تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815601947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيماران و جواب سربالاي مراكز درماني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بيماران و جواب سربالاي مراكز درماني
قرار است از روز دوشنبه 15 ارديبهشت «طرح تحول نظام سلامت» در بيمارستان‌هاي دولتي به اجرا در آيد و با كاهش هزينه درمان، ديگر بيماران بستري، سرگردان به دنبال دارو از بيمارستان‌ها خارج نشوند، ملزومات پزشكي مورد نياز آنان در محل بستري تأمين شود و بيماران بستري در اين بيمارستان‌ها فقط 10 درصد از هزينه درمان خود را بپردازند.
اينكه چه درصدي از بيماراني كه نيازمند بستري براي درمان هستند به اين بيمارستان‌ها مراجعه مي‌كنند در مقايسه با خيل بيماران نيازمند بستري خود جاي سوال دارد كه چرا اين تحول بايد فقط و فقط در بيمارستان‌هاي تحت پوشش دولت به اجرا درآيد؟   از سوي ديگر بسياري از بيماران كه به دنبال تشخيص، درمان و پيشگيري از عود بيماري خود هستند در اين مراكز درماني و حتي ساير مراكز تحت پوشش براي وقت پزشكان متخصص و ساير اقدامات درماني همچون تصويربرداري هسته‌اي،‌ آندوسكوپي و جراحي و... هفته‌ها بايد در صف انتظار بمانند تا بتوانند وقت ملاقات با پزشك متخصص مورد نظر خود را دريافت كنند و اين مراكز درماني به دليل ازدحام بيماران، وقت‌هاي طولاني براي انجام آزمايش‌ها و روش‌هاي تشخيص درمان به بيماران مي‌دهند.    اين در حالي است كه پزشكان متخصص به بيماران اعلام مي‌كنند كه نتايج آزمايشات را هر چه سريع‌تر بايد براي تشخيص نهايي نزد آنان ببرند. زمان‌هاي طولاني كه بيماران براي اينگونه موارد بايد انتظار بكشند خود سبب تشديد بيماري آنان شده و حتي آنان را نيازمند بستري مي‌كند كه اين وقت‌كشي‌ها، هزينه‌هاي درمان را چه به صورت بستري و چه سرپايي بسيار افزايش مي‌دهد. در عين حال كه زمان درمان را نيز طولاني‌تر مي‌سازد. اينگونه برخورد با بيماران فقط مختص مراكز درماني دولتي نيست بلكه مراكز درماني سازمان تأمين اجتماعي نيز به اشكال مختلف و به بهانه مراجعه زياد بيماران و تقاضاي مشابه، وقت چند ماهه به بيماران مي‌دهند و با صراحت هم اعلام مي‌كنند كه كاري از دست ما براي انجام اينگونه اقدامات پزشكي و تشخيص درمان بر نمي‌آيد. آيا با اينگونه برخوردها با بيماران و جواب سربالا دادن به آنان در مراكز درماني دولتي و عمومي مي‌توان گفت كه سيستم درماني در حال متحول شدن است. آيا تحول در درمان نيازمند نگرش همه جانبه و رصد مسائل و مشكلات در همه حوزه‌هاي درماني براي تمام اقشار جامعه نيست؟ با اين حال اميد آن مي‌رود كه با اجراي صحيح همين سهم اندك در تحول نظام سلامت و استخراج نتايج، ساير بخش‌هاي درماني كشور نيز مشمول اينگونه اقدامات درماني بشوند.

نویسنده : بيژن سوراني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 13 ارديبهشت 1393 - 17:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن