تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين جشنواره شعر پريشان برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۲:۳۲ب.ظ)
اولين جشنواره شعر پريشان برگزار مي شود مدير کل محيط زيست استان فارس در نشست خبري اعلام فراخوان اين جشنواره گفت: متاسفانه به علت عدم مديريت منابع آبي، خيلي از بخشهاي محيط زيست دچار خسارت شده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسينعلي ابراهيمي کارنامي با بيان اين مطلب گفت: وجود بيش از 600 حلقه چاه غير مجاز باعث شده که درياچه پريشان در شهرستان کازرون فارس دچار خسارت جدي شود.
وي با اشاره به مضرات خشکي درياچه هاي بختگان و طشت نيز بيان کرد: بروز ريزگردها در مناطق بختگان و طشک ناشي از خشکي اين تالابها باعث شده اقتصاد کشاورزي نيز دچار مشکل شود.
وي با اشاره به تلاش براي احياء اين تالابها بيان کرد: يکي از راه هايي که براي احياء تالابها مد نظر است امر اطلاع رساني، آموزش و همچنين فرهنگسازي است تا با اين کار مشارکتهاي مردم براي حفظ و احياء تالابها جلب شود.
مدير کل حفظات از محيط زيست استان فارس با اشاره به برگزاري جشنوراه شعر پريشان در راستاي امر اطلاع رساني و آموزش، عنوان کرد: به اين دليل درياچه پريشان مد نظر جشنواره قرار گفت که اين تالاب داراي برنامه مديريت است و دو کميته فعال محلي و استاني نيزدارد.
ابراهيمي کارنامي با اشاره به اينکه درياچه پريشان ويژگي هاي منحصر به فرد محيط زيستي زيادي داشت که از جاذبه هاي آن براي حوزه گردشگري نيز در گذشته استفاده ميشد، افزود: علاوه بر گردشگري، صيادي نيز در پريشان رونق داشت.
وي گفت: بر اين اساس از امروز کار جشنواره شعر پريشان شروع شده و علاقمندان مي توانند اشعار خود را در هر قالب شعري براي سازمان محيط زيست ارسال کنند.
کارنامي با اشاره به اينک علاقه مندان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي اداره کل محيط زيست استان فارس به آدرس fars.doe.ir ثبت نام کرده و اشعار خود را ارسال کنند، افزود: متقاضاين شرکت در جشنواره شعر پريشان هم مي توانند آثار خود را به آدرس اي ميل درج شده رد سايت سازمان ارسال و هم به صورت پستي نسبت به ارسال اثر خود اقدام کنند.
وي با اشاره به محورهاي اين جشنواره نيز بيان کرد: احساس دوستداران محيط زيست درباره تالاب بين المللي پريشان، راهکارهاي احياء درياچه پريشان، خشکي پريشان و مهاجرت پرندگان از تالاب، اميد به آينده پريشان و تنوع زيستي در تالاب پريشان ازجمله محورهاي جشنواره شعر پريشان است.
مدير کل محيط زيست استان فارس با اشاره به اينکه در برگزاري اين جشنواره بخهشاي مختلفي نظير موسسه 13 فروردين که از انجمنهاي مردم نهاد شهرستان کازرون است همکاري قابل ملاحظه اي دارند، گفت: مراسم اختتاميه جشنواره 22 خرداد ماه در خبرگزاري مهر برکزار مي شود و به سه نفر از برگزيدگان جوايزي اهدا و دو نفر نيز به عنوان شايستگان تقدير معرفي خواهند شد.
در ادامه نشست دکتر غلامرضا کافي عضو هيئت داوران حشنواره شعر پريشان با ابراز خرسندي از اقدام فرهنگي جشنواره شعر پريشان بيان کرد: به عنوان يک شاعر و مدرس ادبيات بسيار خوشحال کننده است که يک سازمان براي رسيدن به اهداف خود از زبان شعر و ادبيات استفاده مي کند.
وي با اشاره به اينکه پش از اين نيز انجمن شعر در حوزه محيط زيست و منابع طبيعي در استان و شهر شيراز فعال بود، افزود: در شهر شنبه در استان بوشهر به خاطر واقعه زلزله جشنواره شعر گذاشته شد و در کرمان نيز در حزه ديگر جشنواره شعر دارد و خيلي مناسب است که استان فارس نيز به خاطر برخورداري از پيشينه ادبيات و شعر خود جشنواره اين چنيني داشته باشد.
اين مدرس و شاعر برجسته استان فارس با بيان اينکه فکر نمي کنم بشر زباني گوياتر از هنر پيدا کرده باشد، افزود: طبيعي است که بشر براي رسيدن به اهداف خود نيز از اين زبان استفاده کند.
اين عضو هيئت داوران جشنواره شعر پريشان بيان کرد: با اين اقدام و اطلاع رساني هايي که از سوي رسانه ها صورت مي گيرد ديگر سازمانها نيز تشويق خواهند شد که براي رسيدن به اهداف و رسالتهاي خود از اين زبان هنري استفاده کنند.
وي با اشاره به اينکه خوب است که در پايان جشنواره آثار شرکت کنندگان جمع آوري و چاپ شود، فزود: با اين کار دغدغه هاي زيست محيطي اين سازمان نيز در قالب ادبيات و شعر جمع آوري شده است.
وي تاکيد کرد که در ساير حوزه ها نيز محيط زيست مي تواند از اين توانايي در حوزه ادبيات و هنر استفاده کند.
در انتهاي جلسه نيز از پوستر اولين جشنواره شعر پريشان رونمايي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن