تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820922866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه علمیه: جهان از فرهنگ آمریکایی خسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد حوزه علمیه: جهان از فرهنگ آمریکایی خسته است اصفهان – ایرنا – استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز همه جای جهان از فرهنگ آمریکایی خسته هستند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و این نتیجه دوری این سبک زندگی از دستورات خدا و خوی ددمنشی این فرهنگ است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی حسین زاده عصر سه شنبه در آیین گرامیداشت شهدای کارگر اصفهان و بسیجیان این قشر با اشاره به ضرورت خودسازی، گفت: ساختن جهان بدون ساختن انسان نتیجه ای جز پیشرفت آمریکایی به دنبال نخواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان برای خودسازی باید تلاش کند که جزء بهترین ها باشد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: براساس این حدیث خوشحال شدن از کار خوب، استغفار از کارهای بد، تشکر از نعمت، صبر در بلا و عفو از کارهای بد دیگران انسان را به سمت بهتر شدن هدایت می کند.
حجت الاسلام حسین زاده خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های دینی، ثروت، قدرت و حتی علم بدون عمل برای انسان خوشبختی بوجود نمی آورد.
وی اظهار کرد: تنها چیری که انسان را خوشبخت می کند عمل به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است و بر همین اساس برای انسان سازی راهی جز عمل به دستورات دینی نیست.
این مبلغ دینی ساختن خانواده را دومین گام در راه ساختن جهان دانست و گفت: رسیدگی به خانواده از نظر معیشتی، تربیتی، فکری و فرهنگی می تواند عامل جلوگیری از بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.
وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج گفت: با پرهیز از تجمل گرایی و سنت های خرافی باید گامی در راستای ازدواج های آسان برداشت.
حجت الاسلام حسین زاده افزود: سن ازدواج جوانان بالا رفته است و باید این مسئله را تقلیل داد و خانواده ها برای ازدواج جوانان در سنین پایین اقدام کنند.
وی با بیان اینکه کانون خانواده باید کانون محبت و رحمت باشد، اظهار کرد: پدر و مادر با رعایت احترام به همدیگر باید زمینه تربیت فرزندان و آموزش آنها برای احترام به پدر و مادر را فراهم کنند.
حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: تلقین مثبت مهمترین رکن برای تربیت خوب فرزندان است.
وی با اشاره به ضرورت ازدیاد نسل گفت: باید تلاش کرد جمعیت جامعه ما زیاد تر شود زیرا در آینده با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه خواهیم شد.
این کارشناس دینی ساختن شهر و کشوری آباد و دینی را گام بعدی در جهان سازی خواند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین گام برای مقابله به مفاسد و اشتباهات در جامعه است.
وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر حجاب و عفاف افزود: بد است برای کشوری که برای حفظ دین شهید داده است افرادی باشند که حجاب برای آنها نهادینه نشده باشد.
فرمانده حوزه بسیج فولاد مبارکه اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت فولاد بیش از 70 درصد صنعت کشور را تشکیل می دهد، گفت: بعد از نفت و انرژی هسته ای، فولاد در اولویت سوم قرار دارد.
«کفایت » با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو بالی است که رهبر معظم انقلاب برای برون رفت از این این مشکلات کشور ترسیم کردند.
وی افزود: اتکای به خدا، خودباوری، بومی سازی علوم و فناوری ها، رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف گام های موثر در اقتصاد مقاومتی است.
از تعداد ۲۳ هزار شهید استان اصفهان، شش هزار و ۳۵۰ نفر آنها از جامعه کارگری هستند.
/7134/پ/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن