تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805774669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير نگاه به ايران و نگرش برد- برد مذاکرات را به نتيجه مي‌رساند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۹ب.ظ)
نهاونديان در مصاحبه با روزنامه اتريشي: تغيير نگاه به ايران و نگرش برد- برد مذاکرات را به نتيجه مي‌رساند رييس دفتر رييس‌جمهوري در مصاحبه با روزنامه اتريشي وينر سايتونگ گفت:معتقديم حق هسته‌اي ايران بايد کاملا به رسميت شناخته شود و نگراني‌هاي متقابل بايد از سوي طرفين برطرف شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد نهاونديان در پاسخ به سوال توماس زايفرت خبرنگار اين روزنامه در خصوص اينکه آيا امکان دستيابي به توافق نهايي در مذاکرات هسته‌اي قبل از پايان زمان توافق اوليه وجود دارد؟ گفت: با وجود اينکه رسيدن به توافق به دليل تمام مشکلاتي که در طول سال‌هاي گذشته بوجود آمده کار آساني نيست، اما روند مذاکرات تاکنون مثبت بوده است و اينکه قدم اول به سرعت برداشته شد و توافق مقدماتي در زمان کوتاهي به دست آمد، نشان‌دهنده آن است که رسيدن به توافق نهايي نيز امکان‌پذير خواهد بود.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه برخي از مسايل پيچيده گذشته با تغيير نگاه حل شدني خواهد بود، تصريح کرد: فضاي مذاکرات، فضاي خوش‌بينانه است، اما اين بدان معني نيست مشکلاتي که خارج از ميز مذاکرات بوجود مي‌آيد را ناديده بگيريم.
دکتر نهاونديان ادامه داد:در اراده براي راه حل برد – برد در فضاي مذاکرات بسيار اهميت دارد، چرا که اين نگرش پايه هر موفقيتي بوده و هرگاه در جريان مذاکرات اين نگرش از بين برود، آنگاه رسيدن به موفقيت با ترديد روبه‌رو خواهد شد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه "اصل مهم در راه حل برد - برد اين است که هر دو طرف به درکي مشترک دست يافته، به يکديگر احترام بگذارند و چارچوب قانوني مذاکرات بر پايه عدالت و احترام متقابل باشد"، خاطر نشان کرد: معتقديم حق هسته‌اي ايران بايد به طور کامل به رسميت شناخته شود و نگراني‌هاي متقابل بايد از سوي طرفين برطرف شود.
نهاونديان افزود: جمهوري اسلامي ايران ثابت کرده که در برنامه هسته‌اي خود شفافيت حداکثري داشته و بنا به دلايل اخلاقي و ديني، استفاده نظامي از برنامه هسته‌اي هيچ جايي در راهبرد دفاعي ايران ندارد و معتقدم که با تکيه بر همين مبنا مي‌توانيم به نتايج مذاکرات خوشبين باشيم.
رييس دفتر رييس‌جمهوري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه "با وجود اينکه به نظر مي‌رسد همه شرايط براي رسيدن نتيجه در مذاکرات فراهم است، اما عده‌اي در داخل و خارج از ايران نمي‌خواهند اين مذاکرات به موفقيت برسد، به نظر شما چه هدفي را اين گروه‌ها و افراد دنبال مي‌کنند"، گفت: اين يک واقعيت در فضاي منطقه و عرصه بين‌المللي است. همواره در برابر عده‌اي که مي‌خواهند تقابل‌ها برطرف شود، گروه‌هايي هستند که از تقابل جهت‌گيري‌ها سود مي‌برند.
دکتر نهاونديان ادامه داد: بسيار مهم است که بتوانيم تعادلي ميان پيشرفت در جريان مذاکرات و تأمين فضاي مناسب براي رسيدن به اين پيشرفت ايجاد کنيم. در اين راستا به همان اندازه که دو طرف براي پيدا کردن راه‌حلي مناسب براي مديريت جريان مذاکرات جدي هستند، تأمين فضاي مناسب و ايجاد فهم مشترک از جريان مذاکرات نيز اهميت دارد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه ممکن است عده‌اي با گرايشات خاص سياسي در دو طرف بخواهند در مسير مذاکرات خللي بوجود بياورند و اجازه ندهند تا اين روند به موفقيت برسد، بر ضرورت کنترل شرايط از سوي طرفين مذاکره تصريح کرد: اگر در جريان مذاکرات به حق هسته‌اي ملت ايران احترام گذاشته شود و اين حق محفوظ باقي بماند، آنگاه همه جريانات سياسي از آن به طور کامل حمايت خواهند کرد و مطمئناً بحث‌هاي داخلي در اين موضوع مشکلي در روند جريان مذاکرات بوجود نخواهد آمد.
دکتر نهاونديان با اشاره به اظهارنظرها و رفتارهاي برخي سياستمداران آمريکايي و آثار منفي اين اقدامات بر مذاکرات گفت: اگر تعهد به موفقيت در مذاکرات وجود دارد اين گونه اقدامات غير سازنده نيز بايد تحت مديريت قرار بگيرند.
رييس دفتر رييس‌جمهوري در پاسخ به اين سوال که "آيا با وجود اينکه طي سال‌هاي گذشته رؤساي جمهور آمريکا به نحوي آمادگي خود براي مذاکره با ايران را مطرح کرده‌اند، علاقه‌اي به ايجاد روابط ميان ايران و آمريکا در دولت جديد ايران وجود دارد؟" گفت: رفتارها واضح‌تر از کلمات سخن مي‌گويند؛ در اين راستا نگاه به گذشته به درک حل مسايل کمک مي‌کند، اما اين کافي نيست. جديت در يک موضوع تنها با رفتارهاي مناسب مي‌تواند نشان داده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن