تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه سلماس: مسوولیت معلمان در سال اقتصاد و فرهنگ مضاعف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه سلماس: مسوولیت معلمان در سال اقتصاد و فرهنگ مضاعف است سلماس، ارومیه - ایرنا - امام جمعه سلماس گفت: معلم می تواند فرهنگ یک ملت را تغییر دهد و در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامیده شده وظیفه و مسوولیت معلمان مضاعف است.


حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته سلماس اظهار کرد: هیچ کسی را نمی توان یافت که در طول زندگی خود با معلمی مواجه نشده باشد از این رو ارتباط با معلمان و عالمان در جامعه یک ارتباط عمومی و همگانی است.
وی افزود: مسئله احترام به جایگاه عالم و معلم در فطرت همه انسان ها نهادینه شده است اما با پیشرفت زندگی بشر و به دلیل تاثیرپذیری از رفتارهای بیرونی، گاهی مشاهده می شود که جامعه از آن روند فطری خود جدا شده و به بیراهه می رود.
خطیب جمعه سلماس گفت: معلم با تعلیم و تربیت، انسان ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‏ دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان ها ثبت می‏ کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‏ انداز می‏ گرداند و در حقیقت تمام کمالات انسان ها مدیون زحمات معلم است.
امام جمعه سلماس بیان کرد: معلمی از خصوصیات انبیا و از صفات محبوب آنان به شمار می رود و بزرگ‏ترین معلم جهان بشریت نیز، حضرت رسول خاتم (ص) است.
وی اظهار کرد: معلم می تواند فرهنگ یک ملت را تغییر دهد و در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامیده شده وظیفه معلمان مضاعف است چرا که به فرمایش حضرت امام (ره) فرهنگ مبدأ تمام خوشبختی ها و بدبختی های یک ملت است.
حجت الاسلام موسوی گفت: سالروز شهادت استاد مطهری به این دلیل روز معلم نامگذاری شده است که معلم، برترین فرهنگ‏ساز در جامعه است و اوج این فرهنگ سازی و مقام معلمی مربوط به علامه شهید مرتضی مطهری است.
وی یادآور شد: معلمی اختصاص به استخدام در آموزش و پرورش ندارد بلکه انسان می تواند در همه جا به کار معلمی بپردازد و روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و پیگیری تلاش های علمی، تربیتی و اخلاقی در میان جوانان بسیجی نیز در حقیقت تجلی این امر است.
خطیب جمعه سلماس اظهار کرد: ورود بسیج در تشکیل حلقه های صالحین و تربیت معارف دینی به جوانان و با محوریت آثار گران سنگ استاد شهید مرتضی مطهری حکایت از این امر دارد که بسیج در توجه به آثار شهید مطهری از دیگران سبقت گرفته است.
7127/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن