تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806684544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلب مشارکت مردم در توسعه شهری و روستایی جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
جلب مشارکت مردم در توسعه شهری و روستایی جدی گرفته شود
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی باید با پرهیز از جناح بندی اقلیت و اکثریت، محله محوری و استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح های توسعه شهری و روستایی را با جدیت پیگیری کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش استانی گرامیداشت روز شوراها ظهر سه شنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیی معاون عمرانی استانداری، داود محمدی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی و حجت الاسلام مرتضی حسینی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی در سالن آمفی تئاتر تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد. مرتضی روزبه در این مراسم گفت: شوراها به عنوان نماد مردم سالاری دینی در توسعه وعمران شهری و روستایی نقش موثری دارند و می توانند به مسئولان کشور هم کمک کنند. وی افزود: شوراها با مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری می توانند ذائقه مردم را نسبت به خدمات دولت و مسئولان شیرین کنند و ارتباط تنگاتنگ با مسئولان و آحاد مردم در شناسایی مشکلات و تنگناها مهم است. ارتقاء سطح سواد اعضاء شوراها ارزشمند است استاندار قزوین بیان کرد: خوشبختانه سطح سواد اعضاء شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان بالاست و این امیدواری ایجاد می شود که بتوان مشکلات را بهتر و اساسی حل کرد. وی افزود: پدیده شهرنشینی امروزه معضل بسیاری از جوامع است و یکی از دغدغه های جدی مدیران ساماندهی حوزه شهری است و در کشور ما هم که در قبل از انقلاب جمعیت روستایی 70 درصد و شهری 30 درصد بود معکوس شده و امروز بیش از 70 درصد جمعیت استان شهری و 30 درصد روستایی است و به طور طبیعی مدیریت شهری برای حل مشکلات پیچیده این حوزه دشوارتر می شود. این مسئول بیان کرد: مسائل ترافیک شهری، سکونت گاههای اطراف شهر، تراکم جمعیت، تامین راههای دسترسی و خدمات عمرانی از مسائلی است که شوراها با آن دست به گریبان هستند که رویکرد علمی در مدیریت شهری اصلی اجتناب ناپذیر است که سطح سواد در موفقیت برنامه ها موثر است.

توسعه متوازن شهرها اجرایی شود وی افزود: باید با نظارت بر امور و شناسایی مشکلات در زمان مناسب نگذاریم معضلات آنقدر بزرگ شود که حل آن هزینه های زیادی را تحمیل کند و با گذشت 35 سال داشتن منطقه محروم و برخوردار و شمال و جنوب در شهرها زیبنده نظام اسلامی نیست. استاندار قزوین بیان کرد: توسعه شهرها باید به صورت متوازن انجام شود و هر جا شهروندی هست حوزه استحفاظی شورا و شهرداران تلقی می شود و اینکه موقع رای جمع کردن به جنوب شهر می رویم و پس از انتخاب برای شورا یا مجلس فقط به شمال رسیدگی می کنیم منطقی نیست. روزبه تصریح کرد: حذف محله محوری و مسجد در مدیریت شهری از دیگر مسائلی است که مورد بی توجهی قرار گرفته که شوراها باید این نقیصه را برطرف کنند و از ظرفیت مساجد، پیش کسوتان، افراد توانمند هر محله برای پیشبرد امور شهری با کمترین هزینه بخوبی استفاده کنند. زیبایی شهری مورد توجه قرار گیرد استاندار قزوین یادآورشد: در حوزه شهرسازی باید به زیبایی و نشاط و شادابی ساکنان و مسافران توجه شود و در شرایطی که در نوروز بیش از هفت میلیون دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی و شهرهای ما عبور کردند باید در مسیر عبور میدان های ورودی زیبا، بوستان، مسیر سرسبز و مناظر و چشم اندازهای جذاب را ایجاد کنیم. وی گفت: غفلت از محله محوری و توجه به برج نشینی موجب شده از هویت های فرهنگی خود دوری کنیم و نتوانیم از مشارکت مردم برخوردار شویم لذا از شوراها انتظار داریم برنامه های خود را در این محور متمرکز کنند و با توجه بیشتر به زیبایی ورودی های شهری، فضاسازی و محله محوری در توسعه شهری گامهای بلندی بردارند. روزبه تصریح کرد: در قزوین می توان حداقل 200 محله را تعریف کرد و با استفاده از بازاریان، روحانیون، پیش کسوتان، گام مهمی در توسعه وعمران محلات برداشت زیرا این مدل هم در شهرهای بزرگ ماند تهران و هم شهرهای کوچک قابل اجراست.    

نظارت شوراها بر فعالیتها ضروری است استاندار بیان کرد: شوراها باید بر فعالیت های عمرانی و ساخت و سازها نظارت فنی و مالی کنند تا کیفیت کارها کم نشود و بیت المال حفظ شود. وی تعامل شوراها با فرمانداران را ضروری خواند و اظهارداشت: با افزایش تعامل و همکاری شورا با فرمانداران می توانید سرعت کار را افزایش داده و از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید. روزبه تصریح کرد: شوراها باید نظام اقلیت و اکثریت را فراموش کرده و آن را به نظامی واحد تبدیل کنند تا مدیریت شهری بهتر اجرا شود.   


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن