تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814594952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام زمان مظهر قدرت خداوند و واسطه اتصال به منبع قدرت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



کارشناس مسائل دینی:
امام زمان مظهر قدرت خداوند و واسطه اتصال به منبع قدرت است خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که این‌که مظهر قدرت خداوند و واسطه اتصال به منبع قدرت، آقا امام زمان(عج) است، گفت: هر کاری که خداوند بخواهد برای بندگان انجام دهد از طریق حضرت حجت(عج) صورت می گیرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته قبل از آغاز مراسم دعای توسل در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره الطاف معنوی و مادی خداوند متعال به بندگان، گفت: در روایات هست که خداوند خطاب به بنده‌اش می‌فرماید «بنده‌ام اگر می‌خواهی در نور من زندگی کنی و از محبت و رضوان من خداوند بهره‌مند شوی باید در باطن و حقیقت توجه به من خداوند داشته باشی».
وی افزود: خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود «ای پیامبر آیا می‌دانی چرا من تو را آقای همه انبیا کردم، اگر تو را آقای همه انبیائ و اوصیا کردم، دلیلش این است که تو دارای ویژگی هایی هستی که به من نزدیک‌تر است و یکی از این ویژگی ها این است که تو به من خدا یقین و اعتماد داری و قلبت به من نزدیک‌تر است».
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اکرم(ص) نسبت به خداوند از اعتماد و یقین ویژه‌‌‌‌‌ ای برخوردار بود و همه مسائل زندگی خود را به دست خداوند سپرده بود، اظهار داشت: تمام مشکلات و گرفتاری های امروزی ما از همین مطلب نشأت می گیرد که به خداوند توکل و اعتماد نداریم و باورمان به حضرت حق آنگونه که باید باشد نیست.
حجت الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان کرد: باید اعتماد و توکلمان را به خداوند افزایش دهیم تا در زندگی کمتر دچار گرفتاری و بلا شویم.
وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به اباذر، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به اباذر فرمود «ای اباذر اگر می‌خواهی صاحب همه چیز شده و عزیز و قدرتمند شوی و به رشد معنوی برسی باید سه نکته را مورد توجه قرار دهی».
این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: پیامبر فرمود «ای اباذر در مرحله اول اگر می‌خواهی قوی ترین افراد روی زمین باشی باید به خداوند توکل کنی و اعتماد به خدا داشته باشی و در مرحله دوم اگر می‌خواهی جزو با کرامت‌ترین افراد روی زمین باشی و همه به تو احترام بگذارند باید تقوا داشته باشی و گناه نکنی چون گناه انسان را خوار و ذلیل و بیچاره می‌کند و در مرحله سوم ای اباذر اگر می خواهی جزو ثروتمندترین افراد باشی باید امیدت به آنچه در نزد خداوند است بیشتر باشد تا به آنچه که نزد خود و دیگران هست».
وی با بیان این که اگر کسی به خداوند توکل کند، او کفایتش می کند، افزود: باید بدانیم که قدرتی ماورای قدرت خداوند وجود ندارد و اگر هم فردی نیاز به کمک دارد، باید در خانه کسی را بزند که از همه بی‌نیازتر و قدرت او از همه بیشتر است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به این‌که مظهر قدرت خداوند آقا امام زمان(عج) است، گفت: هر کاری که خداوند بخواهد برای بندگان انجام دهد از طریق حضرت حجت(عج) صورت می گیرد.
وی بیان داشت: امام عصر(عج) فرمودند «اگر من لحظه‌ای شما بندگان را فراموش کنم و از یادتان غافل شوم زیر بار سنگین گرفتاری‌ها و مشکلات له می شوید، من هستم که سبب می‌شوم خداوند بلاها را از شما دور کند و به شما روزی دهد، منم که آرامش و آسایش را برای شما به ارمغان آورده‌ام».
استاد حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: حال که فهمیدیم قدرت خداوند ماورای همه قدرت‌ها است و مظهر قدرت خداوند هم حضرت حجت(عج) است، باید با توسل، توجه و ارتباط بیشتر با اما زمان(عج) خود را به منبع قدرت خداوند متصل کنیم تا از گزند بلاها و گرفتاری ها در امان باشیم./907/پ202/ع



۱۳۹۳/۲/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن