تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان مدیریت بحران کشور باید تبدیل به معاونت در وزارت کشور شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر کشور: سازمان مدیریت بحران کشور باید تبدیل به معاونت در وزارت کشور شود تهران - ایرنا- معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در آستانه بررسی ساختار این نهاد در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین گزینه تعریف مدیریت بحران کشور به عنوان یکی از معاونت ها در ساختار وزارت کشور است.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار در جلسه بررسی پیش نویس قانون مدیریت بحران کشور که با حضور صاحبنظران و متولیان ستاد حوادث غیر مترقبه کشور در دو دهه گذشته تشکیل شده بود، افزود: کشور ما در یک قرن گذشته شاهد وقوع حوادث غیر مترقبه متعددی از زلزله های تاریخی نظیر رودبار، طبس، بم و ارسباران، سیل های مهیب، خشکسالی های شکننده و طولانی مدت، رانش زمین و آتش سوزی در مناطق جنگلی و عرصه های طبیعی کشور بوده است.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت حادثه به ویژه در دوران بعد از انقلاب قوانین و آیین نامه هایی به تصویب رسیده و اجرا شده است که قانون فعلی یکی از جامع ترین آنهاست.
وی افزود: قانون آزمایشی تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اگر چه در عمل نقاط ضعفی داشته است اما حاصل تجربیات چندین دهه کشور در امر مدیریت بحران است.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تصریح کرد سازمان مدیریت بحران در جلسات کارشناسی و کمیسیون های مجلس در تعریف ساختار جدید در قالب یکی از معاونت های رییس جمهوری یا تشکیل وزارتخانه جدید مطرح شده است، اما با توجه به جایگاه وزارت کشور به عنوان یک دستگاه فرابخشی و اشراف آن به کوچکترین حوزه های اداری تقسیمات کشوری، تعریف سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان یکی از معاونت های این وزارتخانه بهترین گزینه بوده و نتایج موثری در مدیریت حوادث خواهد داشت.
وی گفت: در بررسی و ارایه پیشنهادهای اصلاحی به قانون فعلی تاکنون6500 نفر ساعت جلسه کارشناسی برگزار شده است که در فرصت باقی مانده همچنان پذیرای نظرات متخصصین این امر هستیم.
معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: با این وجود میخواهیم یک جمع بندی از تمامی نظرات داشته و در قالب لایحه اصلاح قانون موجود به دولت و مجلس ارایه شود.
مهندس نجار در بحث تشریحی خود مخاطرات ناشی از وقوع زلزله را در مقایسه با سایر پدیده های طبیعی و سایر حوادث، مهم ترین موضوع در مدیریت بحران کشور دانست و بر تکیه قانون جدید بر اقدامات پیش گیرانه ، حضور فعال صنعت بیمه در جبران خسارات و همچنین مستند سازی منجر به فعالیت های پیش گیری و پشتوانه مالی سازمان تاکید کرد.
اجتمام(1)**1293**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن