تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805253333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ایجاد دفتر آسیب های اجتماعی در ساختار معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور.


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ضرورت ایجاد دفتر آسیب های اجتماعی در ساختار معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور. وبلاگ > موسوی چلک، سید حسن - غفلت از حوزه آسیب های اجتماعی در ساختار تشکیلاتی ایران در برگترین نهاد تصمیم ساز و تصمیم گیر کاملا مشهود است.


تاملی بر وضعیت اجتماعی کشور گویای این است که هر ساله آمار آسیب های اجتماعی در حال افزایش است.آخرین آماری هم که توسط رییس سازمان ثبت واسناد کشور ارائه شده نشان ازافزایش مجدد طلاق در کشور در سال 92 بود.بگونه ای که طبق این آمارطلاق بیش از 4 درصد رشد داشت و ازدواج هم بیش از 4 درصد کاهش داشت.در واقع طبق این آمار هر ساعت در سال 92 حدود 18 طلاق ثبت شده که این آماردر سال 91به ازای هر ساعت 16 ازدواج ثبت شده بود.
در حوزه های دیگرآسیب های اجتماعی هم وضعیت مطلوبی نداریم.ضمن این که تاملی بر سایر حوزه های اجتماعی نیز موید این مسئله است.حدود 851 منطقه به عنوان سکونتگاه غیر رسمی در کشور تاکنون شناسایی شده است.آمار پرونده های قضایی نیزکاهش پیدا نکرده است.جرایم سایبری نیزدر حال افزایش است.مسایل اخلاقی نیز نگران کننده بوده و هست.مواد مخدر خطرناک ترشده و سن افراد درگیر آسبب های اجتماعی هم کاهش یافته است.زنان ودخترانما هم از این آسیب های اجتماعی در امان نیستند.اما باید اعتراف کرد که در برنامه ریزی ها به این موضوع توجه مناسبی نشده است.یکی ازدلایل ان ایناستکه در ساختار سیاستگذاری کشور جایگاهی برای آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی تعریف و مشخص نشده است.همیشه حاشیه بوده و هنوز هم هست.
شاید برای همه ما جای تعجب داشت که رییس جمهور در مراسم تفیذ حکم ریاست جمهوری در بیان دغدغه های اصلی خود درکنار معیشت مردم، به پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان دغدغه دوم خود یاد کند.بدون شک رییس جمهور محترم به خوبی از وضعیت آمار آسیب های اجتماعی و پیامد های ناگوار آن در تخریب نیروی انسانی و مرگ تدریجی افراد باخبر است که این چنین ، نه فقط در مراسم تنفیذ که در مراسم تحلیف و دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی و نشست های دیگر از این موضوع یاد می کند و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی را هم مدنظر دارد چرا که معتقد است با افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی می توان آسیب های اجتماعی را که بصورت روزافزون در حال افزایش است کنترل کرد.امادراین راستا چالش های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به : نداشتن سیاست اجتماعی مشخص در حوزه آسیب های اجتماعی، نداشتن متولی مشخص در حوزه آسیب های اجتماعی، رویکرد صرف سیاسی - امنیتی، و قضایی - انتظامی به حوزه آسیب های اجتماعی، جدی گرفته نشدن امور اجتماعی (بویژه آسیب های اجتماعی)، عدم توجه کافی به مسایل اجتماعی در کنار مسایل اقتصادی و سیاسی، عدم ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های اجتماعی، عدم ایجاد هماهنگی کامل بین سازمان های ارایه کننده خدمات در زمینه آسیب های اجتماعی، کم توجهی به آثار اجتماعی سیاست های و برنامه در حوزه های دیگر بالاخص در حوزه اقتصادی، توجه ناکافی به مشارکت سازمان های غیر دولتی در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش اعتماد به آنها، بی توجهی به تهیه پیوست های اجتماعی و فرهنگی در طرح ها و لوایح و برنامه های ملی و... اشاره کرد.
لذا ضروری است تا در ساختار برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان کشور که همان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی است جایگاه مشخصی برای این موضوع تعریف کرد.باتوجه به گسترش وتنوع و تعدد آسیب های اجتماعی و تاثیرات مخرب آن بر نیروی انسانی کارآمد وتهدید هایی که در حوزه امنیت اجتماعی و روانی ایجاد خواهد کرد غفلت از این حوزه نابخشودنی است.    



جمعه 12 اردیبهشت 1393 - 13:20:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن