تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810102489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوک نساج‌های مازندرانی رو به توقف/ حال قدیمی‌ترین کارخانه نساجی کشور ناخوش است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر بررسی می‌کند/
دوک نساج‌های مازندرانی رو به توقف/ حال قدیمی‌ترین کارخانه نساجی کشور ناخوش است
ساری - خبرگزاری مهر: حدود 90 سال از فعالیت قدیمی‌ترین کارخانه نساجی کشور در قائمشهر می‌گذرد و نساج‌های مازندرانی در دهه اخیر با انبوهی از مشکلات، چرخ نیمه جان تولید را چرخش درآورده‌اند و دوک های ریسندگی این کارخانه رو به ایست است.



به گزارش خبرنگار مهر، تا قبل از آنکه پارچه‌ها و منسوجات بی‌کیفیت وارداتی و چینی بازارهای کشور را قبضه کنند، نام نساجی مازندران و محصولاتش در مناطق مختلف کشور بر سر زبانها بود و تولیداتش همچنان در خاطره قدیمی ها مانده است. به تاکید کارشناسان، بزرگترین واحد تولیدی نساجی کشور در 20 سال اخیر با چالش های اقتصادی دست و پنجه نرم می کند که این امر بر اقتصاد خانوارها و کارگران تحت پوشش آن نیز آسیب وارد کرده است. سوء مدیریت، معوقات بانکی، بدهی به تامین اجتماعی، خالی ماندن بخشی از ظرفیت‌ها سبب شده تا کارخانه نساجی مازندران در سال‌های اخیر با چالش‌هایی روبرو شود که رفع آن مستلزم حمایت و برنامه ریزی متولیان امر برای حمایت از تولید است. صنعت مازندران، صنعت بیماری است نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار، با بیان اینکه صنعت مازندران صنعت بیماری است و نساجی مازندران به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدی در حدود 20سال وارد چالش اقتصادی شد  گفت: حقوق و مطالبات حق سنوات و حقوق عقب مانده بازنشستگان کارخانه نساجی مازندران 11میلیارد تومان است. سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت  کارخانه نساجی مازندران و اینکه تا چه زمانی باید در نشست ها و جلسات از مشکلات آن گفته شود اظهار داشت:  کارخانه نساجی مازندران به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدی در هر موقعیتی از آن سخن به میان می آید ولی این واحد بزرگ تولیدی در حدود  20سال وارد چالش اقتصادی شده است. وی افزود: دلیل ورود به چالش در این واحد تولیدی، سوء مدیریت، عدم توجه صاحبان صنعت نساجی به موضوع نوسازی و بازسازی ناوگان نساجی  و عدم توجه به موضوع  نساجی بوده است. نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران با توجه به داشته هائی خود در حوزه کشاورزی می تواند با تغییر رویکرد در مواد اولیه   در کنار استفاده از پنبه،  از مواد پتروشیمی در تکمیل چرخه   نساجی  در جبران کمبود  استان در این حوزه عمل نماید.

بخشی از نساجی به صنعت دیگر فروخته شد حسینی در ادامه با بیان اینکه با گذشت زمان نساجی مازندران به جائی رسید که بخشی از آن به صنعت دیگر فروخته شد خاطرنشان کرد: ایجاد صنعت خودرو با واگذاری بخشی به سایپا هیچ وقت محقق نشد. وی یادآورشد: در طی 2سال گذشته تلاش کردیم مشکلات حوزه کارگری، تعطیلی کارخانه توسط مدیران نساجی و نوسازی و بازسازی دستگاه‌ها را دنبال کنیم. نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در ادامه با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده حقوق کارگران بازنشسته کارخانه نساجی مازندران برقرار شد تصریح کرد: حقوق و مطالبات حق سنوات و حقوق عقب مانده  این افراد  مبلغ 11میلیارد تومان است. حسینی، افزود: تلاش می‌کنیم با رایزنی، راه هائی برای حل این مشکل کارگران بررسی کنیم. نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار  با اشاره به اینکه در انتخابات دوره قبل از طرف مدیران  نساجی، کارخانه را تعطیل اعلام کردند و عده ای بیکار شدند بیان داشت: با اقداماتی که صورت گرفت این افراد با برگشت بیمه بیکاری به سر کار خود برگشتند  تا با کار کردن در  کارخانه  و با حقوقی که درمی آورند زندگی خود را اداره کنند. وی در بحث اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و بازسازی دستگاه‌ها، گفت: دستگاه هائی که قبلا در گمرک آورده شده بود بدهی مالیاتی آن با گرفتن تنفس یکساله به صورت اقساطی پرداخت می‌شود که اکنون این دستگاه‌ها در حال ترخیص است. به گفته حسینی، کارخانه نساجی مازندران  اندکی پا برجاست  که با تلاشی که انجام شد تا بازسازی منابع توسط دولت و واگذاری مدیریت پیش رفتیم. نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار، با بیان اینکه به سبب اهمیت موضوع ،این مشکل توسط ما در سطح مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد ابراز داشت: کمیسیون صنعت مجلس و ریاست مجلس  شورای اسلامی نیز در این حوزه  کمک‌های زیادی کردند. خط رنگ راه اندازی می‌شود حسینی، با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات نساجی مازندران حل شود اظهار داشت: راه‌اندازی خط رنگ در این کارخانه در دستور کار قرار دارد که با راه‌اندازی آن  ماهیانه یک میلیون متر پارچه در قائمشهر رنگ می‌شود.

وی  با  بیان اینکه در روز گذشته از سوی سازمان خصوصی سازی کشور   یک میلیارد و 800میلیون تومان اعتبار به نساجی شماره یک ، کارخانه نساجی مازندران تزریق شد تصریح کرد: این مبلغ به بازسازی حوزه منابع نیروی انسانی این کارخانه کمک شایانی می کند.     در عین حال علی بابایی کارنامی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، با مروری بر مشکلات نساجی مازندران اظهار داشت: مشکلات این حوزه مربوط به 30-15سال قبل است که باید این مشکلات را ریشه ای حل کرد. بابائی کارنامی، در ادامه  با بیان اینکه  نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم اظهار نمود: وقتی پای صحبت نساج‌های استان می نشینیم  می‌گویند بعد از تحریم اوضاع  فروش ما خیلی بهتر شده است. بدهی 50 میلیارد تومانی نساج‌ها وی به بدهکاری 50 میلیارد تومانی نساجی مازندران به بانک ملی، دارائی، تامین اجتماعی و به دستگاه های خدماتی اشاره کرد و گفت: این بدهکاری‌ها در بازه زمانی 20تا 30سال به وجود آمده است که باید برای حل مشکلات این حوزه  برنامه ریزی‌های کارشناسانه صورت گیرد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه نساجی مازندران از بهترین ماشین آلات در ایران و جهان برخوردار است این واحد بزرگ تولیدی استان در زمینه  نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد اولیه و...  مشکل ندارد بلکه باید برای رفع بدهکاری این واحد بزرگ تولیدی، تنفس داده شود. بابائی کارنامی ادامه داد: با تنفسی که از تامین اجتماعی گرفته شد  به معوقات  کمتر از 15میلیارد تومان یکسال تنفس و به بالاتر از این مقدار تنفس بیشتر داده شد بطوریکه معوقات نساجی مازندران به تامین اجتماعی استان بسیار کم شده است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک ملی نیز تدبیری اتخاذ نماید تا مشکل معوقات نساجی مازنداران پرداخت شود تصریح کرد: حل مشکل نساجی مازندران نیاز به کار کارشناسی دارد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه مشکلاتی که کارگران دارند دیگر صنف‌ها ندارند عنوان داشت: باید گفتمان‌های چند نفره و فضای کارشناسی و منطقی را حفظ کرد و نباید همه حرف ها را به این هفته اختصاص دهیم و دوباره فراموش کنیم.

اشغال بازار توسط جنس های بی کیفیت تولیدات نساجی مازندران هنوز در خاطره ایرانی‌ها و فروشندگان منسوجوات باقی مانده است تا جاییکه یک یک فروشنده منسوجات در این زمینه می گوید: این کارخانه در نوع خود بی نظیر بود ولی در اثر سوء مدیریت و اینکه مدیریت را بایست به فرد کاربلد و متخصص این رشته می‌سپردند به این وضع رسیده است. وی با بیان اینکه چگونه جنس های بی کیفیت چینی بازار ما را اشغال کرده است اظهار داشت:  کشور ترکیه با  انواع پارچه خی، مصنوعی، پرده ای و...توانسته بازار های هدف زیادی برای خود در ایران و کشورهای دیگر جذب کند. این فروشنده منسوجات نخی به واردات تولیدات چینی اشاره کرد و می گوید : مردم به خاطر ارزانی جنس چینی آن را می خرند در صورتی که  بیشتر اجناس چینی بی کیفیت است. وی با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی  ابراز امیدواری کرد: کارخانه نساجی مازندران به مانند گذشته تولیدات متنوع و با کیفیت خود را وارد بازار کند و افراد زیادی نیز در این فرآیند رزق و روزی حلال کسب کنند.   کلنگ احداث این کارخانه در سال 1307 به زمین خورد و در سال 1309 در زمینی به مساحت شش هزار و 633 متر مربع به مدت یکسال احداث شد و در سال 1313 یکصد ماشین بادامکی و شش دوک ریسندگی و روزانه در دو شیفت کاری و هر شیفت به مدت 10 ساعت کاری تاسیس شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این کارخانه بیشتر به منظور تهیه پارچه های لباس سربازان شروع به کار کرده و به مرور زمان تولیدات آن متنوع شد و در سال 1315 اقدام به توسعه کارخانه شد و قسمت تهیه پنبه بهداشتی (هیدروفیل) احداث شد و سپس 150 ماشین بافندگی ، ریسندگی و مقدمات بافندگی خریداری شد و به خط تولید اضافه شد. در سال 1336 از سوی سازمان برنامه و بودجه که اداره کارخانه را بر عهده داشت قراردادی با شرکت "تیم وینکلو "(Team Vinklo) منعقد شدکه به مدت 6 سال ، مدیریت کارخانجات نساجی قائم شهر تحت نظارت این شرکت قرار گرفت. شرکت سهامي عام نساجي قائمشهر در تاريخ 1 مردادماه 44 تحت شماره 153 در اداره ثبت شرکتهاي داخلي به ثبت رسيد.


۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن