تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعيت قوچ ميش ارمني مراکان خوي 33 درصد افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۶ب.ظ)
جمعيت قوچ ميش ارمني مراکان خوي 33 درصد افزايش يافته است مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: جمعيت قوچ و ميش ارمني و کل و بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوي امسال نسبت به سالهاي گذشته با 33 درصد افزايش به بيش از چهار هزار و 403 راس رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن عباس نژاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين ازدياد جمعيت نتيجه تلاش شبانه روزي محيط بانان منطقه و دوستداران محيط زيست بوده و مديريت مطلوب بر زيستگاهها، حذف عوامل تهديد کننده جمعيت و نيز حفاظت مطلوب از تنوع زيستي نيز در آن موثر بوده است.
وي اظهار کرد: آمار سرشماري حيات وحش (پستانداران بزرگ جثه) در منطقه حفاظت شده مراکان خوي در سال جاري بيانگر زاد و ولد مطلوب حيات وحش در اين منطقه اعم از قوچ و ميش و کل و بز است که اين آمار در نوع خود در منطقه بي نظير است.
مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي افزود: پرداختن به ارزشهاي حيات وحش در منطقه حفاظت شده مراکان مهمترين رسالت اداره کل در بحث حفاظت از زيستگاه است.
منطقه حفاظت شده مراکان با مساحتي بيش از 103 هزار هکتار در منطقه اي مشترک ما بين استانهاي آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي قرار گرفته است.
مراکان خوي در سال 1346 به عنوان اولين منطقه حفاظت شده کشورمان ثبت شده است و بر اساس آخرين سرشماري بيش از چهار هزار و 400 راس قوچ و ميش و کل و بز در اين منطقه زيست مي کنند.
اين منطقه با برخورداري از 239 نوع گونه گياهي، 27 گونه پستاندار، 128 گونه انواع پرندگان و 20 گونه خزندگان يکي از مهمترين مناطق حفاظت شده کشور است.
براي حفظ و صيانت از تنوع زيست محيطي و ذخاير ژنتيکي اين منطقه تعداد هفت پاسگاه با بيش از 40 نفر محيط بان به صورت شبانه روزي مشغول خدمت و گشت زني هستند.
محيط بانان زحمت کش اين منطقه همواره در برخورد با متخلفان و شکارچيان غيرقانوني با خطرات جاني دست و پنجه نرم مي کنند و گاهي نيز با اصابت گلوله سلاحهاي گرم شکارچيان مجروح مي شوند که بنا به گفته مسوول محيط زيست خوي تاکنون حدود 20 درصد از محيط بانان در جريان حفاظت از اين منطقه و درگيري با متخلفان مجروح شده اند.
منطقه مراکان در 45 کيلومتري شمال شرقي خوي واقع است و يکي از مناطق ديدني و زيباي استان آذربايجان غربي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن