تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815263725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشورهای دنیا برای ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی تلاش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشورهای دنیا برای ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی تلاش کنند شیراز- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید استان فارس گفت: تلاش کشورهای دنیا به جای سنگ اندازی در به رسمیت شناختن مساله صلح آمیز هسته ای ایران ، معطوف به ممنوعیت استفاده برخی کشورها از سلاح های شیمیایی در جهان شود.


به گزارش ایرنا ˈمهدی پاکدلˈ روز سه شنبه در نشست سالروز گرامیداشت روز جهانی قربانیان سلاح های شیمیایی در شیراز افزود: کشور ایران بیشترین قربانی از ترور و مواد شیمیایی داشته است که اگر یک درصد تلاش کشورهای دنیا برای مساله هسته ای ایران به از بین بردن سلاح های شیمیایی کشورهای استکباری معطوف می شد، شاهد ایجاد صلح در دنیا بودیم.
وی افزود: امروز استکبار و کشورهای دارای سلاح های شیمیایی، به راحتی از ابزار سلاح شیمیایی برای کشورهای دیگر استفاده می کنند در حالی که استفاده از این سلاح ها در دنیا منع شده است.
پاکدل بابیان اینکه مدعیان حقوق بشر و انسانیت باید صحنه های درد و رنج جانبازان و ایثارگران ما را ببینند اظهارداشت: دنیا باید از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی عاری شود تا نسل بشری در مصونیت زندگی کند.
وی اضافه کرد: عزت، افتخار و سربلندی امروز کشور مدیون امام راحل و شهدا، جانبازان و ایثارگران است لذا باید ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خوبی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند تا دنیا با ایثارگری و فداکاری ها آشنا شود.
پاکدل با اشاره به اینکه خانواده های جانبازان در تمام دوران مجروحیت این دلاور مردان شرایط سختی را متحمل شده اند و همواره جنگ رابه همراه دارند افزود: ایجاد فضای راحتی و آسایش جانبازان و ایثارگران در قالب حرف و سخن نباید باشد.
وی بابیان اینکه مواد شیمیایی برای عموم مردم ضررهای جبران ناپذیری دارد عنوان کرد: باید رشته تخصصی مواد شیمیایی در دانشگاه ها ایجاد شود تا دانش آموختگان این رشته بتوانند نیازهای جانبازان شیمیایی و مواد شیمیایی را برطرف کنند.
این آیین با حضور تعدادی از جانبازان شیمیایی استان فارس برگزار شد.
در این آیین پیام دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی به مناسبت این روز قرائت شد.
9 اردیبهشت مصادف با 29 آوریل با عنوان روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی نام گذاری شده است.
روز 29 آوریل بر اساس مصوبه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان روز بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی نامگذاری شده است.ک/2
7382/ 667 / 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن