تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید بستر نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی برای اجرای دموکراسی فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی علوی نسب:
باید بستر نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی برای اجرای دموکراسی فراهم شود
نیشابور - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور گفت: برای اجرای دموکراسی، صرف برگزاری انتخابات کافی نیست بلکه باید بستر نظارت نهاد‌های مردمی بر دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین علوی‌نسب پنجشنبه شب در گردهمایی شورا‌های اسلامی شهرستان نیشابور در مجموعه ورزشی رفانیر این شهرستان، اظهار کرد: شوراها در حوزه‌های تصمیم‌گیری می‌توانند مصوباتی داشته باشد که البته باید با این مصوبات با قانون جاری کشور مطابقت داشته باشد که ناظر این تطبیق بر عهده کمیته‌ای در فرمانداری و استانداری‌ها است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور خطاب به مسئولان ادارات شهرستان، گفت: شما چند موضوع را برای مشورت‌دهی به شورا ارجاع یا چند جلسه را برای پیگیری درخواست شورا‌ها که بیانگر مشکلات مردم است، تشکیل داده‌اید.
 
علوی‌نسب تصریح کرد:  باید مسئولان ادارات و نهادها، شوراها را در کنار خود نه در مقابل خود ببینند.
 
وی بیان کرد: شوراها، نماد ارزش و اعتبار یافتن جایگاه مردم در امور اجتماعی است که باید فلسفی و اعتقادی آن در قرآن و قانون اساسی آمده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به حضور شوراهای فرادست چون شورای استان و شورای عالی استان‌ها در کشور، تاکید کرد: اگر مصوبات شوراها ضمانت اجرایی و قابلیت پیگیری نداشته باشد، در غیر این صورت شوراها نمی‌توانند موثر واقع شوند.
 
علوی‌نسب افزود: در حال حاضر 11 نفر عضو شورای اسلامی شهرستان و یک هزار و 72  نفر عضو شوراهای شهری و روستایی نیشابور هستند.
   





۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن