تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806760418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت اسلامی تاجیکستان مخالفان را به تبلیغات سازمان یافته علیه خود متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نهضت اسلامی تاجیکستان مخالفان را به تبلیغات سازمان یافته علیه خود متهم کرد دوشنبه - ایرنا - نهضت اسلامی تاجیکستان در حالی خود را برای حضور موثرتر در انتخابات مجلس در اوایل سال 2015 میلادی آماده می کند که معتقد است «مخالفان همچنان به فشارها و تبلیغات سازمان یافته علیه این تشکل ادامه می دهند».


انتخابات مجلس تاجیکستان فوریه سال 2015 میلادی - بهمن ماه سال جاری - برگزار می شود.
انتخابات پارلمانی تاجیکستان هر پنج سال یک بار انجام می شود. مجلس ملی تاجیکستان 33 کرسی و مجلس عالی این کشور 63 عضو دارد.
از جمعیت هشت میلیون نفری کشور فارسی زبان تاجیکستان در قلب آسیای مرکزی، حدود چهار میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
مقام های نهضت اسلامی تاجیکستان همواره از وجود فشارهای مختلف علیه این تشکل خبر داده اند و تاکید دارند که این فشارها با هدف محدود کردن فعالیت های تشکل از انتخابات پارلمانی سال 2010 وجود داشته و در ماه های اخیر نه تنها کم نشده بلکه در کمتر از 10 ماه تا انتخابات پارلمانی افزایش نیز یافته است.
نهضت اسلامی تاجیکستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که در جدیدترین این فشارها علیه تشکل، «عمر حسینی» معاون حزب نهضت اسلامی تاجیکستان و نماینده مجلس سه روز پیش هدف ضرب و شتم عده ای ناشناس قرار گرفت. همچنین دو عضو این تشکل دو هفته پیش بازداشت شدند و چند فیلم منتسب به اعضای حزب اسلامی تاجیکستان در شبکه های اجتماعی و اماکن عمومی و خصوصی پخش شد.
نهضت اسلامی تاجیکستان در اطلاعیه خود این اتفاقات و انتشار فیلم های منتسب به اعضای حزب را تلاش سازمان یافته مخالفان با هدف ادامه فشار و محدود کردن فعالیت های تنها حزب اسلامی ثبت شده در آسیای مرکزی در آستانه انتخابات آتی مجلس ارزیابی کرد.
«عمر حسینی» معاون اول نهضت اسلامی تاجیکستان و نماینده مجلس که برای انجام ماموریت دولتی به شهر «خاروغ» رفته بود، سه روز پیش هدف ضرب و شتم عده ای ناشناس قرار گرفت.
وی در توضیح این واقعه به رسانه ها گفت: 20 زن و مرد زمانی که قصد داشته است در دفتر مرکزی حزب در شهر «خاروغ» با مردم صحبت کنند به او حمله کردند.
حمله به معاون نهضت اسلامی تاجیکستان در حالی رخ داد که موضوع پخش دو فیلم منتسب به دو عضو این حزب در رسانه ها بازتاب داشت.
نهضت اسلامی تاجیکستان در واکنش به انتشار فیلمی علیه اعضایش اعلام کرد: این فیلم ها ساختگی است و هدف از تولید و انتشار آن، بدنام کردن نهضت اسلامی تاجیکستان است.
همچنین «سعادت شاه عدالت اف» رییس دفتر نهضت اسلامی تاجیکستان در بدخشان و «عبدالمنان صادق اف» رییس تشکیلات ابتدایی این حزب در «اسفره» نیز دو هفته پیش به اتهام برانگیختن نزاع دینی میان ساکنان و پیشنهاد رشوه به ماموران امنیتی بازداشت شدند.
این تشکل سیاسی تاجیکستان تاکید دارد که فشارها و تبلیغات علیه نهضت اسلامی تاجیکستان که در دو ماه گذشته به اوج رسیده است و این فشارها با هدف ضربه زدن به تشکل اسلامی تاجیکستان در آستانه انتخابات مجلس است.
«محی الدین کبیری» رییس نهضت اسلامی تاجیکستان اسفند ماه گذشته گفته بود حزب اسلامی تاجیکستان علی رغم فشارهای گسترده با همه توان در انتخابات پارلمانی در سال 2015 شرکت خواهد کرد و در این مسیر، راه سختی در پیش دارد.
«عمر حسینی» یکی از دو نماینده حزب اسلامی تاجیکستان در مجلس این کشور نیز گفت: مسوولان نهادهای دولتی در شهرها و نواحی مختلف، علیه مسوولان حزب سخنرانی می کنند و مانع برگزاری جلسات، همایش ها و سمینارهای علمی می شوند.
سخنان مسوولان نهضت اسلامی تاجیکستان در اعمال فشار علیه این تشکل واکنش «کامیاب جلیل اف» کار شناس مسائل امنیت منطقه ای تاجیکستان را در پی داشت. وی به این باور است که هیچ نهادی برنامه ای برای اعمال محدودیت علیه نهضت اسلامی تاجیکستان ندارد.
وی گفت: این موضوعی که برخی عوامل خارجی از این تشکل برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند، باعث نگرانی است.
جلیل اف این عوامل خارجی را نام نبرد، اما گفت: برخی نشانه ها حکایت از آن دارد که برخی عوامل خارجی درصدد هستند از نهضت اسلامی تاجیکستان برای مقاصد خود در وقت معین بهره برداری کنند و موازنه سیاسی را در کشور به هم بزنند و جامعه را به چند گروه تقسیم کنند.
«پرویز ملا جان اف» تحلیلگر امور سیاسی تاجیکستان البته فشارها علیه نهضت اسلامی تاجیکستان را طبیعی دانست و گفت: فشارها علیه این تشکل تاثیر منفی روی فعالیت های حزب می گذارد، این موضوع نه به نفع نهضت اسلامی تاجیکستان است و نه دولت می تواند از آن بهره برداری کند.
در دو انتخابات قبلی مجلس تاجیکستان در سال 2005 و 2010، نهضت اسلامی توانست حداکثر دو کرسی را در مجلس بدست آورد.
نهضت اسلامی تاجیکستان در 26 اکتبر سال 1991 میلادی تأسیس شد. این تشکل سیاسی از زمان استقرار صلح و آشتی ملی در تاجیکستان در سال 1997 میلادی در برابر دولت سیاست تدافعی اتخاذ کرده است.
آساق**1663**1545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن