تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819998978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه غیرشیمیایی با آفت در هفت هزار هکتار اراضی شالیزار آمل آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مبارزه غیرشیمیایی با آفت در هفت هزار هکتار اراضی شالیزار آمل آغاز شد ساری- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل، ازآغاز توزیع تریکوکارت کار زنبورˈ تریکوگراما ˈ برای مبارزه غیرشیمیایی با آفت در سطح بیش از هفت هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.


ˈسید مرتضی امینیˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله نخست رهاسازی زنبورˈ تریکوگراما ˈ در سطح هزار هکتار خزانه شالی در حوزه مرکز جهاد کشاورزی زیرپوشش این مدیریت با توزیع تریکوکارت استاندارد آغاز شد.
وی افزود: در این مرحله زنبورˈ تریکوگراما ˈ در مراکز خدمات کشاورزی سورک ، رودبار ، مرانده ، دشت سر و بالا خیابان لیتکوه برای استفاده کشاورزان این مناطق توزیع می شود .
مدیرجهاد کشاورزی آمل امینی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال درمجموع حدود تعداد 2 میلیون و 100 هزار تریکوکارت استاندارد برای مبارزه غیرشیمایی با آفت کرم ساقه خوار برنج در سطح هفت هزارهکتار شالیزار مورد استفاده قرار گیرد .
وی اضافه کرد: مبارزه ˈبیولوژیکیˈ یا غیرشیمایی درشالیزارها و باغ های شهرستان آمل با استفاده از حشرات مفید در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم و ارگانیک از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است.
مدیرجهاد کشاورزی آمل یادآورشد: این نوع زنبور قادر است تخم پروانه کرم ساقه خوار برنج را از بین ببرد.
امینی ادامه داد: تهیه محصولات سالم و حفظ محیط زیست در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی با عملیات رهاسازی زنبور تریکوگراما در مزارع شالیزاری شهرستان آمل برای مبارزه با کرم ساقه­ خوار برنج بعنوان یک روش بیولوژیک در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
شهرستان آمل دارای سه آزمایشگاه تولید حشره مفید (زنبور تریکوگراما) است و با حمایت بخش خصوصی اداره و زیر نظارت اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت می کند.
شهرستان آمل با حدود 37هزارهکتار شالیزار وتولید سالانه بیش از 250هزارتن برنج سفید ازمناطق مهم تولید این محصول در کشور است.ک/3
ک/7327/402
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن