تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عشایر 62 درصد دام خود را نارس به فروش می رسانند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عشایر 62 درصد دام خود را نارس به فروش می رسانند بجنورد - ایرنا - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایر گفت: عشایر به دلیل مشکل نقدینگی 62 درصد از دام مازاد و نارس خود را قبل از پرواربندی و با وزن غیراقتصادی به فروش می رسانند.


به گزارش ایرنا ˈمرتضی ذوالانوارˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: سالانه هشت میلیون راس دام مازاد عشایر وارد بازار می شود که از این رقم پنج میلیون راس قبل از پرواربندی و با وزن کم به فروش می رسند.
وی افزود: هم اکنون عشایر کشور 24 میلیون راس دام در اختیار دارند که 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط این قشر تولید می شود.
وی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایری با هفت میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار توسط دولت راه اندازی شده که هم اکنون 185 میلیارد ریال سرمایه دارد.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایر گفت: این صندوق پارسال 50 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر پرداخته که این رقم از بدو راه اندازی تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.
ذوالانوار به اجرای طرح نمونه زنجیره گوشت قرمز در خراسان اشاره کرد و افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته و هم اکنون این طرح به صورت منتخب در دو استان خراسان شمالی و رضوی با 100 هزار راس دام اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برای حمایت از عشایر منابع مالی زیادی نیاز است تا با اجرای طرح های مختلف، این قشر ناگزیر از فروش از دام نارس خود در بازار نشوند.
ذوالانوار از دولت خواست تا برای حمایت از تولید کنندگان عشایر جلو واردات بی رویه گوشت قاچاق را بگیرد.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایر گفت: متاسفانه از مرزهای شرقی، غربی و شمالی دام قاچاق وارد کشور می شود که برخی اوقات برخی بیماری های دامی نیز از این طریق وارد کشور می شود و این امر کاهش قیمت گوشت دام و زیان دامداران را در پی دارد.
وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایری کشور با هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی ایجاد شده و تاکنون پنج هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرده است. ک/2
7184/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن