تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820221245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش از آن‌که رهبری موضع علنی بگیرند باید نسبت به مسائل روشنگری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام گواهی:
پیش از آن‌که رهبری موضع علنی بگیرند باید نسبت به مسائل روشنگری کرد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص) در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سازمان بسیج کارمندان، با اشاره به به لزوم اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه گفت: گاهی باید قبل از اینکه رهبری انقلاب ناچار شود سیر تا پیاز یک مسأله را بگوید، از خود هزینه کنیم و کلام ایشان را دریابیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ امروز در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سازمان بسیج کارمندان در باغ موزه دفاع مقدس تهران، با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره)، از این شهید گرانقدر به عنوان یک عالم و اندیشمند بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: گاهی اوقات انسان‌ها از خود باقیاتی به جا می‌گذارند که با رفتن آنها هم همچنان ماندگار باقی می‌ماند.
وی به آثار و کتاب‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: شهید مطهری از میان ما رفت، اما آثار ارزشمند او تا ابد در قلوب مشتاقان و علاقه‌مندان ایشان زنده خواهد ماند.
حجت الاسلام گواهی از شهید مطهری به عنوان تنها نویسنده پس از انقلاب یاد کرد که امام راحل(ره) در مورد ایشان فرمودند «کتاب‌های مطهری را بدون کم و کاست بخوانید که هیچ اشکالی به آنها نمی‌توان گرفت»؛ این در حالی است که برای نمونه، دکتر شریعتی درخواست کرده بود که برخی از کتاب‌هایش را اصلاح کنند.
وی با تقدیر از برگزاری مراسم تجلیل از بزرگان و علمایی همچون شهید مطهری، گفت: در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است که هر کس از عالمی تجلیل کند، در حقیقت از خدا تجلیل کرده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ به رابطه میان انسان‌ها و وجه تمایز بین آنها اشاره کرد و ابراز داشت: انسان‌ها از نظر کمال و معرفت و دانایی با هم برابر نیستند و هم در قرآن و هم در روایات آمده است که میان عالم و جاهل و یا حتی عالم و عابد نیز تمایز وجود دارد؛ از این رو می‌توان انسان‌ها را در سه چیز از هم متمایز کرد.
وی از علم به عنوان اولین وجه تمایز بین انسان‌ها یاد کرد و افزود: در روایتی آمده است که فضیلت عالم به عابد مانند آسمان به زمین است.
حجت الاسلام گواهی تقوا و جهاد در راه خدا را از دیگر وجوه تمایز میان افراد برشمرد و خاطرنشان کرد: فضیلت جهاد و مجاهدت در راه خدا آنقدر عظیم است که تنها در کلام خداوند در قرآن می‌توان به گوشه‌ای از اهمیت آن پی برد.
وی به لزوم اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه اشاره و تاکید کرد: گاهی باید قبل از این‌که رهبری انقلاب ناچار شود سیر تا پیاز یک مسأله را بگوید، از خود هزینه کنیم و کلام ایشان را دریابیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ با انتقاد از افرادی که منتظرند تا رهبری همه جوانب یک موضوع را روشن کند و آن‌گاه به اتخاذ موضع بپردازند، یادآور شد: در تاریخ داریم که قیام سلیمان بن صرد خزاعی بعد از واقعه کربلا هیچ فایده‌ای برای دنیای اسلام به همراه نداشت، در حالی‌که مالک اشتر و عمار در زمان حیات حضرت علی(ع) به دفاع از او و روشنگری علیه دشمنان پرداختند.
وی با اشاره به جنایت‌های فرقه ضاله وهابیت در عصر حاضر گفت: وهابی‌های امروز همان خوارج زمان امیرمومنان(ع) هستند که با جنایت‌ و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی دقیقا شبیه همان خوارجی عمل می‌کنند که بسیار قرآن می‌خواندند و پیشانی‌شان از فرط نماز پینه بسته بود و امام علی(ع) را هم کشتند.
حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: شهید مطهری از سال‌ها قبل این فرقه‌های ضاله را مورد مذمت قرار داده و درباره آنها به روشنگری پرداخته بود که نشان از بینش و علم بالای ایشان دارد.
گفتنی است، همایش گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی امروز به همت سازمان بسیج کارمندان کشور و با حضور جمع زیادی از کارکنان بسیجی، طلاب و روحانبون و جمعی از مسؤولین در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد و حجت الاسلام گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص( تهران بزرگ، سردار ناوندی، رییس سازمان بسیج کارمندان کشور، حجت الاسلام صباغی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج کارمندان و حسن توکلی، مسؤول سازمان بسیج مهندسین تهران بزرگ در این مراسم به سخنرانی پرداختند./9591/پ202/ص



۱۳۹۳/۲/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن