تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز بار گناهان را سبک و آتش گناه را خاموش می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام حاج علی اکبری:
نماز بار گناهان را سبک و آتش گناه را خاموش می‌کند خبرگزاری رسا ـ حضرت محمد(ص) در هنگام نماز رو به یاران خود دو جمله می‌فرمودند: ابتدا از آن­ها می‌خواستند برخیزند و آتشی را که با گناهان خود روشن کرده‌اند را با خواندن نماز خاموش کنند و جمله دوم ایشان این بود که برخیزید و بار گناهی را که بر دوش خود گذاشته­اید را سبک کنید.



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سرچشمه، جلسه دیگری از سلسله جلسات شرح صحیفه سجادیه، عصر روز دوشنبه 8 اردیبهشت در مسجد 72 تن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی«سرچشمه» برگزار شد.حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری در بخش اول سخنان خود با مروری بر مباحث جلسه گذشته گفت: موضوع بحث ما گزارش مضامین عالی و رفیع دعای 39 صحیفه سجادیه بود، در بخش پایانی این دعای نورانی، کاملا با عنوان دعا که همان طلب عفو و درخواست رحمت است هماهنگ شده است، نکته قابل توجه این بود که در هنگامی که ما مبتلا می‌شویم به حق‌الناس چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد؛ در دعای 38 و ابتدای دعای 39 به نسبت بین حق‌الله، حق‌الناس و حق‌النفس اشاره شد و ما جداگانه راجع به هر یک از این موارد صحبت کردیم، اما در نسبت بین اینها فرصتی برای صحبت نشد، در اینجا و فقط در حد طرح یک مسئله به آن می‌پردازیم، مسئله این است که این حقوقی که مطرح شده همه ذیل حق‌الله است، حق‌الناس و حق‌النفس ذیل حق‌الله تعریف می‌شود، بنابراین هر حق‌النفسی حق‌الله هم هست و هر حق‌الناسی هم حق‌الله می‌باشد، اما مطلب بعدی این است که بین این دو حق‌الناس و حق‌النفس هم ارتباط پیچیده و ظریفی وجود دارد، هر ظلم به ناس ظلم به نفس هم تلقی می‌شود، در واقع با اعمال ظلم انسان نفس خودت را در گرو شخص یا اشخاص قرار می‌دهد که این ظلم بر آن‌ها روا داشته شده است.رییس ستاد رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: خداوند امکان برقراری با تمام عوامل شهود و غیب را در انسان به وجود آورده است، تو را خلق کرده و از آینه وجود تو عالم را به تو نشان داده است، غیر از نفس درونی هر انسان خط ارتباطی دیگر برای او وجود ندارد، این همان جام جهان بین یا جام جهان نما است، اگر به نفس خود برسی به همه عالم خواهی رسید، انسان قدرت تحلیل دارد؛ از طریق دیده‌ها و شنیده‌ها به قسمت فواد، یعنی تفکر می‌رسد، تفکر که فعال شد آنگاه انسان شروع به تشبیح کردن می‌کند، در این هنگام است که انسان قدرت رسیدن به فرا زمان هم پیدا می‌کند، انسان با ظلم به نفس خود این امکان را که خداوند برای او فراهم کرده است را از بین می‌برد، این ستم ستم بسیار بزرگی است که انسان با ظلم به خود مرتکب می‌شود. وی درادامه افزود: در قرآن کریم بعضی وقت‌ها که سخن از گناه آمده است، خداوند برای راحتی فهم انسان گناه را به باری تشبیه کرده که بر دوش انسان قرار گرفته و او قدرت حمل آن بار را ندارد، انسان مسافری است که باید راه سختی را با این بار طی کند، راهی که دارای گردنه‌های مرتفع و صعب‌العبور است و انسان ناچار است از این مسیر برای رسیدن به مقصدش عبور کند و این بار اجازه عبور نمی‌دهد و باعث کندی و یا عدم حرکت می‌شود، مشکل ما مشکل غفلت است نمی­فهمیم چه باری را در طول زندگی بر دوش خود می‌گذاریم و از چه مسیرهایی باید عبور کنیم، در این زمان است که از دیگران می‌خواهی به تو کمک کنند ولی کسی به تو کمک نخواهد کرد، حتی عزیزانت دراین راه  تو را تنها خواهند گذاشت زیرا که هر کس در آن موقع گرفتار بار خودش است، امام در ادامه این دعا می فرماید خداوندا تا دیر نشده و من از دنیا نرفته‌ام این بار را با عفو خودت از دوش من بردار. این پژوهش‌گر حوزه دین در بخش پایانی جلسه گفت: در زمان‌هایی که هیچ کس توان کمک کردن به تو برای کم کردن و یا برداشتن این بارسنگین گناه را ندارد، تنها ائمه و معصومین(ع) هستند که می‌توانند با شفاعت تو پیش خداوند بار سنگین گناهانت را سبک کنند، حضرت محمد(ص) در هنگام نماز رو به یاران خود دو جمله می‌فرمودند: ابتدا از آن­ها می‌خواستند برخیزند و آتشی را که با گناهان خود روشن کرده‌اند را با خواندن نماز خاموش کنند و جمله دوم ایشان این بود که برخیزید و بارگناهی را که بر دوش خود گذاشته‌اید را سبک کنید، نماز باعث می‌شود آتش گناه ما و سنگینی آن از بین برود.  سلسله جلسات شرح صحیفه سجادیه، دوشنبه هرهفته قبل از نماز مغرب و عشاء در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی«سرچشمه» به آدرس میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور، برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.رونمایی از دو اثر جدید حجت الاسلام دکتر زائری با عنوان­های حجاب با حجاب و سبک زندگیمراسم رونمایی از دو اثر جدید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری با عنوان‌های حجاب با حجاب و سبک زندگی روز دوشنبه 8 اردیبهشت 93 در تالار گفتگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی«سرچشمه» برگزار شد.مراسم رونمایی از دو اثر جدید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری با عنوان‌های حجاب با حجاب و سبک زندگی روز دوشنبه 8 اردیبهشت 93 در تالار گفتگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی«سرچشمه» برگزار شد، دکتر زائری پیش از این در سوابق خود تالیف بیش از 21 عنوان کتاب را دارد، در این مراسم بسیاری از اهالی ادب، هنر و فرهنگ کشور حضور داشتند در بین شرکت کنندگان در این مراسم حجج اسلام حاج علی اکبری، خلیلی تهرانی، شریعت و خانم دکتر رجایی فر و همچنین آقایان دکتر دهقان، رضائی، جعفر آبادی، دژاکام، کشفی، مدرسی، دهباشی، مطهری، قاضی زاده، علیائی و حجتی به بیان نظرات خود در خصوص موضوع حجاب و سبک زندگی پرداختند مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام­الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام زائری به عنوان میزبان آغازکننده مراسم بود.تهدید و آسیب اجتماعی در کشور جدی گرفته نمی­شودحجت الاسلام و المسلمین دکترزائری «نویسنده، پژوهشگر دینی و مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه» ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدعوین گرامی و این که قصد دارد جلسه امروز برای نقد کتاب‌های وی نباشد زیرا که هنوز کسی از حاضران موفق به خواندن آن نشده است، خواستار این شد که نظرات خود را در این جلسه جدا از جایگاه حقوقی خود بدون هیچ محدودیتی در مورد موضوع حجاب و سبک زندگی در جامعه امروز بیان کنند تا فتح بابی برای طرح مشکلات موجود در این دو زمینه شود شاید بتوان با این گفتگوها راه حل­هایی برای مشکل رواج بی‌حجابی در کشور یافت. مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه در ادامه گفت: کتاب «حجاب با حجاب» با سختی منتشر شد. زمانی که برای گرفتن مجوز به وزارت ارشاد مراجعه کردیم، زمان زیادی طول کشید تا مجوز صادر شود، در صورتی که در طول این زمان کتاب‌های زیادی که مضمون آن­ها بی‌حجابی بود مجوز می‌گرفت من نقدم به دولت و یا وزارت خانه مربوطه نیست، بلکه سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مسئولین باعث این مشکل شد این مسئله می‌تواند شامل حال همه ما باشد حال در هر کجا و در هر پستی که هستیم ما با رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی باعث می‌شویم که مسائل پیش آمده را به گردن نظام بیاندازیم، در صورتی که مشکل از نظام نیست از خود ما است.وی ادامه داد: در کتاب سبک زندگی به جای طرح مسائل تئوری سعی شده بیشتر به مسائل کاربردی پرداخته شود، مسائلی که ما در روزمره با آن برخورد می‌کنیم و جوابی برای آن نداریم، این جلسه برای این منظور تشکیل دادیم که دوستان کنار هم بنشینند و خودمانی سخن بگوییم، با وجود آنکه ممکن است با هم اختلاف نظرهم داشته باشیم، بنده در حال حاضر احساس خطر کردم که باعث شده بدون در نظر گرفتن شرایط و مراتب سخن بگویم، حجم تهدید و آسیب در کشور بالا است و جدی گرفته نمی‌شود، ممکن است بزرگترها و کسانی که وظیفه دارند سخن بگویند بنا به دلایل و مصلحت اندیشی‌ها سخن نگویند، ولی باید گفته شود حجاب و سبک زندگی بسیارمهم است، طرح و بیان موضوعات باید با زبان ساده مطرح شود تا مخاطب را جذب کند، امید است در این گفتگو با حوصله و صبر به نظرات یکدیگر گوش دهیم.ما با مشکلات فرهنگی روبه رو هستیمحجت الاسلام شریعت عنوان کردند: ما با سبک زندگی و مشکلات فرهنگی روبه رو هستیم، این مسائل دغدغه بسیاری از مسئولین نظام و مقام معظم رهبری است، مسئله حجاب و بی‌حجابی در بسیاری از محافل به عنوان یک فرصت برای سخنرانی و سخنوری تلقی می‌شود، اما ما به آن به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم، امیدوارم با طرح مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور بتوانیم به ایجاد یک فرم و راه حل دست پیدا کنیم. گفتگو در مسائل قانونی خیلی رایج نیست حسام الدین مطهری(نویسنده و روزنامه نگار) گفت: بنده به عنوان فرزند کوچک جمع امروز سخن خواهم گفت، بنده نه به عنوان یک شخصیت بلکه به عنوان یک روزنامه نگار در باب ایشان سخن می‌گویم، حاج آقا زائری روح جاری یک روزنامه نگاری است که نسبت به جریان اطراف خود دغدغه دارد، وی به دنبال طرح تیترهای جذاب نیست بلکه به دنبال مطرح کردن مسائل و مشکلات است، حجاب در کشور ما یک قانون است، باب گفتگو در خصوص مسائلی که قانونی است خیلی باز نشده است، من این فرصت را فرصت خوبی برای گفتگو در این خصوص می­دانم.مشکلات اجتماعی روز را به رسمیت بشناسیم احسان رضائی (سر دبیر هفته نامه همشهری جوان) عنوان کرد بعضی وقت‌ها روزنامه نگار بودن و دید روزنامه نگاری داشتن باعث می­شود بسیاری از نکات را خوب نبینیم، باید مسائل روز و مشکلات درون اجتماع را خوب ببینیم و برای سئوالاتی که در این خصوص ایجاد می‌شود پاسخی مناسب پیدا کنیم، ما بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را به رسمیت نمی‌شناسیم، بنده با توجه به مسئولیتی که در مجله همشهری جوان دارم و بیشتر مخاطبان ما جوانان هستند با کوهی از سئوالات روبه رو هستیم که برای آن جوابی نداریم، به طور مثال گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم‌هایی که در آن خانم‌هایی با حجاب نامناسب وجود دارد حکمش چیست؟ یا چرا بسیاری در ایام ماه مبارک رمضان روزه نمی‌گیرند، ما حتی این افراد را نمی‌بینیم و به رسمیت نمی­شناسیم، یا سئوال دیگری که مطرح می­شود در خصوص داشتن رابطه یک پسر و یا دختر در شبکه­های اجتماعی مختلف آن‌هم با هویت جعلی با یکدیگر است، چه کسی برای این سئوالات پاسخ مناسب داده است؟ تعریف درستی از حجاب و بی حجابی نداریمدکتر احمد شکرچی زاده (استاد دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر علوم اجتماعی) مهمان دیگر جلسه بیان فرمودند: بنده دو کتاب جدید استاد زائری را خوانده و خواستار مطرح کردن چند نکته در این خصوص هستم، البته باید بگویم من خودم را در مقابل اساتید محترم در این جلسه یک شاگرد می‌دانم، نویسنده در کتاب «حجاب باحجاب» بیشتر به دنبال علت‌ها است، این که چرا مسئله حجاب و بی‌حجابی به وجود آمده است، نابرابری‌های اجتماعی باعث بی­اعتمادی در اجتماع می‌شود این مورد یک پدیده محدود و شامل تعداد خاص نمی‌شود گفتن این که حجاب یک هنجار است آیا درست است یا غلط؟ حلال است یا حرام انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند چه مراحل تکمیلی را طی می‌کنند که این هنجارها و ناهنجار‌ها رخ می‌دهد چگونه است که در ناخودآگاه افراد انجام این مسائل باعث می‌شود؟ در کتاب پاسخ بسیاری از این سئوال‌ها «حیا» مطرح شده است اما مسئله حجاب و سبک زندگی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است آیا همه کسانی که ما آن­ها را بی‌حجاب می‌دانیم بی‌ حیا و یا کسانی که با حجاب هستند را با حیا می­دانیم؟ چرا در کتاب تعریفی از حیا نشده و چرا در هر دو کتاب باز مسائل به نوعی بر دوش مسئولین انداخته شده است؟ مردم را دشمن فرض نکنیدعلی جعفر آبادی(از یاران امام موسی صدر) با بیان این­که ایراد ما پرداختن به مسائل بی­حجابی این بوده که علت را فاعلی می­دانیم، به نقل از مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی گفت: در محضر ایشان بودم که چندی از مسئولین هم حضور داشتند، حاج آقا رو به افراد کرده و فرمودند: ما کارمان را درست انجام نداده­ایم که مردم چنین شده‌اند ما نباید مردم را دشمن فرض کنیم نگاه ما همیشه این بوده که ما خوبیم و این دیگران هستند که مشکل دارند. وی یادآورشد: امام موسی صدر در خصوص حجاب فرموده: باید سطح فکری و دینی را در خانم­ها بالا برد تا دچار مشکل نشوند.حیا کمتر دیده می‌شوددژاکام از روزنامه نگاران عنوان کرد: دکتر زائری را فردی مستقل و فرهنگی دانسته و گفت: بیشتر از آنکه ایشان را روحانی ببینم یک چهره فرهنگی دیدم سابقه ایشان در فرهنگ بیشتر از روحانیت است ایشان را یک اصول گرای اصلاح طلب می‌بینم، او اصلاح طلبی می‌کند تا تاکید کند بر اصولگرایی در احکام و شریعت بنده در دوران کودکیم بارها همراه با پدرم به دانشگاه محل تحصیل او می‌رفتم در این دانشگاه همه خانم‌ها بی‌حجاب بودند ولی بی‌حیا در آنجا دیده نمی‌شد اما در حال حاضر در دانشگاه‌ها حجاب وجود دارد اما کمتر حیا حس می‌شود، سئوال من از دوستان این است که علت را در چه می‌بینند؟حجاب زیبایی و بی­حجابی زشتی را نشان می­دهد حجت الاسلام خلیلی تهرانی در ادامه جلسه گفت: در جامعه باید الگویی مناسب انتخاب کنیم حجاب تنها مختص خانم‌ها نیست، آقایان هم باید با حجاب و با حیا باشند، حجاب زیبایی‌ها را نشان می‌دهد در صورتی که بی حجابی تنها زشتی­ها را عیان می‌کند.بازنگری در شیوه عملکرد استاد علیانی ( زبان شناس)بیان داشتند: شخصیت استاد زائری گفتمانی است دنباله دار آن هم دنباله بزرگانی همچون شهید مطهری و دکترشهید بهشتی ما در جامعه امروز به فردی نیاز داریم که از ابتدای طرح مسئله حجاب که بیش از 50 سال پیش توسط دکتر شریعتی مطرح شده است این باب را باز کند باید شیوه‌ای که تاکنون اعمال شده را بازنگری کنیم، باید ببینیم مشکل از کجا بوده که بعد از گذشت 50 سال هنوز هم به موفقیت دست نیافته‌ایم آیا نقشه راه ما مشکل دارد یا راهکارهای ارائه شده در این باب؟مسئولیت خود را بشناسیمسید علی کشفی دیگر سخنران این جلسه بیان داشت: بنده به شرایط بیشتر توجه می­کنم تا علت‌ها دولت در تاریخ ما به یک امر مطلق تبدیل شده است و توان انجام چنین کارهایی را هم ندارد. ما گرفتار گفتار دولت مدارها هستیم علت‌ها و مشکلات را بر سر آن­ها می­اندازیم ولی به مسئولیت خود توجهی نداریم همه ما به نوعی دچار دولت زدگی شده‌ایم با انتقال مسئولیت برگردن دولت هم می‌تواند دولت را مسئول این وضعیت دانسته و هم مسئول این شرایط ندانست مسئله اصلی یک مسلمان شناخت مسئولیت اصلی خویش است.مردم را با اعمال قدرت از نعمت هدایت محروم نکنید.خانم دکتر رجایی‌فر فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر و از دانشجویان پیرو خط امام که علاوه بر تحصیل در دانشگاه سابقه حضور در حوزه علمیه و تحصیل در آنجا را هم دارد سخن خود را با این مطلب آغاز کرد: که برای او عجیب است در جلسه‌ای که در خصوص حجاب صحبت می­شود بیشتر آقایان حضور دارند و نه خانم‌ها مسئله­ای که هیچ یک از آقایان تجربه‌ای در آن ندارند.وی در ادامه گفت: در کنار هر زن بدحجاب یک مرد بدحجاب هم وجود دارد مسئولینی که در خصوص حجاب سخن می‌گویند هیچ درکی از حجاب ندارند نمی­دانند این مقوله چه فشار روانی بر خانم‌ها اعمال می‌کند مشکلات موجود که بر سر خانم‌ها در این جامعه وجود دارد همین است، آقای زائری تنها روحانی است که با فرهنگ باقی ماند ولی بسیاری از روحانیون ما از فرهنگ جدا شدند و به سیاست پیوستند ماموریت دین تبلیغ و دعوت است تثبیت دین باید با احترام و قدرت صورت بگیرد، اصلا نمی‌شود با قانون چیزی را به فرد اعمال کرد بلکه باید در وجود او شکل گرفته باشد نباید هیچ گاه این تمایز بین حجاب و بدحجاب از بین برود ما مردم را با اعمال قدرت از نعمت هدایت محروم می‌کنیم نگذارید این نوع نگاه‌ها به جامعه بیشتر نفوذ پیدا کند. نباید جریانات سیاسی را وارد فرهنگ کنیممدرسی دیگر شرکت کننده در این جلسه گفت: نباید جریانات سیاسی را وارد فرهنگ کنیم، وی با بیان این که همسر امام موسی صدر با خانواده شیعه‌ای در ارتباط بود که حجاب نداشتند گفت: کدامیک از ما آن­ها را به رسمیت می‌شناسیم؟ چرا بیشتر از آنچه که دین به ما گفته دوست داریم انجام دهیم، کجای دین گفته که حجاب را باید به زور اعمال کرد؟ دچار اختلال تربیتی هستیمحجت السلام حاج علی اکبری(مسئول رسیدگی به امور مساجد) بیان داشت: گفتگو میان دوستان در این جمع قابل احترام است این گفتگوها بسیار سازنده و قابل احترام می‌باشد نگاه و ظرفیت اجتماعی بسیار مهم و تعیین کننده است باید یک منظر تربیتی هم در این خصوص ایجاد کنیم ما دچار یک اختلال تربیتی هستیم که اگر برطرف نشود زحمت ما در دیگر سطوح از بین خواهد رفت. متاسفانه باید گفت دستگاه تعلیم و تربیت ما کاملا خنثی است اگر خانم‌ها به خانم بودن خود و دختران ما به دختر بودن خود افتخار می‌کردند بسیاری از ناهنجارهای ما از بین می‌رفت ایشان با اشاره به برخی گفتارها در خصوص مقایسه وضع حجاب در ایران و لبنان این مقایسه را کامل و جامع ندانستند و اقتضائات فرهنگی دو کشور را متفاوت ارزیابی کردند.شیوه برخورد بسیار مهم استدهباشی نیزگفت: با مرور صحبت‌های دوستان در این جلسه به این نکته می‌رسیم که مسئله و مشکل همان نوع و شیوه برخورد با مقوله بی­حجابی و یا  بدحجابی در جامعه است ما در سال­های اولیه انقلاب و در دهه 60 مشکلات کمتری در جامعه داشتیم درصورتی که در آن زمان تبلیغات کمتری در این خصوص صورت می‌گرفت اما مردم مسئله حجاب را جدی‌تر می‌گرفتند تا امروز که تبلیغات گسترده­تری وجود دارد باید توجه داشت که شیوه برخورد می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.فطرت زن حیای او استدکتر دهقان دیگر سخنران جلسه عنوان داشتند: این مجلس از نادر مجالسی است که جمع فرهیختگان در آن گرد آمده‌اند، باید از برگزارکنندگان آن تشکر و قدردانی کرد دکتر دهقان در پاسخ به مسئله مطرح شده توسط دکتر شکرچی زاده گفت: دین ما دین فطرت است آن چیزی که برای یک زن مهم است بودن حیا در وجود او است، فطرت زن حیای اوست حیا تعریف مشخص دارد و نباید آن را در کتاب حجاب با حجاب بدون تعریف مشخص دانست وی با خواندن آیاتی از قرآن به بیان الهی این مسئله پرداخت و ادامه داد مسئله فرهنگ حساس و بسیار ظریف است.آیا بی حجابی و بد حجابی جرم است؟ قاضی زاده ضمن تشکر و تبریک به استاد زائری چند سئوال را در این بخش مطرح کرد و گفت: آیا بی‌حجابی و یا بدحجابی یک عمل مجرمانه شناخته شده است؟ آیا برای هرعملی که حرام است باید برای آن جرم شناسی کرده و چون آن را جرم شناختیم باید با آن برخورد قانونی کنیم؟ ما باید به رسمیت بشناسیم افرادی را که در جامعه به رسمیت نمی‌شناخته‌ایم ولی وجود دارند آیا در زمان حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) با چنین رفتارهایی برخورد می‌شده است یا خیر؟  باید الگو زندگی ما امام حسین(ع) باشدحامد حجتی(معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم) آخرین سخنران مراسم بود وی با بیان این­که با استاد زائری زیر خیمه اباعبدالله حسین(ع) آشنا شده است گفت: در راه که از قم به تهران می‌آمدم کتاب سبک زندگی استاد زائری را خواندم، در صفحه 157 کتاب سبک زندگی ایشان به سبک زندگی امام حسین(ع) و عاشورایی بودن حضرت اشاره می‌کند، این توقعی بود که از زائری و کتاب او داشتم اگر بی حجابی و بدحجابی در جامعه رواج پیدا کرده به خاطر جدایی از جریان کربلا است بهتر است الگو و شیوه زندگی همه ما زندگی امام حسین(ع) باشد تا کمتر شاهد چنین مسائلی در جامعه باشیم.مراسم با رونمایی از دو کتاب «حجاب با حجاب» و «سبک زندگی» و گرفتن عکس یادگاری به همراه اساتید حاضر به پایان رسید./966/د102/ع


۱۳۹۳/۲/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن