تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820784775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ مشترک زمینه ساز همکاری علمی مازندران و آستاراخان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون آموزشی دانشگاه آستاراخان روسیه اعلام کرد : فرهنگ مشترک زمینه ساز همکاری علمی مازندران و آستاراخان است ساری- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه آستاراخان روسیه با اشاره به ظرفیت های موجود در مازندران گفت: وجود وجوهات فرهنگی مشترک می تواند زمینه ساز همکاری علمی میان مازندران و آستاراخان باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرفسور ˈ ویتالی الکساندرویچ گوتمان ˈ عصر سه شنبه در نشستی با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به نبود دانشگاه تخصصی کشاورزی در آستاراخان افزود : کارهایی که در دانشگاه علوم کشاورزی ساری در زمینه ژنتیک، ماهی شناسی و زیست محیطی انجام شد ، قابل توجه است.
وی علاقه مندی آستاراخان را نسبت به استفاده از تجربیات مازندران در زمینه کشت ابراز داشت و گفت : اگر چه بیشتر زمین های آستاراخان دچار کم آبی هستند ولی در سفر به مازندران دریافتیم که تحقیقاتی برای استفاده از اراضی ای که با مشکل کمبود آب مواجه هستند در این استان وجود دارد که مایلیم از آن استفاده کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه آستاراخان خواستار تبادل دانشجو میان این دانشگاه با دانشگاه علوم کشاورزی ساری شد و گفت : برای گسترش همکاری ها و امضای تفاهم نامه لازم است هیاتی از دانشگاه علوم کشاورزی ساری به دانشگاه آستاراخان سفر کند.
وی همچنین قابلیت های علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابطع طبیعی ساری را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : اگر از ریز فعالیت های دو دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنیم امکان همکاری بیشتر می شود.
گوتمان گفت : دانشگاه آستاراخان آماده همکاری برای اجرای طرح های مشترک علمی و برگزاری کنفرانس های با دانشگاه کشاورزی ساری است.
رییس دانشکده فنی آستاراخان هم در این نشست در مورد برقراری ارتباط میان دو دانشگاه، گفت: اگر زمینه ای برای شناسایی ظرفیت و برنامه های دو دانشگاه فراهم شود امکان همکاری زیادی وجود دارد.
ˈ یوری پیمنوف ˈ با بیان اینکه در دانشگاه آستاراخان جلساتی را در زمینه ماهی شناسی و شیلات برگزار کردیم ، افزود : همکاری خوبی در این دو زمینه نیز می توانیم داشته باشیم.
وی هدف از سفر به مازندران را بررسی وضعیت زیست محیطی دریای خزر عنوان کرد و بیان داشت : استان مازندران و آستاراخان در حوزه دریای خزر زندگی می کنند و هرنوع تغییری در شرایط زیست محیطی به طور مستقیم در زندگی مردمان هر دو استان تاثیر دارد.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری هم در این نشست از مازندران به عنوان قطب اصلی جنگل ایران نام برد و گفت : مازندران همچنین قطب صنعت مرغداری ، تولید محصولات لبنی، صنایع غذایی ،صنعت چوب،گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای است.
ˈ محمد علی بهمنیارˈ به قابلیت های کشاورزی مازندران اشاره کرد و افزود : تولید حدود 80 نوع محصول کشاورزی، داشتن مقام اول در تولید برنج، مرکبات، کیوی، کلزا ، سویا، گیاهان دارویی، هلو و شلیل از جمله قابلیت های کشاورزی استان است.
وی اقدامات پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران را هم تشریح کرد و گفت : هم اکنون هشت عنوان مجله پژوهشی در این دانشگاه منشر می شود و کتابخانه مرکز اسناد دانشگاه هم از بهترین ها در کشور است.
بهمنیار از طرح استفاده از آب شور دریا در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب به عنوان اقدامات پژوهشی دانشگاه کشاورزی ساری یاد کرد و افزود : این دانشگاه در طرح ملی پسماند نیز همکاری دارد.
وی ادامه داد : دانشگاه علوم کشاورزی ساری در طرح ملی مدیریت منابع حوضه های آبخیز و خشکسالی نیز به عنوان همکار اصلی فعالیت می کند.
بهمنیار گفت : این دانشگاه همچنین دارای هشت باب گلخانه ، هفت هکتار ایستگاه تحقیقاتی و مزرعه پژوهشی دامی و شیلات و 15 هکتار مزرعه آموزشی و پژوهشی زراعی است و با چهار دانشگاه خارجی تفاهم نامه همکاری دارد.
وی تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه علوم کشاروزی ساری را 118 نفر اعلام کرد و افزود : این دانشگاه دارای چهار دانشکده در زمینه علوم زراعی، مهندسی زراعی، منابع طبیعی و علوم دامی و شیلات است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می کند.
او ادامه داد : دانشکده علوم زراعی با 32 عضو هیات علمی و 13 آزمایشگاه تخصصی، دانشکده مهندسی زراعی با 25 عضو هیات علمی و 15 آزمایشگاه تخصصی، دانشکده علوم دامی و شیلات با 24 عضو هیات علمی و 11 آزمایشگاه تخصصی و دانشکده منابع طبیعی با 25 عضو هیات علمی و 17 آزمایشگاه تخصصی فعالیت می کند.
دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری دو هزارو 580 دانشجو دارد که یکهزارو 681 دانشجو در مقطع کارشناسی، 654 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 245 دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
اعضای هیات علمی آستاراخان روسیه همچنین از پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بازید کردند.
هیات 60 نفره اقتصادی آستاراخان به سرپرستی استاندار آن منطقه دوشنبه شب وارد مازندران شد و قرار است در سفر دو روزه ضمن دیدار و گفت و گو با مسوولان استان ، از صنایع و مراکز علمی و آموزشی نیز بازدید کرده و با مدیران آنها مذاکره کنند.ک/3
7330/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن