تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809580175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود امنیت شغلی دغدغه اصلی جامعه کارگری کهگیلویه و بویراحمد/ 80 درصد کارگران بیمه نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد مهر گزارش می دهد/
نبود امنیت شغلی دغدغه اصلی جامعه کارگری کهگیلویه و بویراحمد/ 80 درصد کارگران بیمه نیستند
یاسوج – خبرگزاری مهر: کارگران کهگیلویه و بویراحمد نگران امنیت شغلی و معیشتشان هستند و چیزی از قانون کار نمی دانند. اغلب آنها بیمه نیستند و قرارداد موقت دارند که در صورت بروز هر اتفاقی دستشان به هیچ جا نمی رسد.



به گزارش خبرنگار مهر، این روزها به مناسبت روز کارگر همه از کارگران تجلیل می کنند و در وصف آنها جملات نغز می سرایند اما دو روز دیگر تب و تاب این مناسبت که فروکش کرد، کارگران می مانند و کوهی از مشکلات. در کهگیلویه و بویراحمد که هنوز از توسعه نیافتگی رنج می برد و از فرصتهای شغلی کافی بی بهره است، دردهای کارگران بیشتر و ریشه دار تر است. بیکاری بر چهره زیبای این استان سایه انداخته و روزی نیست که جویندگان کار در میادین شهرها برای یافتن کاری در زیر تیغ آفتاب نایستند و به هر عابری بگویند: کارگر نمی خواهی؟ با این حال با یافتن کار مشکلات حل نمی شود و تازه پس از یافتن شغلی با مشکلات دیگری همچون نداشتن بیمه، دستمزد کم، تاخیر در پرداخت، حوادث کار و ... مواجه می شوند. کارفرمایان نیز با اطلاع از شرایط کارگران، از این وضعیت سوء استفاده می کنند و آنان را با چماق اخراج به پذیرفتن شرایط سخت کار وا می دارند. امنیت شغلی کارگران استان پایین است رئیس خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 80درصد کارگران در استان بیمه نیستند، گفت: کارگران این استان از امنیت شغلی بسیار پایینی برخوردار هستند.

علیرضا جنتی افزود: بسیاری از کارگران در این استان زیر حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران حقوق می گیرند. جنتی با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان کارگران را بیمه نمی کنند، گفت: در بسیاری از فروشگاههای بزرگ این شهر بیش از پنج نفر کار می کنند اما از این تعداد تنها یک نفر بیمه است. وضعیت معیشتی کارگران استان نگران کننده است مشاور کارگری استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: منشی های شرکت ها و مطبهای پزشکی و کارگران ساختمانی که هر روز بر روی یک ساختمان کار می کنند نیز بیمه نیستند. جنتی با بیان اینکه کارگران این استان بسیار بیشتر از ساعت کاری تعیین شده در هفته کار می کنند، اظهار داشت: کارگران مجبورند از صبح تا شب کار کنند و حقوق آنها نیز با تاخیر پرداخت می شود. رئیس خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد به کارگران شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: برخی از این کارگران هشت ماه حقوق نگرفته اند.

وی وضعیت معیشتی کارگران استان را نگران کننده دانست و بیان کرد: حقوقی که این کارگران می گیرند، کفاف اجاره خانه نیز نمی شود. ظلم پذیری به دلیل ترس از اخراج این مسئول تاکید کرد: ظلم هایی از سوی برخی کارفرمایان به کارگران این استان می شود اما کارگران به دلیل ترس از اخراج به این ظلم ها تن می دهند. جنتی به یکی از ظلم های روا شده بر یکی از کارگران یک شرکت خدماتی دولتی در استان اشاره کرد و افزود: انگشت این کارگر در حین کار قطع شده و برای دریافت دیه از شرکت شکایت کرد اما هنوز به محل کارش بازنگشته بود که حکم اخراجش را به او دادند. وی بیان داشت: البته با تغییر مدیریت در این شرکت این کارگر به سر کار خود بازگشت. 70درصد کارگران استان قرارداد کار موقت دارند رئیس خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارگران این استان 30 سال با استرس و اضطراب کار می کنند و فریاد آنها نیز شنیده نمی شود. جنتی اظهار داشت: 70درصد کارگران استان قرارداد کار موقت دارند که در صورت کوچکترین اعتراض اخراج می شوند.

وی مهمترین دغدغه جامعه کارگری استان را امنیت شغلی عنوان کرد و گفت: صنعت این استان بسیار ضعیف است و براین اساس فرصتهای شغلی بسیار کمی برای کارگران وجود دارد. جنتی افزود: در سال های اخیر بسیاری از واحدهای تولیدی در این استان تعطیل و کارگران آنها بیکار شدند. سرمایه گذارانی که وام می گیرند و در دیگر استانها هزینه می کنند مشاور استاندار استان در امور کارگری با انتقاد از سرمایه گذرانی که وام می گیرند و در دیگر استانها هزینه می کنند، گفت: برخی به این استان می آیند و به اسم سرمایه گذاری تسهیلات می گیرند اما این تسهیلات را در خارج از استان هزینه می کنند.  وی نرخ بیکاری در این استان را بالاتر از آمار مسئولین دانست و گفت: بسیاری از بیکاران استان شناسایی نشده و در این آمار نیامده اند. به گزارش خبرنگار مهر، کارگران احتیاج به ترحم نداند بلکه آنها می خواهند مشکلاتشان درک شده و چاره ای برای رفع این مشکلات اندیشیده شود. به طور قطع آنها سربازان عرصه اقتصادی کشور هستند و توسعه اقتصادی و رفع مشکلات کنونی اقتصاد بدون توانمندسازی و توجه به آنان تحقق نمی یابد.


۱۳۹۳/۲/۱۱ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن