تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806501342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیر جلب و توسعه مشارکت ها نباید مسدود شود/حمایت بیشتر از جلب مشارکت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی : مسیر جلب و توسعه مشارکت ها نباید مسدود شود/حمایت بیشتر از جلب مشارکت خبرگزاری پانا:قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار محدود دانش آموزان مدارس غیردولتی گفت: سیاست اصلی آموزش وپرورش جلب و توسعه مشارکت های مردمی است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ ارديبهشت ساعت 08:42



 به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا ، سید محمد بطحایی در گردهمایی سه روزه روسای ادارات مشارکت های مردمی و کارشناس مسئولان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان‌های سراسر کشور با اشاره به سیر تطور مدارس از سنتی به حالت کلاسیک امروزی گفت: در سیستم سنتی، آموزش  و تربیت در اختیار اولیای دانش آموزان و علمای دینی بود و از لحاظ محتوا و کیفیت به صورت کاملا متفاوت از هم اجرا می شد.
وی کمبود منابع را ضعف اساسی سیستم های رسمی آموزشی کشور خواند و اظهار کرد: در آموزش و پرورش سنتی شان معلم به گونه‌ای بودکه نقش قاضی و داور را ایفا می کرد.
بطحایی نظام جدید مبانی ارزشی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: با توجه به تاثیر فرهنگ، فعالیت‌های مختلف فرهنگی در قالب یک فعالیت اساسی و ویژه به وظایف آموزش و پرورش افزوده شده و با مضاعف شدن مسئولیت این حوزه ضرورت جلب منابع مالی و انسانی در توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش به اصلی بنیادین بدل گشته است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درصد بسیار ناچیز سهم تولید ناخالص ملی «GDP»  در آموزش و پرورش گفت: 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه‌های جاری می شود و علی رغم تلاش دولت در افزایش بودجه این وزارتخانه در سال جاری،آموزش و پرورش همچنان نیازمند حمایت های بیشتر جهت حرکت در مسیر کیفیت بخشی به آموزش است.
وی با بیان این‌که تنها 8  درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های راهبردی آموزش و پرورش برای جلب مشارکت های عمومی،تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی است و پرداختن به آن برای دستیابی به حیات طیبه و جایگاه واقعی معلم بسیار حیاتی است.
بطحایی توسعه مشارکت های مردمی را هدفی بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: باید مسیر برای جلب مشارکت های مردمی هموار  و هزینه های جاری آموزش و پرورش کاسته شود.
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ سازمانی پیچیدگی ضوابط و مقررات و سلیقه محوری مدیران را از موانع اصلی توسعه مشارکت ها دانست و ادامه داد: وزارتخانه آمادگی دارد تا از نظرات و راهکارهای کارشناسان در امر گسترش و مشارکت عمومی و اصلاح قوانین و آیین نامه‌های دست و پاگیر استفاده کند.
وی فرهنگ سازمانی حاکم بر آموزش و پرورش  را مهم ترین مانع جذب توسعه مشارکت های مردمی دانست و گفت: نباید به سرمایه گذاران این بخش به عنوان رقیب نگاه شود ، برای فائق آمدن بر این مشکل،  یک کار علمی و تخصصی  بلند مدت لازم است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ضرورت اصلاح برخی ضوابط و مقررات را در جلب مشارکت های مردمی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: نباید به بهانه های مختلف از مسیر جلب و توسعه مشارکت ها  تنگ شود.
مدیرکل دفتر وزارتی وزیر آموزش و پرورش، اعمال سلیقه های شخصی برخی مدیران در اجرای بخشنامه‌ها را عاملی در راستای عدم جلب توسعه مشارکت های مردمی عنوان و اظهار کرد: باید ایمان و باور همه مدیران بر این اصل استوار باشد که جلب و جذب مشارکت های مردمی گزینه اول و آخر آموزش و پرورش است.
وی نظارت دقیق و سختگیرانه بر مدارس غیردولتی را آبروی آموزش و پرورش خواند و افزود: نظارت بر مدارس غیردولتی باید در  چارچوب منابع انسانی و استانداردهای آموزشی صورت گیرد تا از آسیب های موجود در این زمینه جلوگیری شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن