تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820803077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین اعداد سال گذشته را می دانید؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مهمترین اعداد سال گذشته را می دانید؟
آمریکایی‌ها برای برگزاری جشن ازدواج خود چه میزان هزینه می‌کنند؟ تحقیقی که در بین 175 زوج جوان و تازه ازدواج‌کرده برگزار شده است به خوبی به این پرسش پاسخ می‌دهد: 28 هزار و 400 دلار.
اعدادی که در این فهرست ردیف شده‌اند، هرکدام برای خود یک حادثه تلقی می‌شوند. سن پیرترین جانور جهان ـ که البته در طنزی غریب جان خود را در تشخیص سنش از دست داد ـ میزان پروازهای بدون تاخیر یکی از فرودگاه‌های جهان، هزینه پخش یک آگهی تبلیغاتی 30ثانیه‌ای در یکی از موفق‌ترین سریال‌های سال 2013 و نرخ بیکاری در منطقه یورو از جمله این اعداد است.


28400

یکی از پرخرج‌ترین مراسم‌هایی که در سراسر جهان برگزار می‌شود جشن ازدواج است. بسیاری از زوج‌های جوان برای اینکه این جشن در زندگی‌شان خاطره‌انگیز شود از هیچ خرجی دریغ نکرده و حسابی سر کیسه را شل می‌کنند! اما آمریکایی‌ها برای برگزاری جشن ازدواج خود چه میزان هزینه می‌کنند؟ تحقیقی که در بین 175 زوج جوان و تازه ازدواج‌کرده برگزار شده است به خوبی به این پرسش پاسخ می‌دهد: 28 هزار و 400 دلار.

507

این روزها در بسیاری از نقاط دنیا تمایل به نگهداری از حیوانات افزایش چشمگیری داشته است. اما پیرترین جانوری که تاکنون دیده‌اید چند سال داشته است؟ سوال عجیبی است؟ باید بدانید پیرترین جانور جهان یک صدف بود که 507 سال عمر داشت اما پایان زندگی‌اش یک تراژدی اساسی بود! در حالی که محققان سعی می‌کردند سن این صدف بخت برگشته را تشخیص بدهند او جان خود را از دست داد!

18

این روزها دیگر تاخیر هواپیماها به امری عادی تبدیل شده است. نتیجه چنین تاخیرهایی نیز چیزی جز سرگردانی و کلافگی مسافران نیست. اما در بین فرودگاه‌هایی که پروازهای آنها با تاخیر انجام می‌شود فرودگاه بین‌المللی «بی‌جینگ» بدترین وضعیت را به خود اختصاص داده است. آمارها نشان می‌دهد که تنها 18 درصد از پروازهای این فرودگاه سروقت پرواز کرده‌اند. همین آمار مشعشع(!) باعث شده است که این فرودگاه در این زمینه در جهان رکورد دار باشد.

34008

زمین هر سال گرم‌تر از قبل می‌شود. کشورهای صنعتی با تولید روزافزون گازهای گلخانه‌ای نقش مهمی در این مسئله دارند. در سال جاری رکوردهای تازه‌ای در میزان بالای دما در ایستگاه‌های هواشناسی آمریکا ثبت شده است: 34008 بالاترین رکوردی است که برای گرما در برابر حداقل دمای 6664 ثبت شده است و این یعنی اینکه آمریکا گرم‌ترین سال همه دوران‌های خود را تجربه کرده است.

30000000

مبارزه با برخی بیماری‌ها عزمی جهانی می‌طلبد. بسیاری از کشورهای درگیر بیماری‌هایی همچون سرخجه و سرخک، توانایی تولید واکسن‌های موردنیاز را ندارند. در چنین مواردی کشورهای توسعه‌یافته که امکان تولید داروهای مهم را دارند باید به داد کشورهای درگیر برسند. به همین دلیل است که برزیل در سالی که رو به پایان است بالغ بر 30 میلیون واکسن سرخجه و سرخک برای کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین تولید کرده است.

29.4

بسیاری از کشورها از یک معضل مشترک رنج می‌برند: کاهش میزان زاد و ولد. امروزه زوج‌های جوان به دلایل مختلف تمایلی به فرزندآوری ندارند. به همین دلیل است که برخی کشورها طرح‌های تشویقی برای زاد و ولد اجرا می‌کنند. اما گویا این طرح‌ها چندان هم راهگشا نبوده است. میزان زاد و ولد در دو سال گذشته در ایالات متحده 31.3 در 1000 بوده؛ آماری که حالا به 29.4 در 1000 رسیده است.

250000

«برکینگ بد» یک مجموعه تلویزیونی است. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی نیز به دست آورده است. «کارنستون» همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام شده است. به همین دلیل است که پخش یک آگهی 30 ثانیه‌ای در فصل پایانی این سریال بالغ بر 250 هزار دلار آب خورده است! این در حالی است که برای دیگر فصل‌های آن چنین آگهی‌ای 75 هزار دلار آب خورده است.

12

حالا دیگر بیکاری یکی از معضلات شناخته‌شده بسیاری از کشورهای جهان است. در این بین جوانان بیش از همه از چنین مشکلی رنج می‌برند. به همین دلیل است که دولت‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را کاهش میزان نرخ بیکاری قرار می‌دهند. نرخ بیکاری امسال در برخی نقاط جهان رکوردهای تازه‌ای برجا گذاشته است. نرخ بیکاری در منطقه یورو 12درصد ثبت شده است. این آمار از سال 1999 میلادی که اولین بار منطقه یورو اجرا شد، بی‌سابقه است.

باشگاه خبرنگاران





1393/2/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن