تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813385906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس فرانسوی:وضعیت پرندگان درتالاب بین المللی کانی برازان مهاباد مطلوب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس فرانسوی:وضعیت پرندگان درتالاب بین المللی کانی برازان مهاباد مطلوب است مهاباد - ایرنا - یک عضو انجمن حفاظت از پرندگان فرانسه وضعیت و شرایط زیستی پرندگان موجود در تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد را مطلوب ارزیابی کرد.


ˈ کلر پاک ˈ یکشنبه در جریان بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد و تنوع گونه های پرندگان در این سایت آبی بی نظیر بوده و تلاش های اداره حفاظت محیط زیست برای ایجاد چنین محیط امنی برای پرندگان قابل تقدیر است.
وی با اظهار خوشحالی از وجود پرندگان نادری مانند ˈ اکراس ˈ، ˈ خروس کولی ˈ و ˈ اردک سرسفید ˈ در این تالاب گفت: این پرندگان جزو سرمایه های جهانی در بخش پرندگان در قرن حاضر به شمار می روند که خوشبختانه در این تالاب نیز وجود دارند.
پاک افزود: وجود چنین پرندگان نادری در تالاب کانی برازان مهاباد نشان می دهد که این پرندگان از شرایطی که در این تالاب به ویژه به لحاظ زیستی و امنیتی وجود دارد احساس راحتی می کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد نیز در جریان این بازدید گفت: این پرنده شناس فرانسوی در چند روز اخیر پس از سفر به ایران و بازدید از تالابها و سایت های پرنده نگری به تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان نیز سفر کرده است.
کامران حسینی اضافه کرد: بازدید چنین پرنده شناسان بین المللی از این تالاب و ابراز رضایت آنها می تواند در جهت جذب حمایت های بین المللی برای حفاظت از این تالاب و دیگر تالاب های کشور و شروع برنامه های مطالعاتی توسط کارشناسان بین المللی روی پرندگان این منطقه موثر باشد.
وی گفت: این عضو انجمن حفاظت از پرندگان فرانسه در سفر به آذربایجان غربی از دشت سوتاو بوکان محل زیست پرنده میش مرغ و تالاب سولدوز نقده نیز بازدید کرد.
تالاب کانی برازان مهاباد یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه است که از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود.
این تالاب با 917 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در شمال و شرق روستای ˈ قره داغ ˈ واقع شده که به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، 75 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به 11 خانواده در این تالاب شناسایی شده که در صورت اضافه شدن گونه های خشک زی این تعداد به بیش از 180 گونه می رسد.
7512/584/581/ 1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن