تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804081836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود 600 میلیاردی دلالان از قاچاق گندم خوزستان به عراق/ فرونشست زمین در جنوب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب اخبار استانها:
سود 600 میلیاردی دلالان از قاچاق گندم خوزستان به عراق/ فرونشست زمین در جنوب تهران
گروه استان ها- خبرگزاری مهر: سود 600 میلیاردی دلالان از قاچاق گندم خوزستان به عراق، ساخت ناوشکن خلیج فارس در نیروی دریایی آغاز شد و فرونشست زمین در جنوب تهران 90 برابر حد بحرانی اتحادیه اروپاست از مهمترین اخبار استانهای مهر طی این هفته بود.



سود 600 میلیاردی دلالان از قاچاق گندم خوزستان به عراق/ شایعه سازی‌های یارانه‌ای دلالان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: دلالان سال قبل از قاچاق گندم خوزستان به کشور عراق بیش از 600 میلیارد ریال سود به جیب زده اند. کیخسرو چنگلوائی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد گندم استان خوزستان اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته برخی دلالان با ورود به بازار گندم استان و قاچاق آن به کشور عراق، موفق شدند از مابه التفاوت قیمت آن بیش از 600 میلیارد ریال سود به جیب بزنند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: این سود سرشار امسال نیز دلالان و قاچاقچیان را به طمع انداخته است به گونه ای که اکنون اخباری به دست ما رسیده که هم اکنون گندم خوزستان از طریق شهرستان هویزه در حال قاچاق به کشور عراق است و این در حالی است که سال گذشته نیز 350 هزار تن از گندم های خوزستان مفقود شد. فرش خاکی خلیج‌فارس رونمایی شد در آستانه روز ملی خلیج‌فارس، فرش خاکی جزیره هرمز با حضور وزیر اطلاعات و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در جزیره هرمز رونمایی شد. عصر سه شنبه به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس فرش خاکی خلیج‌فارس با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات، جاسم جادری استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی در محل قلعه پرتقالی‌های جزیره هرمز رونمایی شد. همچنین دراین مراسم بادبان خلیج‌فارس در قلعه پرتقالی‌های جزیره هرمز برافراشته و پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در آمد. وزیر اطلاعات در ابتدای حضور خود در جزیره هرمز با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهدای این جزیره ادای احترام کرد. ساخت ناوشکن خلیج فارس در نیروی دریایی آغاز شد/ رونمایی از زیردریایی کلاس فاتح فرمانده نیروی دریایی ارتش از آغاز ساخت ناوشکن آموزشی و نظامی خلیج فارس خبر داد. امیر حبیب الله سیاری ظهر دوشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه بیست نهم بیان داشت: ناو گروه بیست و نهم پس از 100 روز ماموریت در ابهای آزاد و خلیج عدن به میهن بازگشت. پیش از این هم ناوگروه سی‌ام جهت حفاظت از منافع ایران در آبهای بین المللی عازم خلیج عدن و اقیانوس هند شد. فرمانده نداجا تصریح کرد: چند شناور سطحی و زیر سطحی در آینده نیزدیک به ناوگان نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می شود.

وی  افزود: مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس آغاز شده است. این ناوشکن توانایی نیروی دریایی افزایش می‌دهد زیرا هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کرده و هم می‌تواند ماموریت‌های ناوشکن را انجام دهد. سه اثر تاریخی در راه ثبت جهانی/ آذربایجان غربی میراث دار تاریخ 8 هزار ساله مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پرونده سه اثر تاریخی ارزشمند این استان برای ثبت در فهرست جهانی آماده می شود. مظفر عباس زاده عصر پنجشنبه در جریان بازدید از آثار تاریخی شهرستان چالدران اظهار داشت: تپه باستانی حسنلو در نقده، محوطه تاریخی بسطام در چایپاره و مسجد جامعه ارومیه سه اثری هستند که پرونده این آثار برای ثبت جهانی آماده می شود. وی یادآور شد: مدارک و اسناد این آثار به دلیل داشتن اهمیت خاص تاریخی شان برای معرفی در فهرست آثار جهانی تهیه می شود. وی با بیان اینکه پرونده های این آثار تاریخی برای ثبت در فهرست جهانی، مراحل اولیه خود را طی می کند افزود: پرونده های این سه اثر مهم تاریخی به منظور ارسال به سازمان جهانی یونسکو در طول سال جاری تکمیل می شود. بررسی پرونده سد گتوند در دیوان محاسبات/ روند توسعه کشور متناسب با افزایش بودجه نیست رئیس دیوان محاسبات کشور از بررسی پرونده سد گتوند و برخورد با افرادی که در مطالعات اولیه با وجود گنبدهای نمکی اقدام به ساخت آن کردند، خبرداد. امین حسین رحیمی شامگاه شنبه در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: سد گتوند یکی از عظیم ترین پروژه های عمرانی کشور در چند سال اخیر بود ولی متاسفانه در مطالعات اولیه این سد، دقت کافی صورت نگرفته به گونه ای که با وجود گنبدهای نمکی در مسیر، ساخت آن اکنون با ایراداتی جدی مواجه است.

وی افزود: یکی از ایرادتی که این سد به صورت اساسی با آن مواجه است، وجود گنبدهای نمکی در مسیر آن است به همین دلیل بعد از بررسی همه جانبه پرونده این سد، با افراد خاطی که در مطالعات اولیه این موضوع را نادیده گرفته اند برخورد قانونی صورت می گیرد زیرا برای ساخت این سد مبالغ هنگفتی از بیت المال هزینه شده است. همچنین قرار شد در جلسه ای با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور، راهکارهای حبران خسارت ناشی از این سد و وجود گنبدهای نمکی در آن بررسی شود. شرايط پربارشي برای کشور در ارديبهشت فراهم شده است يك پژوهشگر هواشناسي از پربارش شدن روزهاي باقيمانده ارديبهشت در بخش وسيعي از كشور خبر داد. احسان مرادي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از هفته آخر فروردين، ميزان بارشها در كشور بيشتر و مناطق تحت تاثير بارش سامانه هاي جوي، گسترده تر شد، اين شرايط با ورود به ماه ارديبهشت ملموس تر شد. علت آن، مناسب شدن برخي پارامترها در نيمكره شمالي و بخصوص در منطقه ما است و در مقياس منطقه اي در حال حاضر كم فشارهاي سوداني و عربستان، پرفشارهايي كه سبب نوعي از بلاكينگ (بند آمدن يا ثابت شدن سيستم جوي) شده اند، همچنين كم فشارهاي نفوذي از روي اروپا و مديترانه كمك موثري بر افزايش ميزان بارش در كشور ما و حتي خاورميانه كرده اند و اين شرايط حداقل تا اواخر ارديبهشت ادامه خواهد داشت. حادثه انفجار در شهریار/  تعداد مجروحین به 24 نفر رسید انفجار گاز شهری در پاساژی پنج طبقه واقع شهر اندیشه شهرستان شهریار منجر به تخریب سه باب مغازه و آسیب دیدگی جزئی 20 مغازه شد، همچنین 24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحت شدند. در اثر انفجار گاز شهری در زیرزمین پاساژ گلدیس فاز یک اندیشه، تعداد24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحات سطحی شدند. این حادثه که در ساعت 19 روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه جاری در اثر انفجار گاز شهری در پاساژی پنج طبقه واقع در فاز یکم اندیشه ار نواحی شهر شهریار رخ داد موجب تخریب سه باب مغازه و آسیب دیدگی جزئی 20 مغازه شد، همچنین 24 نفر از مالکین و افراد شاغل دچار جراحت شدند. بر اساس این گزارش؛ بلافاصله نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و شهرداری در محل حاضر و مصدومان به بیمارستان های تامین اجتماعی و امام سجاد(ع) اعزام شده و تعداد 8 نفر از مجروحان به صورت سرپایی مداوا و مابقی جهت ادامه درمان در بیمارستان بستری شدند که حال عمومی آنها رضایت بخش گزارش شده است. بازدید مدیر کل یونسکو از میراث فرهنگی ایران مدیر کل یونسکو در سفری به ایران از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی ایران در کرمان، فارس و اصفهان بازدید کرد. ایرینا بوکوآ در سفر به کرمان با اشاره به ثبت جهانی ارگ بم گفت: برای بازسازی این ارگ تاریخی سعی می کنم حمایت های مالی سایر کشورها را جذب کنم. وی  در سفر به استان فارس شد و از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید کردهمچنین گفت: براساس کنوانسیون ها ، وظیفه حفظ و نگهداری این گونه آثار بر عهده دولت هاست و ما نیز تلاش می کنیم در سازمان یونسکو در زمینه حفظ و نگهداری این گونه آثار کمک کنیم.

ایرینا بوکوآ درجریان سفر به اصفهان هم پس از بازدید از میدان نقش جهان و در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به ایران و اصفهان اظهار داشت: به ایران آمدم تا با آثار جهانی ایران آشنا شوم به ویژه شهر اصفهان که سه اثر ثبت شده جهانی دارد. کارخانه سیمان نهاوند 480 میلیون تومان جریمه شد فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه تا کنون هیچ گونه افزایش قیمت رسمی در عرضه کالا و خدمات به مردم در شهرستان نهاوند صورت نگرفته است گفت: کارخانه سیمان نهاوند بعلت افزایش قیمت سیمان بدون مجوز قانونی 480 میلیون تومان جریمه شد. امامعلی عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کارخانه سیمان نهاوند بدون هماهنگی و مجوز اقدام به بالابردن قیمت سیمان کرد که پرونده این افزایش قیمت غیرقانونی بررسی و در نهایت توسط تعزیرات حکومتی 480 میلیون تومان جریمه شد. عبدالملکی گفت: هر گونه افزایش قیمت و گرانی به بهانه افزایش قیمت های حامل انرژی در شهرستان نهاوند بدون مجوز و هماهنگی مرجع قانونی ممنوع و در صورت مشاهده به شدت با آن برخورد می شود. وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گرانی و افزایش قیمت سرخود و بدون مجوز هیچ گونه تعارف و توجیه در کار نیست و با شدت با متخلفان برخورد می شود، افزود: افزایش قیمت زمانی اعمال می شود که کمیسیون نرخ گذاری مجامع صنفی مربوطه تشکیل و بنا بر دستورالعمل افزایش قیمت بعضی کالاها و اجناس را اعلام کنند. پرونده مرگ دو میلیون ماهی سد فشافویه در هاله ابهام/ اعلام نتایج بررسی‌ها به هفته آینده موکول شد در پی مرگ دو میلیون ماهی در سد فشافویه شهر ری، استاندار تهران دستور رسیدگی فوری به این موضوع را صادر کرد و مدیران کل استان نیز اعلام نتایج نهایی بررسی ها را به هفته آینده موکول کردند. در پی مرگ مرگ دو میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه بر اثر آلودگی آب و گزارشات ارائه شده از سوی اداره کل محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استاندار دستور پیگیری فوری این موضوع را صادر کرد. در این زمینه محمدهادی حیدرزاده، مديرکل محيط زيست استان تهران در گفتگو با مهر اظهار داشت: بین میزان آب ورودی به این سد و میزان تخم ریزی صورت گرفته هیچ تناسبی وجود نداشت. این مسئول ادامه داد: مجوز بهره برداری از آبزی پروری در این منطقه با محیط زیست نبوده، بلکه با سازمان جهاد کشاورزی است و ما نیز بارها بصورت کتبی اعلام کرده ایم. امام جمعه سنندج دار فاني را وداع گفت ماموستا مجتهدي امام جمعه سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري دار فاني را وداع گفت. ماموستا حسام الدين مجتهدي امام جمعه سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري در يكي از بيمارستان هاي تهران دار فاني را وداع گفت.

امام جمعه سنندج از 24 فروردين ماه در سنندج بستري و بعد از پنج روز براي ادامه درمان به تهران منتقل شد ولي به رغم تلاش هاي تيم پزشكي دار فاني را وداع گفت. ماموستا حسام الدين مجتهدي از چهره هاي برجسته مذهبي و ديني كشور بود كه در دو دوره به عنوان امام جمعه سنندج فعاليت كرد و از دو سال قبل نيز با راي مردم استان به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد. دومین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان منصوب شد معصومه پروندوار به عنوان دومین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان طی مراسمی با حضور استاندار و مسئولان محلی منصوب شد. استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در سفر به شمال استان معصومه پرندوار را به عنوان فرماندار شهرستان هامون معرفی و منصوب کرد. علی اوسط هاشمی در این مراسم انتصاب دو فرماندار زن در استان را نشانه توجه ویژه دولت به این قشر پویا عنوان کرد و از پرندوار فرماندار جدید شهرستان هیرمند به عنوان یکی از بانوان توانمند استان نام برد. پرندوار دومین فرماندار زن در استان است که برای نخستین بار بر این مسند تکیه می زند. استاندار سیستان و بلوچستان هفته گذشته نیز حمیرا ریگی یکی از زنان بلوچ در جنوب استان را به عنوان فرماندار قصرقند معرفی و منصوب کرد. دو قلاده پلنگ در منطقه طارم سفلي مشاهده شد فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین گفت: ماموران يگان حفاظت سرمحيط باني طارم سفلي، موفق به تصويربرداري از پلنگ در منطقه شكار و تيراندازي ممنوع طارم سفلي شدند. غلامرضا جهان تیغ در این باره اظهارداشت: ماموران اجرايي یگان حفاظت منطقه در حين عمليات گشت و كنترل و اجراي قوانين و مقررات شكار و صيد طي روز گذشته موفق  به مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی شدند.

وی تصريح كرد: روز گذشته دو تن از محيط بانان در حین گشت و کنترل و دوربین کشی منطقه موفق به مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی شدند که از یکی از پلنگ ها فیلم و عکس تهیه شد. فرونشست زمین در جنوب تهران 90 برابر حد بحرانی اتحادیه اروپاست مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در تهران 90 برابر حد بحران اتحادیه اروپا است، گفت: در اتحادیه اروپا برای نشست سالانه چهار میلیمتر خاک کمیته بحران تشکیل می دهند اما در جنوب تهران در دشت معین آباد ورامین سالانه 36 سانتیمتر پدیده فرونشست زمین رخ می دهد اما آب از آب تکان نمی خورد. نشست حفاظت محیط زیست و بررسی مشکلات حیات وحش با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، اصغر محمدی فاضل رئیس دانشگاه محیط زیست، علی سلاجقه رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و جمعی از متخصصان و اساتید دانشگاه ظهر دوشنبه در محل دانشگاه محیط زیست کشور در کرج برگزار شد. در این نشست که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد و برخی چالش های زیست محیطی  کشور در قالب پرسش و پاسخ دانشجویی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت؛ محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در تهران 90 برابر حد بحران اتحادیه اروپا است، گفت: در اتحادیه اروپا برای نشست سالانه چهار میلیمتر خاک کمیته بحران تشکیل می دهند اما در جنوب تهران در دشت معین آباد ورامین سالانه  36 سانتیمتر پدیده فرونشست زمین رخ می دهد اما آب از آب تکان نمی خورد.




۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن