تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820799550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد نا امني در محيط‌ هاي اقتصادي و اجتماعي از تهديدات مواد مخدر در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۲۹ب.ظ)
ايجاد نا امني در محيط‌ هاي اقتصادي و اجتماعي از تهديدات مواد مخدر در كشور است قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر در حوزه اقتصاد آثار زيانباري را همچون ايجاد ناامني در محيط‌هاي اقتصادي و اجتماعي و رسوخ وجوه حاصل از معاملات مواد مخدر در شبكه‌هاي مالي كشور به دنبال دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا جزيني صبح امروز در نشست دبيران شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌هاي سراسر كشور كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» گفت: ستاد بايد ماموريت‌ها و برنامه‌هاي خود را متناسب با فرمايشات ايشان تنظيم كند، نگاه به آينده، عبرت‌گيري، حضور مردم، مسئله فرهنگ و سياست و اقتصاد مقاومتي از جمله كليدواژه‌هايي هستند كه معظم له در پيامشان مطرح فرمودند كه بايد در برنامه‌ريزي‌ها و نگرش ستاد مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي افزود: تاثير مخرب مواد مخدر و روان‌‌گردان آنچنان است كه حتي در حوزه‌هاي فرهنگ و اقتصاد نيز اثرگذار است، به گونه‌اي كه موجب كاهش نرخ رشد اقتصادي، توليد ملي و ناهنجاري‌هاي فرهنگي مي‌شود، در حقيقت مي‌توان گفت كه براساس يافته‌هاي علمي، قاچاق مواد مخدر به دليل اين موضوعات است.
قائم مقام دبيركل ستاد به بيان تعاريف متفاوت از اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: ايجاد نهادهاي اقتصادي با رويكرد انقلابي و اقتصادي، شناسايي آفند دشمن و اعمال پدافند داخلي، آسيب‌زدايي و ترميم ساختارهاي اقتصادي موجود و نگاهي كلان به اقتصاد با رويكرد ايجابي از جمله اين تعاريف است و مقام معظم رهبري با ادبيات مختلف، سال‌هاي اخير را متناسب با اين موضوع نامگذاري كرده‌اند.
جزيني بيان داشت: اقتصاد مقاومتي در حوزه مبارزه با مواد مخدر نيازمند الزاماتي همچون رصد و ديده‌باني فضاي اقتصادي در امور مواد مخدر، گردآوري آمارهاي دقيق و روزآمد، هدايت فعاليت‌ها و اجراي ماموريت‌ها با توجه به اسناد بالادستي به ويژه سياست‌هاي كلي مبارزه با مواد مخدر، آموزش نيروهاي مستعد براي فعاليت‌هاي علمي و عملياتي، تدوين نظام آموزشي متناسب با اقتصاد مقاومتي، توجه به نظام رسانه‌اي و تبليغاتي و تحرك ديپلماسي منطقه‌اي و جهاني است.
وي با بيان اينكه جامعه داراي سه ركن اصلي اقتصاد، سياست و فرهنگ است، گفت: فرهنگ از منظر جامعه‌شناسان و نظريه‌پردازان از اهميت بالاتري برخوردار است و حتي بر روي دو ركن ديگر تاثير گذاشته و آن دو را دگرگون مي‌‌سازد. به گونه‌اي كه اقتصاد نيز تابع فرهنگ است و ارزش‌هاي خود را از فرهنگ مي‌گيرد، بنابراين فرهنگي مقاومتي يعني اقتصاد مقاومتي.
وي تصريح كرد: اولويت نخست ستاد در مبارزه با مواد مخدر نيز، توجه به حوزه فرهنگ و پيشگيري است كه اگر اين امر در جامعه نهادينه شود، شاهد اثربخشي زيادي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي خواهيم بود.
اين مقام مسوول در ستاد در ادامه با اشاره به مولفه‌هاي فرهنگ گفت: نوع‌دوستي، روحيه تعاون، احساس تكليف نسبت به امر به معروف و نهي از منكر، انجام فرايض ديني، صرفه‌جويي، فداكاري، احساس مسووليت، دين‌محوري، ولايت‌مداري، خودسازي، كمك به محرومين، قانونمداري و اخلاص از جمله اين مولفه‌ها مي‌باشد كه اگر در فرآيند كار به آنها توجه شود، در حوزه فرهنگ و پيشگيري موفق خواهيم بود.
به گفته وي طبق تحقيقات صورت گرفته در سال 83 ، ميزان خسارت ناشي از اعتياد به كشور ،10 هزار ميليارد دلار بوده است.
جزيني در ادامه، كاهش بازده نيروي انساني فعال، افزايش هزينه‌هاي مستقيم و غير مستقيم اجتماعي، از هم پاشيدن نهاد خانواده، رسوخ وجوه حاصل از معاملات مواد مخدر در شبكه‌هاي مالي كشور و ايجاد ناامني در محيط‌هاي اقتصادي و اجتماعي همچون سرقت و خشونت را از جمله تهديدات ناشي از مواد مخدر در حوزه اقتصاد برشمرد.
وي با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر يك حركت مستقيم نيست و داراي پيچدگي‌هاي خاص‌ است، گفت: فرآيند مبارزه با مواد مخدر، عزم ملي مي‌خواهد و اين عزم ملي به معناي صرف نمودن خواستن است تا بتوانيم به اهداف خود همچون روحيه پذيرش ماموريت‌ها و اجراي برنامه‌ها با توجه به سياست‌هاي كلي و ابلاغيه‌هاي ستاد برسيم.
قائم مقام دبيركل ستاد ادامه داد: مافياي مواد مخدر ساكت نميشيند و هر روز برنامه جديدي را ارائه مي‌كند، همانطور كه در بحث شيشه هر روز يك مدل، يك فرآيند و يك توطئه ارائه مي‌شود.
جزيني بر جلب مشاركت مردم در امر مبارزه تاكيد كرد و گفت: اگر بخواهيم در مبارزه با مواد مخدر موفق شويم، بايد مشاركت‌جويي كنيم كه يكي از شاخصه‌هاي اين مشاركت‌جويي در دل مردم رفتن و با آنان زندگي كردن است در اين صورت در اين امر موفق خواهيم شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن