که در حال انجام است بتوان برخي از دعاوي مربوط به اسناد رسمي را در ادارات اجراي اسناد رسمي سازمان ثبت با فرايند مختصرتري انجام داد تا هم از بار سنگين پرونده ها و دعاوي مستند به سند رسمي در دادگستري کاسته شود و هم خدمات بهتري به مردم ارائه گردد.
دکتر تويسرکاني در انتهاي سخنان خود بر تعامل هرچه بهتر کانونها و جوامع سردفتري سراسر کشور با اين سازمان و تشکيل هرچه سريعتر کانونهاي استاني تاکيد نمود.
محمد رضا دشتي رييس کانون سردفتران و دفترياران نيز در اين ديدار، اقدامات انجام گرفته در سازمان ثبت در خصوص الکترونيکي شدن فرآيندها و به خصوص اجراي ثبت آني معاملات را انقلابي بزرگ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و گفت: تغييراتي که در سازمان ثبت براي حرکت از ثبت سنتي به سوي الکترونيکي شدن کارها انجام شده، با مشکلاتي روبرو بود که با همکاري سران دفاتر اسناد رسمي و بخش هاي مختلف اين سازمان، با موفقيت انجام شد.
وي ابراز اميدواري کرد که در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي است سران دفاتر هم بتوانند سهم مهمي در تحقق اين امر داشته باشند.
در ابتداي اين ديدار، تعدادي از سران دفاتر اسناد رسمي به نمايندگي از روساي کانون ها و جوامع سردفتري سراسر کشور نکاتي را در خصوص تعامل هرچه بهتر کانونها و جوامع سر دفتري با سازمان ثبت اسناد و املاک، پرداخت هزينه ها به خزانه، حذف دفاتر مطرح کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن