تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819102516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنت اعتکاف گامي ارزنده در انسان‌‌سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۳۰ب.ظ)
آيت الله نوري همداني: سنت اعتکاف گامي ارزنده در انسان‌‌سازي است آيت الله نوري همداني ضمن ابراز خشنودي از وجود بيش از 14 هزار معتکف در سرتاسر ايران گفت: عبادت در انسان‌سازي موثر بوده و وسيله‌اي براي شناخت خداوند محسوب مي‌شود که يکي از راه‌هاي آن نيز اعتکاف است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله حسين نوري همداني در ديدار با اعضاي ستاد مرکزي اعتکاف و شوراي جشنواره بين‌المللي اعتکاف ضمن تسليت سالروز شهادت امام هادي(ع) گفت: هر کدام از امامان معصوم(ع) براساس مقتضيات زماني خاص خود برخوردهاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي متفاوتي داشتند.
وي در ادامه افزود: امام هادي(ع) داراي دو وي‍ژگي متمايز در اسلام بوده‌اند از جمله بيان زيرات جامعه کبيره که تا آن زمان کسي به اين صورت جامع و کامل نتوانسته بود نقش و تاثير ائمه(ع) را توصيف کند که اين زيارت به سبب اسناد معتبري که آن را روايت کرده‌اند بسيار جايگاه والايي دارد.
آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: دومين يادگار و ويژگي امام هادي(ع) زيارت غدير است که متاسفانه خيلي کمتر به آن پرداخته شده در صورتي که کامل‌ترين منبع در مورد واقعه غدير اين زيارت است که تا به آن زمان ديگر ائمه(ع) فرصت کافي براي به بيان رخدادهاي غدير با اين شرح و بسط و کمال نبوده‌اند.
وي در ادامه تصريح کرد: ولايت داراي 5 مرتبه مودت ، مرجع احکام،‌ صاحب حکومت ،‌ مجاري فيض و برکات خداوند و داراي قدرت از جانب خداوند است که تمام اينها بايد توسط صاحب نظران اين عرصه به تمام مردم دنيا نه فقط مسلمانان شناسانده شود.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: به خاطر همين سهل انگاري و سلطه صهيونيست‌ها و کفار بر جهان شاهد هستيم که گروه‌هاي تکفير ظهور و بروز کردند که در عصر حاضر خطري بزرگ براي اسلام و حتي جهان هستند.
وي در ادامه با بيان اينکه اعتکاف مجرايي براي انسان سازي است گفت: خداوند مسئوليت انسان سازي را برعهده انبيا و امامان معصوم قرار داده چراکه کار آساني نيست ازاين نظر که خداوند به انسان‌ها امکانات زيادي داده از جمله اختيار و همچنين هميشه افراد وجود دارند که به خاطر منافع خود انسان‌هاي ديگر را گمراه مي‌کنند.
اين استاد برجسته حوزه اظهار داشت: غير از ائمه معصومين تمام افراد، خام و ناپخته قدم به اين جهان گذاشته‌اند و براي همين بايد خود را تکميل کرده و بسازند که اين کار مهم فقط با وجود انبيا و امامان (ع) و راهنمايي هاي آنها امکان پذير است.
وي همچنين شرط اول انسان سازي را آموزش و شناساندن معارف اعتقادي عنوان کرد و گفت: گام‌هاي بعدي علم و عقل بوده که فرق اين دو با يکديگر اين است که علم آموختن دانستني‌ها است اما عقل تشخيص درست کارهاست.
آيت‌الله نوري همداني بر تاسيس مکان‌هايي براي تربيت عقل به انسان‌ها تاکيد و خاطرنشان کرد: همانطور که تربيت‌گاه‌هايي براي علم در سرتاسر جهان وجود دارد بايد تربيت‌گاه‌هاي نيز براي عقل داشته باشيم که متاسفانه تاکنون قدمي در اين راه برداشته نشده است.
وي در پايان ضمن ابراز خشنودي از وجود بيش از 14 هزار معتکف در سرتاسر ايران گفت: عبادت در انسان سازي موثر بوده و وسيله‌اي براي شناخت خداوند محسوب مي‌شود که يکي از راههاي آن نيز اعتکاف است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن