تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812830097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج محور اساسي خليج‌فارس و اهميت آن در توسعه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
معاون رئيس‌جمهور تصريح کرد: پنج محور اساسي خليج‌فارس و اهميت آن در توسعه کشور رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به 5 محور اساسي خليج‌فارس و اهميت آن در توسعه کشور گفت: نگاه ويژه به جاذبه‌هاي خليج فارس و توسعه گردشگري داخلي و خارجي اين منطقه، يکي از برنامه‌هاي اين دولت و سازمان ميراث فرهنگي است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيين پاسداشت روز ملي خليج فارس، روز گذشته با حضور مسعود سلطاني‌فر، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برزين ضرغامي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، مديران سازمان ميراث فرهنگي و جمعي از اساتيد دانشگاه در سالن آمفي تئاتر سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد.
معاون رئيس‌جمهور در اين مراسم با تبريک روز خليج‌فارس به ايرانيان سراسر جهان و آرزوي روزهايي بهتر در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه‌ها، گفت: خليج‌فارس با وجود ظرفيت‌هاي قابل توجه از جهات مختلفي براي کشور ما حائز اهميت است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به اينکه خليج‌فارس در 5 محور اساسي در مجموعه حرکت توسعه کشور تاثيرگذار است، تصريح کرد: خليج‌فارس و 14 جزيره‌اي که در خود جاي داده با مناطق زيبا، سواحل پرجاذبه و حدود 3 هزار کيلومتر ساحل، مناظر طبيعي و آثار تاريخي بي‌نظيري را پديد آورده است.
سلطاني‌فر ادامه داد: اين سواحل و مناطق پرجاذبه داراي ارزش ويژه گردشگري هستند، هرچند در گذشته نه چندان دور سرمايه‌گذاري‌هايي در اين مناطق صورت گرفته است اما نگاه ويژه به جاذبه‌هاي خليج فارس و توسعه گردشگري داخلي و خارجي اين منطقه، يکي از برنامه‌هاي اين دولت و سازمان ميراث فرهنگي است.
معاون رئيس‌جمهور در ادامه به نقش خليج‌فارس در ايجاد ارتباطات منطقه‌اي و جهاني اشاره کرد و افزود: خليج‌فارس نقش مهمي در ارتباطات منطقه‌اي و بين‌المللي دارد و استفاده از اين مسير در انتقال کالا به کشورهاي اروپايي و منطقه جنوب شرق آسيا نقش سازنده‌اي در اقتصاد جهاني و کشورهاي منطقه ايفا مي‌کند.
سلطاني‌فر وجود ذخاير انرژي در خليج‌فارس را سومين عامل اهميت اين منطقه دانست و ادامه داد: منطقه خليج فارس با وجود ذخاير گاز و نفت مشترک و تامين حدود نيمي از ذخاير گازي کشور نقش مهمي در تامين انرژي داخلي دارد.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي تصريح کرد: ذخاير آبي و وجود آبزيان بي‌نظير در جزاير کيش و ابوموسي يکي ديگر از مواردي است که خليج فارس را در کانون توجه و اهميت قرار مي‌دهد، اين جزاير زيبا آکواريوم‌هاي طبيعي هستند که بايد مورد بهره‌برداري ويژه گردشگري قرار گيرند.
وي با اشاره به تاثير و نقش خليج‌فارس در فرآيند امنيت ملي، گفت: با توجه به وجود ويژگي‌ها و امکانات اين منطقه در بيشتر موارد کشور ما از حوزه خليج‌فارس مورد تهديد قرار گرفته است.
سلطاني‌فر جايگاه تاريخي ويژه خليج‌فارس را انکارناپذير دانست و افزود: وجود زواياي مختلف اهميت خليج‌فارس، سياست جدي براي اقتصاد، امنيت و برنامه‌ريزي براي خليج‌فارس را مي‌طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن