تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813093589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سم پاشي 12 هزار راس دام سبک و سنگين عليه انگل هاي خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۳۳ب.ظ)
سم پاشي 12 هزار راس دام سبک و سنگين عليه انگل هاي خارجي شبکه دامپزشکي شهرستان جوانرود اقدام به سم پاشي بدن دام و اماکن دامي عليه انواع انگل هاي خارجي کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر احمد اميري با نگار رييس شبکه دامپزشکي شهرستان جوانرود گفت: انگل هاي خارجي بدن دام در دو حوزه اقتصادي و تهديد عليه بهداشت عمومي نقش به سزايي دارند و موجب بسياري از بيماري هاي دامي مانند بابزيوز، تيلريوز و ... مي شود و سبب خسارات گوناگوني از جمله کاهش توليد و کاهش وزن دام ها و در نهايت تحميل خسارت اقتصادي به دامداران را در پي خواهند داشت.
دکتر اميري ادامه داد: در صورتي که اقدامات لازم از جمله سم پاشي به موقع بدن دام و اماکن دامي صورت نگيرد علاوه بر تحميل خسارت اقتصادي به دامداران و بروز بيماري هايي در دام سلامت و بهداشت انسان را نيز مورد تهديد قرار مي دهند.
وي خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات ايجاد شده در صورت عدم سم پاشي به موقع بدن دام و اماکن دامي، مي توان به بيماري بسيار خطرناک و کشنده تب خونريزي دهنده کريمه کنگو در انسان اشاره نمود که انتقال دهنده اين بيماري دسته اي از کنه ها هستند که بر روي بدن دام زندگي مي کنند.
دکتر اميري گفت: در صورتي که اقدامات لازم مانند سم پاشي بر روي بدن دام ها صورت نگيرد اين گروه از کنه ها مي توانند بيماري را از دامي به دام ديگر و يا حتي از طريق گزش به انسان منتقل نمايند و يا از طريق تماس انسان با گوشت آلوده بيماري را منتقل و در انتشار بيماري ايفاي نقش نمايند.
وي در پايان گفت: به همين منظور شبکه دامپزشکي شهرستان جوانرود به منظور پيشگيري از بروز بيماري هاي کشنده و خطرناک در دام و احتمال انتقال آن به انسان ، اقدام به سم پاشي 12 هزار راس دام سبک، سنگين و همچنين تمامي اصطبل ها وجايگاههاي دامي در 8 روستاي مرزي شهرستان جوانرود کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن