تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813220290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از فناوري نانو در پارکينگ‌هاي حرم مطهر رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۰ب.ظ)
استفاده از فناوري نانو در پارکينگ‌هاي حرم مطهر رضوي سرپرست دفتر فني و نظارت سازمان عمران و توسعه ي حريم حرم مطهر حضرت‌رضا(ع) گفت: نوع رنگي که در پارکينگ‌هاي حرم مطهر رضوي به کار رفته، رنگي است که با فناوري نانو تهيه شده و حداقل جذب آلودگي، غبار و دوده را در سطح دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد امير آبادي با بيان اين مطلب گفت: زير سطحي حرم مطهر، فضايي است که به طور موقت جهت کاربري پارکينگ در نظر گرفته شده است و در طراحي و ساخت آن کاربري عبادي مد نظر بوده است، بنابراين پس از مدتي به سبب آلودگي‌ هواي ناشي از تردد خودروها چهره‌ي اين فضا به صورت نامناسبي آلوده شد.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه مقام معظم رهبري و توليت عظماي آستان قدس رضوي همواره بر اين موضوع تأکيد داشته‌اند که فضاهاي اطراف حرم مطهر رضوي بايد در خور و شأن بارگاه منور شمس الشموس امام علي بن موسي الرضا(ع) باشند، تصميم گيري بر آن شد تا اقدامي سريع جهت زيباسازي فضاي پارکينگ‌ها صورت پذيرد.
وي تصريح کرد: طرح‌هاي متعدد و گوناگوني جهت زيباسازي اين فضا ارائه و با توجه به حداقل‌ها و حداکثرهاي مورد نيازي که بايد در اين فضاي ملکوتي منظور شود، هر يک از طرح‌ها به طور جداگانه مورد بررسي قرار گرفته شد تا در نهايت با توجه به محدوديت‌ها، امکانات و فرصت‌هايي که هرکدام از اين طرح‌ها همراه خود داشتند، سازمان عمران و توسعه ي حريم حرم حضرت رضا(ع) به اين نتيجه نهايي رسيد که بهترين روش براي زيبا سازي موقت فضا با حداقل صرف انرژي، نيروي کار و هزينه، رنگ آميزي است.
سرپرست دفتر فني و نظارت سازمان عمران و توسعه ي حريم حرم حضرت‌رضا(ع) ابراز داشت: در انتخاب نوع رنگ نيز سازمان حساسيت و دقت خاصي را از خود نشان داد و رنگي مورد استفاده قرار گرفت که فناوري نانو در آن بکار رفته تا حداقل جذب آلودگي، غبار و دوده را در سطح بدنه‌ و سطوح داشته باشد.
وي با تاکيد بر اينکه «قطعا شان اين بارگاه و آمال و آرزوهاي ما در سازمان عمران و توسعه ي حريم حرم حضرت رضا(ع) براي زيباسازي فضاي زيرگذر بسيار فراتر از اين اقدام است» متذکر شد: با در نظر گرفتن شرايط و توجه به اين موضوع که زيرسطحي حرم مطهر موقتا کاربري پارکينگ و معبر عبور را دارد، شايد رنگ آميزي يکي از بهترين، کم هزينه‌ترين و سريع‌ترين راه حل‌هاي ممکن جهت زيباسازي فضاي زير گذر حرم مطهر بود.
وي افزود: در کنار طرح زيبا سازي نسبت به ساماندهي فضاي پارکينگ‌ها و استفاده فيزيکي شايسته‌تر از معابر و اطلاع رساني مناسب و به روز به زائرين اقداماتي در دست اجرا است، تا انشاالله در آينده علاوه بر اينکه فضاي پارکينگ‌ها منظر خوبي دارند، مشکلات احتمالي که ممکن است در آن فضا براي زائرين پيش آيد را نيز به حداقل رسانيم.
امير آبادي تاکيد کرد: در گذشته فضاي پارکينگ‌ها فاقد هرگونه تابلو و علائم اطلاع رساني لازم بود، يکي از برنامه‌ريزي‌ها و اقداماتي که در دست انجام است، گسترش اطلاع‌رساني و راهنمايي به زائرين مي‌باشد، حال چه به صورت سنتي که همان نصب تابلوهاي راهنما بوده و چه به صورت مدرن که اطلاع‌رساني ديجيتال مي‌باشد، در مجموع تلاش بر اين است که اطلاعات لازم براي تشرف و رسيدن به روضه ي منوره از محل پارک خودرو تا مسيرهاي خروجي و ورودي به وضوح در معرض ديد زائرين گرامي حضرت امام رضا(ع) قرار داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن