تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با وجود این ارتباط، زندگی جذاب تر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



با وجود این ارتباط، زندگی جذاب تر می شود
این ارتباط ، شاید مهم ترین ابزار درجذاب کردن زندگی است . تصور کنید اگر توان ای کار را نداشتیم ، زندگی ما چگونه بود ؟



به این مطلب امتیاز دهید

 امام موسى كاظم عليه ‏السلام می فرماید: اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى ‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق مى ‏شود.
به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، ارسطو گفته است : " انسان ، چون ناطق است ، انسان است . " توان سخن گفتن ، بخش مهمی از ارتباطات میان فردی را تشکیل می دهد . در یک پژوهش علمی ، مشخص شده است که ۷ درصد از ارتباطات یک شخص را ارتباطات کلامی و ۳۸ درصد آن را لحن کلام و تن صدا به خود اختصاص می دهد . کودکان پیش از اینکه حرف زدن را بیاموزند ، می توانند ارتباط برقرار کنند و اینکار را از طریق حرکات و اعمال انجام می دهند تا به کمک آن ، حالات عاطفی خود را بیان کنند و برای ارضای نیازهای خود از دیگران کمک بگیرند .   کودکان اولین کلمه را معمولا" در ۱۲ یا ۱۸ ماهگی می گویند و کم کم به فاصله کوتاه بین ۵/۲ تا ۳ سالگی ، می توانند روان صحبت کنند وجملاتی بسازند که از لحاظ دستوری ، کامل و درست است و کلمات جدیدی را به طرز درست به کار می برند . کودکان در ۴ یا ۵ سالگی ، بدون آموزش خاصی ، در باره قواعد دستوری یا نحوی زبان خود ، دانش لازم را فرا می گیرند... کودکان به کمک کلمات و جملات ، ارتباط به مراتب موثرتری برقرار می کنند و بهتر با دیگران ، گفت وگو می کنند .   توانایی در مکالمه ، مهارتهای اجتماعی ، گفتاری و شنوایی را تقویت می کند ، از جمله رعایت نوبت ، تشخیص نوبت خود برای حرف زدن ، در نظرگرفتن توان ، دانش ، علاقه و نیازهای شنونده ، خودداری ازمسلط شدن برکنش متقابل یا قطع گفت و گوی دیگری ، تشخیص اینکه پیامی درک نشده است و روشن کردن عبارات نامفهوم ، نشان دادن علاقه و توجه به ادامه گفت و گو از طریق غیر کلامی مثل چشم در چشم دوختن و ازاین قبیل مهارتها هستند . کودکان شهری در سن ۶ سالگی ، بین ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ کلمه را یاد گرفته اند و در ارتباط کلامی خود از آن استفاده می کنند . آنها هنگام گفت و گو با کودکان کم سن تر ازخوداز کلمات و جملات ساده تر استفاده می کنند . این امر نشان دهنده کسب مهارتهای اجتماعی کودک است .
ارتباط کلامی اهمیت بسیار دارد ، زیرا یکی از ابزارهای اولیه ای است که انسان برای تاثیر در محیط و کنترل و درک آن به کار می برد . به علاوه حداقل در مورد بیشتر افراد ، مهارت در کاربرد کلام گفتاری ، یکی از وسایل عمده افزایش پاداشها و کاهش تنبیهاتی است که از محیط حاصل می شود . دراغلب جوامع جدید ، بسیاری از موفقیت ها در گرو مهارت در چرخاندن کلمات است . انسانهای موفق ، جملگی به دلیل فراست در انتخاب کلمات مناسب ، توفیق یافته اند . در ارتباط کلامی ، هدف اثرگذاشتن بر رفتار دیگران است .
در ارزیابی اثرات رفتاری ارتباط کلامی ، پیچیدگی زیادی وجود دارد . در واقع هدف کلی ارتباطات کلامی ، تغییر یا اصلاح در منبع معنی شنوندگان است . به عبارت دیگر ، گوینده امیدوار است که درمخاطبان او ، پس از فراغت ازموقعیت ارتباطی ، تغییر الگوی رفتاری دیده شود . از دیدگاه ارزشی نیز در جوامع انسانی ، هدف ارتباط کلامی ، ایجاد زمینه ای برای مبادله آزاد اندیشه هاست . ارتباط کلامی باید نظم وهماهنگی اجتماعی را تامین کند . ارتباط کلامی باید هر آنچه را که در آدمی ، والا و انسانی است ، ارتقا بخشد و با هر آنچه پست و ناپسند است ، پیکار کند .
ارتباط کلامی ، شاید مهم ترین ابزار درجذاب کردن زندگی است . تصور کنید اگر توان حرف زدن نداشتیم ، زندگی ما چگونه بود ؟ ابتدا ، برای اینکه بتوانیم به دیگران نشان دهیم چگونه فکر می کنیم و چه احساسی دارم ، امکانات کمی داشتیم و همچنین خیلی کند می توانستیم بفهمیم که دیگران در ارتباط با ما چه فکر و احساسی دارند . ارتباط کلامی ، بیشترین ارتباط روزانه بین انسانها را می سازد و اجازه می دهد بین انسانها ، ارتباطات عمیقی ایجاد شود . ارتباط کلامی است که به دو نفراجازه می دهد ، یکدیگر را شکوفا کنند ، همدیگر را حمایت کنند ، مهربانی نمایند و رضایت خاطر در زندگی فراهم آورند .
نفس حرف زدن در باره مسایل و مشکلاتی که داریم، دریک رابطه مطلوب ما را خوشحال می کند و اضطراب ما را کاهش می دهد . بدون ارتباط کلامی ، زیبایی و جذابیت زندگی ما بسیار پایین می آید . کلام به ما امکان می دهد که برای دیگران خوشبختی ، غم و یا وحشت خلق کنیم . به عبارت دیگر ارتباطات کلامی ، منبع مهمی از احساسات مطلوب و نامطلوب ، خوشایند و یا ناخوشایند ما محسوب می شوند . در فرایند ارتباط ، پیام منتقل می شود اما معنی منتقل نمی شود . معنی ، خاص هر شخص است ودر منبع معنی واقع در مغز او جای گرفته است . وقتی ارتباط برقرار می شود در واقع مشابهت معنی میان معنی مورد نظر فرستنده پیام با معنی متجلی شده در گیرنده پیام حاصل شده است .
برای اثر بخش ارتباط کلامی ، باید کلام به شکل کاملا" صریح بیان شود و از گیرنده پیام ، تائیدیه مبتنی بر دریافت صحیح پیام ارسالی گرفته شود . در ارتباط کلامی استفاده از عبارتهای چند تفسیره ، لغت های نسبی ، زبان انتزاعی ، ابهام در ارائه پیام و زبان هیجانی موجب ایجاد سوء تفاهم و اختلال در ارتباط می شود . درخصوص اینکه آیا فرمولی وجود دارد که طبق آن نحوه واکنش گیرنده پیام محاسبه و اندازه گیری شود ، باید گفت ، چنین فرمولی وجود ندارد . مثلا" بگویم اگر پیام دهنده مشخصات B, A و C و پیام ارسالی ویژگی E ,D و F را داشته باشد ، پیامگیر واکنش X را نشان خواهد داد ، چنین چیزی در عالم واقعیت ، امکان وجود نمی تواند داشته باشد .
در واقع درباره مباحث انسانی ، نمی توان احکامی از نوع قوانینی که در باره پدیده های فیزیکی ممکن است ، صادر کرد . مثلا " فیزیک می گوید اگر در فشارمتعارف دمای آب را تا ۱۰۰ درجه بالا ببریم ، به جوش می آید . در علوم انسانی از جمله ارتباطات اجتماعی ، چنین احکامی وجود ندارد ، اما با این وجود ، برخی فرضیه ها که در اثر پژوهشهای علمی ، حاصل شده است ، دراین مباحث قابل طرح است. یک تیم پژوهشی به سرپرستی " دکتر ماسارو ایموتو " در ژاپن ، به مدت ۱۵ سال روی اثر کلمات بر سلامتی انسان و حیوانات و همچنین رشد گیاهان تحقیق کرده است. دکتر ایموتو در این پژوهش به یک راز شگفت انگیز جهان هستی دست یافته است . تحقیق او نشان می دهد کلمات می تواند باعث ایجاد واکنش های باور نکردنی در آب شود.
  آکا ایران/ 2005




۰۹/۰۲/۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن