تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813276703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت کشاورزی در کشور نامساعد است/ ضرورت توسعه روشهای آبیاری نوین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان بروجردی مطرح کرد:
وضعیت کشاورزی در کشور نامساعد است/ ضرورت توسعه روشهای آبیاری نوین
بروجرد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت حوزه کشاورزی در کشور نامساعد است، بر ضرورت توسعه روشهای آبیاری نوین تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین بروجردی ظهر چهارشنبه در گردهمایی اعضای شوراهای بروجرد به مناسبت روز شوراها در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه بروجرد اظهار داشت: شوراهای اسلامی یک پدیده بسیار بزرگ در انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاردینی هستند. وی با بیان اینکه میزان اختیارات شوراها بسیار گسترده است، افزود: امروز وضعیت موجود در روستاهای بروجرد غیر قابل قبول است و شوراها باید برای ارتقاء همه جانبه و کم کردن فاصله روستاها از شهرها تلاش کنند. وی تصریح کرد:  انتظار می رود شوراها بتوانند با حرکت در مسیر سیاستهای جاری کشور با عزم ملی و مدیریت جهادی نواقص و کمبودهای موجود در روستاها را کاهش بدهند. بروجردی با انتقاد از وضعیت نامناسب کشاورزی و کاهش برخی تولیدات در سطح کشور ادامه داد: به رغم اینکه بار سنگین کار کشاورزی بر دوش روستاییان است اما در حال حاضر وضعیت کشاورزی مساعد نیست. وی افزود: در حال حاضر کشت و تولید محصولی مانند پنبه نسبت به اوایل انقلاب به یک چهارم رسیده است که این میزان پاسخگوی نیاز کارخانجات نساجی کشور نیست. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنبه مورد نیاز کارخانجات نساجی از کشورهای دیگر تامین می شود تصریح کرد: امروزه دانش کشاورزی ایران بیشتر از گذشته است که با این تفاسیر در زمینه کاهش محصولات کشاورزی یک اشکال اساسی وجود دارد که باید مورد بازنگری قرار بگیرد. وی افزود: در حال حاضر 93 درصد آب کشور صرف کشاورزی می شود که این موضوع نیز باید بازنگری شود. بروجردی با بیان اینکه روش غرقآبی دیگر جوابگو نیست، ادامه داد: ما به یک تغییر اساسی در سطح استان و شهرستان نیاز داریم و باید این فرهنگ سازی را در زمینه مصرف و افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی ایجاد کنیم. وی با تاکید بر اینکه میزان ارزش آب مصرفی بیشتر از میزان ارزش هزینه تولید محصولات کشاورزی است، افزود: امروزه ارزش آب در جهان از قیمت نفت گرانتر است که انتظار می رود به این مهم توجه ویژه داشته باشیم. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی و اتکاء به توانمندیهای داخلی باید ارزش افزوده تولیدات را بالا برده و تولید ثروت کنیم تا میزان درآمد مردم افزایش یابد. وی در پایان افزود: ارتقای وضعیت نامناسب کشاورزی در گرو بازنگری در سیاستهای کلان کشور است.


۱۳۹۳/۲/۱۰ - ۱۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن