تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804391230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد ارائه خدمات نورآوران سلامت در دیشموک+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
ارائه خدمات نورآوران سلامت در دیشموک+تصاویر
بنیاد خیریه نورآوران سلامت با استقرار در منطقه محروم دیشموک کار فعالیت درمانی رایگان خود را آغاز کرده است.

خبرگزاری فارس: ارائه خدمات نورآوران سلامت در دیشموک+تصاویر


به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، چند روزی از حضور بنیاد خیریه نورآوران سلامت در دیشموک می‌گذرد و کسانی در این منطقه محروم به خدمت خالصانه و بی‌منت درمانی مشغول هستند که فرسنگ‌ها فاصله از محل سکونت و اشتغال خود دور شده‌‌اند تا زکات علم و دانش را در خدمت به محرومان منطقه دورافتاده دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه بپردازند. پزشکانی متخصص از نقاط مختلف کشور در حرکتی جهادی بهترین خدمات درمانی در دو بخش دندانپزشکی و چشم پزشکی و خدماتی از قبیل اتاق عمل، دارو، عینک و هر آنچه مورد نیاز بیماران مورد پذیرش در کلینیک‌های سیار بنیاد نورآوران است را ارائه می‌دهند.

رضا چمن که جهت سرکشی از بیمارستان سیار نورآوران به دیشموک سفر کرده بود، در بازدید از کلینیک‌های نورآوران اظهار داشت:نصب کانکس‌های اتاق عمل، چشم پزشکی و دندانپزشکی به اتمام رسیده و کار ویزیت رایگان بیماران از هفته گذشته آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان استانی، فرماندار کهگیلویه و مدیران بهداشت و درمان کهگیلویه و مرکز بهداشتی و درمانی دیشموک در آماده‌سازی مکان استقرار گروه بنیاد خیریه نورآوران و تأمین امکانات لازم صورت گرفته است.

چمن مجهز شدن آزمایشگاه مرکز بهداشت و درمان دیشموک به تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز و تأمین تجهیزات با هزینه‌ای قریب به 300 میلیون تومان را از جمله خدمات علوم پزشکی در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران عنوان و خاطرنشان کرد: مناطقی برای اسکان تیم پزشکی آماده و تجهیز شدند. این مسئول در ادامه ابراز داشت: ناحیه مقاومت بسیج فضای خوبی در اختیار گروه قرار دادند و برای استقرار تیم پزشکی در بخش ارائه خدمات و استقرار کانتینرها و اتاق‌های عمل سیار بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز با ایثارگری همکاران در بهداشت و درمان و مشارکت مردمی تأمین شده است. چمن با بیان اینکه در ایاب و ذهاب پزشکان و مراجعه‌کنندگان ادارات و نهادهای زیادی از شهرستان و استان مشارکت دارند مطالب منتشره در رسانه‌ها مبنی بر عدم همکاری مسئولان در فراهم‌سازی زیرساخت‌ها را کذب خواند و گفت: قضاوت درباره تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و چگونگی ارائه خدمات در همکاری با گروه نورآوران سلامت را به اصحاب رسانه واگذار می‌کنیم. به گفته چمن با هماهنگی‌های صورت گرفته در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و نشست‌های پشتیبانی در فرمانداری کهگیلویه با لحاظ کردن همه شرایط کارهای خوبی صورت گرفته و کم‌کاری وجود ندارد. چمن با اشاره به فعالیت درمانی نورآوران در دیشموک تأکید کرد: هیچ مشکلی در ارائه خدمات وجود ندارد و اگر کمبودی احساس شود علوم پزشکی وظیفه خود می‌داند به سرعت رفع کند. امیرحسین جعفری نیز به خبرنگار فارس گفت: جهت نصب تجهیزات و فراهم نمودن امکانات لازم از 25 فروردین وارد دیشموک شدیم و ارائه خدمات درمانی در بخش چشم پزشکی از 31 فروردین آغاز شده است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تأمین امکانات لازم برای حضور گروه در دیشموک، همکاری مسئولان استانی، شهرستانی و بخش دیشموک را خوب ارزیابی و تصریح کرد: عدم توجیه بیمار و ناهماهنگی در ارجاع مردم روستاها به کلینیک‌های سیار نورآوران از مشکلاتی است که قرار است در جلسه‌ای این مسئله پیگیری و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون بیش از 450 نفر در بخش چشم پزشکی ویزیت شده‌اند، افزود: اکیپ دندانپزشکی از شنبه در منطقه مستقر می‌شوند و خدمات دندان پزشکی ارائه می‌دهند.

جعفری تیم‌های هماهنگ شده در بخش چشم پزشکی را 35 پزشک متخصص و پنج تیم جداگانه فوق تخصص برای بخش جراحی برشمرد و تصریح کرد: تاکنون 35 نفر برای عمل جراحی به کلینیک جراحی سیار که در منطقه دیشموک مستقر است جهت عمل معرفی شدند. وی حضور هر تیم در منطقه دیشموک را دو هفته دانست و ابراز داشت: 400 پزشک متخصص بر اساس برنامه پیش‌بینی شده به منطقه اعزام و در دو بخش چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی خدمات رایگان ارائه می‌دهند. صالح دادی‌نژاد با تقدیر از حضور گروه نورآوران و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استانداری، علوم پزشکی، فرمانداری کهگیلویه، سازمان هلال احمر، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و ادارات شهرستان در فراهم نمودن زمینه حضور این گروه ابراز داشت: جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از 75 روستا و شهر دیشموک در مدت حضور پزشکان در این منطقه ویزیت خواهند شد. بخشدار دیشموک ضمن تشکر از همکاری فرماندار کهگیلویه در بسیج امکانات شهرستان اظهار داشت: خودروی فرمانداری کهگیلویه و دو دستگاه خودرو از جهاد کشاورزی دیشموک و دهیاری اسپندان از نخستین روز فعالیت گروه در دیشموک مستقر شده و سایر ادارات و نهادهای شهرستان در ارائه خدمات مورد نیاز به خوبی عمل کردند. دادی‌نژاد تجهیز سه ساختمان جهت اسکان گروه نورآوران و عوامل دست‌اندرکار را متذکر و با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین امکانات مورد نیاز وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسانی که مغرضانه خدمات مسئولان کهگیلویه در این زمینه را زیرسؤال می‌برند تسویه حساب شخصی دارند. دکتر قاسم صادقی دندانپزشک کلینیک سیار دندانپزشکی مستقر در دیشموک درباره طراحی، ساخت و راه‌اندازی واحد سیار پیشرفته دندانپزشکی به خبرنگار فارس گفت: کلینیک‌های گذشته کانکس یک یونیتی بود که اکنون با طراحی جدید فاز متحرک دو برابر کانکس قبلی فضا دارد.

وی با اشاره به نوآوری در طراحی این کانکس با بیان اینکه فضای فعلی کانکس طراحی شده برای نخستین بار در دیشموک مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این طراحی و نوآوری بر اساس تجربه‌های چندین ساله توسط مهندسان مجرب و پزشکان ایرانی صورت گرفته است. دکتر تورج طاهری که اولین حضور کاری با نورآوران را تجربه می‌کند نیز با اشاره به ویزیت بیماران در مدت اخیر ابراز داشت: تاکنون 78 نفر مبتلا به بیماری‌های چشمی آب سیاه، آب مروارید و انحراف چشم شناسایی و جهت عمل معرفی شدند. این چشم پزشک شیوع بیماری ناخنک و آب مروارید در منطقه دیشموک را نگران کننده خواند و با بیان اینکه استفاده از عینک آفتابی در پیشگیری از آب مروارید مؤثر است، خاطرنشان کرد: به علت عود بیماری اکثر بیماران ویزیت شده در این کلینیک نیاز به عمل جراحی دارند.

  طاهری گرد و غبار، آب و هوای خشک،آفتاب شدید و عدم استفاده از عینک آفتابی را از دلایل شیوع بیماری در این منطقه برشمرد و گفت: هر چه هوا گرمتر شود شیوع بیماری نیز بیشتر می‌شود. گزارش: طیبه سادات سعادتی‌نیک انتهای پیام/82016/خ40/ظ1004

93/02/05 - 10:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن