تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه/ از اراذل و اوباش فرانسه تا نظم و قانون آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



هشدار آمریکا و آلمان به روسیه/ از "اراذل و اوباش" فرانسه تا "نظم و قانون" آمریکا
بحران اوکراین از آن جا آغاز شد که دولت های غربی با حمایت های گسترده، کودتا علیه رئیس جمهور قانونی را هدایت کردند؛ اما ادامه بحران، این دولت ها را با چالشی عظیم مواجه کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، کشورهای غربی که خود با حمایت از کودتاگران در اوکراین و کنار زدن رئیس جمهور قانونی این کشور، بحران سازی را آغاز کردند اکنون با تصرف شهرهای شرقی اوکراین به دست طرفداران روسیه، دچار سردرگمی شده اند.     از نکات قابل توجه، اظهارات تناقض آمیز سران غربی در مواجهه با چنین رویدادهایی در سطح جهان است؛ به عنوان نمونه در حوادثی مانند فتنه88 ایران، اوباما با حمایت مالی و رسانه ای گسترده از فتنه گران، از برقراری نظم و امنیت توسط دولت و نیروهای انتظامی ایران حمایت نمی کرد؛ اما در موضوع اوکراین، با وجود آنکه دولت موقت با کودتا قدرت را به دست گرفته، وی برقراری نظم و قانون را حق دولت اوکراین می داند یا سفیر فرانسه در سازمان ملل که کشورش از حامیان فتنه88 بود، مخالفان دولت کودتایی اوکراین را "دسته ای از اراذل و اوباش" می خواند که از طرف روسیه به اوکراین سرازیر شده اند.       ایالات متحده آمریکا تلاش می کند این بحران را کنترل کند؛ اما وضع تحریم های گسترده علیه مقامات روسیه، نه تنها بر حل بحران کمکی نکرده؛ بلکه نزاع ها را بیشتر هم کرده است. آخرین خبرها از درگیری های خونین روز جمعه را در سایت های فارسی زبان غربی مرور می کنیم؛ سایت هایی که همچون دولت هایشان به این موضوع می نگرند:      

    سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) متعلق به وزارت خارجه انگلیس، با تیتر "'کشته‌های بسیار' در حمله به شرق اوکراین" نوشته است: اولکساندر تورچینوف، رئیس جمهور موقت اوکراین اعلام کرده است که حمله به جدایی‌طلبان شرق این کشور "کشته‌های بسیار" به جا گذاشته است. او در عین حال گفت که عملیات علیه جدایی‌طلبان با سرعتی که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود.  
ارتش اوکراین از صبح امروز به شهر اسلوویانسک، تحت کنترل جدایی‌طلبان، حمله کرده است.

همچنین بنا به اعلام پلیس اوکراین در درگیری‌ها امروز شهر اودسا، که بین هواداران اتحاد اوکراین و جدایی‌طلبان رخ داد، بیش از ۳۰ نفر کشته‌اند.  
رئیس جمهور موقت اوکراین امروز هواداران روسیه در شرق این کشور را "جنایتکار" خواند و گفت حمله امروز به آنان تلفات سنگینی وارد آورده است.

یکی از سخنگویان شبه‌نظامیان به خبرگزاری فرانسه گفته است که در حمله امروز سه نفر از فعالان هوادار روسیه و دو شهروند غیرنظامی کشته شده‌اند.  
رئیس‌جمهور موقت اوکراین گفت از میان جدایی‌طلبان "بسیاری کشته شدند و بسیاری زخمی. بسیاری هم به اسارت درآمدند." رئیس جمهور موقت اوکراین همچنین تایید کرد که دو نفر از نیروهای نظامی اوکراین نیز در حمله امروز کشته شدند.   در درگیری‌های امروز جدایی‌طلبان دو هلیکوپتر نیروهای دولتی را سرنگون کردند.  
اولکساندر تورچینوف از روسیه خواست که از تهدید کیف دست بردارد.  
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به واشنگتن سفر کرده، گفت این حق دولت اوکراین است که "نظم و قانون" را برقرار کند.  
مسکو درخواست کرد که شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای اضطراری در این زمینه برگزار کند.  
ویتالی چورکین، نماینده روسیه، در این جلسه گفت که عناصر دست راستی در "رژیم اوکراین" حضور دارند و حمله امروز نیروهای دولت مرکزی تلاش‌های چند روز گذشته برای حل بحران را بی‌ثمر کرده است.    

    سایت رادیو فردا(radiofarda) وابسته به دولت آمریکا، با تیتر "هشدار آمریکا و آلمان به روسیه درباره تشدید تحریم‌ها" آورده است:  
در حالی که درگیری‌های بین‌ نیروهای اوکراین و هواداران روسیه در شهرهای شرقی اوکراین شدت گرفته است٬ آمریکا و آلمان نسبت به تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه هشدار داده‌اند. در عین حال شورای امنیت نشستی اضطراری درخصوص بحران اوکراین برگزار کرده است.  
به گزارش خبرگزاری رویترز باراک اوباما٬ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه٬ ۱۲ اردیبهشت‌ماه اظهار کرد که در صورتی که مسکو مانع از برگزاری انتخابات پیش‌رو در اوکراین شود٬ بر شدت تحریم‌ها علیه روسیه خواهد افزود.  
آقای اوباما این سخنان را پس از گفت‌و‌گو با آنگلا مرکل٬ صدراعظم آلمان٬  در کاخ سفید  اظهار کرد و به گفته رویترز خانم مرکل نیز از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه حمایت کرده و گفته است که آمریکا و اتحادیه اروپا در این خصوص به صورت هماهنگ پیش خواهند رفت.  
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین ۴ خردادماه (۲۵ ماه مه) برگزار شود.  
هشدارها در خصوص تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در حالی مطرح می‌شود که روز جمعه در پی شدت گرفتن درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و نیروهای جدایی‌طلب حامی روسیه در شهر اسلوویانسک و سرنگونی دو هلی‌کوپتر اوکراین از سوی جدایی طلبان٬ دولت موقت اوکراین اعلام کرد که تعدادی زیادی در این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.  
در همین روز به گزارش رویترز شورای امنیت به درخواست روسیه٬ سیزدهمین نشست اضطراری خود در ارتباط با اوکراین را برگزار کرد.  
در این نشست در حالی که ویتالی‌ چورکین٬ نماینده روسیه در سازمان ملل  خواستار توقف تمامی خشونت‌ها در اوکراین شد٬ اعضای غربی شورا روسیه را متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از جدایی طلبان حامی روسیه در اوکراین کردند.  
با بالا گرفتن تنش‌ها میان اوکراین و روسیه٬ مسکو به «کی یف» در خصوص فروش گاز نیز هشدار داده است.  
در همین خصوص روز جمعه روسیه گفت در صورتی که اوکراین مبلغ گاز آتی مورد نیاز خود را به روسیه تا ۳۱ ماه مه (۱۰ خردادماه) پیش‌پرداخت نکند٬ در ماه ژوئن صادرات گاز به اوکراین را متوقف کند.  
روسیه در حالی در خصوص قطع صادرات گاز به اوکراین هشدار داده است که یک سوم گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا از سوی مسکو تامین می‌شود و حدود نیمی از این میزان از کانال اوکراین وارد اتحادیه اروپا می‌شود.  
مسکو در عین درخواست پیش‌پرداخت برای صادرات آینده گاز به اوکراین٬ بر پرداخت بدهی‌های گازی این کشور نیز تاکید کرده است. به گفته گازپروم روسیه٬ اوکراین حدود ۳.۵ میلیارد دلار به این شرکت بدهکار است.  
اوکراین برای پرداخت این بدهی‌ها و همچنین اجرایی کردن طرح‌های دولت جدید نیاز به کمک مالی دارد که در همین راستا صندوق بین‌المللی پول ۱۱ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که ۱۷ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است.
     

      سایت وزارت خارجه آمریکا؛ یعنی صدای آمریکا(voa) هم طرفداران روسیه را شورشی خوانده، با دو تیتر " اوباما و مرکل روسیه را به تحریم های بیشتر تهدید کردند" و " شورشیبان[شورشیان] اوکراین دو هلیکوپتر را سرنگون کردند" نوشته است:     در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد سیزدهمین جلسه فوق العاده برای بررسی بحران اوکراین را تشکیل داده است، رئیس جمهوری ایالات متحده و صدراعظم آلمان، روسیه را به وضع تحریم های سخت تر تهدید کردند.  
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما و آنگلا مرکل روز جمعه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و هر دو رهبر، مسکو را تهدید کردند اگر رفتار و رویکرد خود نسبت به اوکراین را به سرعت تغییر ندهد، تحریم های سخت تری علیه آن وضع خواهد شد.  
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای، ضمن ابراز «نگرانی عمیق» از اوضاع اوکراین، طرفین درگیری را به تلاش برای یافتن راه حلی دیپلماتیک و اقدام برای آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا فراخواند.  
به گزارش آسوشیتدپرس، جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه تشکیل شد. ویتالی چورکین سفیر آن کشور در سازمان ملل خواهان توقف فوری خشونت ها در اوکراین است. او از کیف و کشورهای غربی حامی آن خواست مرتکب « اشتباه مرگبار»  نشوند و حمله ای که «ماجراجویی جنایتکارانه» خواند را متوقف کنند.  
در مقابل، قدرت های غربی در شورای امنیت، روسیه را به حمایت از نیروهای طرفدار روسیه که ساختمان های دولتی در ۱۰ شهر شرقی اوکراین را به تصرف خود در آورده اند، متهم می کنند.  
سفیر فرانسه گفته است روسیه «دسته هایی از اراذل و اوباش را به اوکراین سرازیر کرده و حالا ناگهان کشف می کند که ممکن است آنها از کنترلش خارج شوند.»  
سامانتا پاور سفیر آمریکا نیز گفته است مسکو با درخواست جلسه دیگر شورای امنیت «سعی دارد به هوشمندی جامعه جهانی اهانت کند.»  
آسوشیتدپرس می نویسد روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت  از حق وتو برخوردار است و از این رو توانایی شورای امنیت برای اقدامی جهت حل بحران اوکراین بسیار ضعیف است.    

    سایت دویچه وله فارسی(dw.de) هم با تیتر "درگیری‌های خونین در شرق اوکراین" آخرین خبرهای اوکراین را این طور پوشش داده است: در حمله ارتش اوکراین به شرق این کشور، برخوردهایی خشونت‌بار پیش آمده است. رئیس جمهور موقت اوکراین از "کشته‌های فراوان سخن گفته، درحالی که جدایی‌طلبان هوادار روسیه حمله ارتش را ناموفق دانسته‌اند.
   نیروهای مسلح اوکراین روز جمعه (دوم مه) با حمله به شهر اسلوویانسک در شرق کشور، می‌کوشند این شهر مهم را از دست جدایی‌طلبان طرفدار روسیه خارج کنند. دولت موقت اوکراین از "کشته‌های فراوان" سخن می‌گوید.  
الکساندر تورچینوف، نخست وزیر اوکراین، از فدراسیون روسیه خواست که از تحریکات خود دست بردارد و به حمایت از "جنایتکاران" در شرق اوکراین پایان دهد. پیرامون اوکراین وضعیت به طور روزافزون خطرناک می‌شود.  
در برابر جدایی‌طلبان هوادار روسیه گفته‌اند که نیروهای دولتی در تسلط بر شهر اسلوویانسک ناکام بوده‌اند و تنها به اشغال دو خیابان موفق شده‌اند.  
در شهر اودسا، در جنوب اوکراین، روز جمعه درگیری‌های خشونت‌آمیزی روی داد. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها صدها نفر از فعالان هوادار روسیه با چوب و چماق به حدود ۱۵۰۰ نفر از تظاهرکنندگان حامی دولت موقت اوکراین حمله کردند. گفته می‌شود که صدها نفر از دو طرف زخمی شدند.  
شهر اودسا با یک میلیون جمعیت تا کنون از ناآرامی‌های شرق اوکراین در امان مانده بود.   444    

 

 

 

 

     




۱۳/۰۲/۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن