تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز: نگاه امنیتی به مسایل کارگری، ظلم به کارگران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز: نگاه امنیتی به مسایل کارگری، ظلم به کارگران است تبریز- ایرنا - دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: نگاه امنیتی به مسایل کارگری و منعکس نکردن مشکلات آنان، ظلم به این قشر زحمت کش است.


کریم صادق زاده روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی کار و کارگر درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به حضور جامعه کارگری در صحنه های مختلف انقلاب و همراهی این قشر با نظام، از کم لطفی شبکه استانی سهند به برنامه های کارگری انتقاد کرد و از مدیران رسانه ملی خواست سیاست های خود را بر اساس سیاست های دولت تطبیق دهند.
وی به رویکرد دولت گذشته در خصوص کمرنگ کردن تشکل های کارگری اشاره و یادآوری کرد: تاکید امام راحل در خصوص توجه به خواسته های کارگران و بوسه پیامبر گرامی اسلام بر دست کارگر نشان دهنده ارج و شان کارگر در جامعه اسلامی است.
صادق زاده بر ضرورت خودداری از برخوردهای سلیقه ای با قشر کارگر تاکید کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست گامی در جهت رفع محدودیت های رسانه ملی و همراهی این رسانه تاثیرگذار در انعکاس مشکلات اجتماعی و رفاهی کارگران بردارند.
وی تعیین دستمزد و حقوق بر اساس تورم واقعی را از مهمترین خواسته های جامعه کارگری عنوان کرد و در عین حال گفت: با افزایش 25 درصدی حقوق کارگران بخشی از وعده های انتخاباتی دکتر روحانی در خصوص بهبود وضعیت رفاهی کارگران عملی شده است.
صادق زاده با قدردانی از اختصاص سبد کالا به کارگران خواستار تداوم این سیاست حمایتی شد.
عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به مصوبه همسان سازی حقوق بازنشسته ها در دولت گذشته خواستار عمل به این تعهدات شد.
وی در راستای حمایت از تولید داخلی بر توانمندسازی واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: به جای ازدیاد شهرک های صنعتی باید به فکر فعال سازی واحدهای راکد بود.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه 17 درصد کارخانه های آذربایجان شرقی نیمه فعال بوده و 23 درصد غیرفعال هستند، اظهارکرد: برای حل معضل بیکاری زمینه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی باید فراهم شود.
وی بابیان اینکه در شرایط کنونی مدیریت واحدهای صنعتی نیازمند سرمایه گذارانی توانمند است که از عهده مشکلات مالی برآیند، افزود: کارشناسان کارگروه های اشتغال باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
صادق زاده با انتقاد از کارفرمایانی که از کارگران برگ سفید امضا شده می گیرند، از قراردادهای موقت کار در مشاغل غیرفصلی انتقاد و خواستار اقدام مناسب دولت در این خصوص شد.
وی اجرای ماده 10 قانون نوسازی صنایع در خصوص بازنشستگی پیش از موعد را یکی دیگر از خواسته های جامعه کارگری عنوان کرد و افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه کارگری، توقف اجرای این ماده قانونی است.
صادق زاده با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است، گفت: به ازای واریز حق سرانه درمان کارگران به صندوق این سازمان، حوزه معاونت درمان آن باید نسبت به ارایه خدمات درمانی در شان کارگران اقدام کند.
وی بر ضرورت افزایش ارزش دفترچه های بیمه خدمات درمانی این سازمان تاکید کرد و گفت: بیمه مکمل باید جمع آوری شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اعلام اینکه خانه کارگر تبریز با 150 هزار نفر عضو بزرگترین اتحادیه کارگری شمال غرب کشور است، گفت: این تشکل کارگری درصدد توسعه روابط خود با تشکل های کارگری کشورهای همسایه است.
صادق زاده به دعوت خانه کارگر تبریز از تشکل های کارگری کشورهای ترکیه و عراق اشاره کرد و از حضور سران اتحادیه کارگران مسلمان در آینده ای نزدیک در شهر تبریز خبر داد.
7232/587/245
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن