تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابهت نظام قدرت ملت و قاطعيت رهبري، آمريکا را شکست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
آيت الله واعظ طبسي در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا: ابهت نظام قدرت ملت و قاطعيت رهبري، آمريکا را شکست آيت الله واعظ طبسي گفت: در جريان مذاکرات هسته‌اي اخير، ابهت نظام، قدرت و پشتوانه ي و عزت ملت و شهامت و قاطعيت رهبر ما، آمريکا را شکست.
به گزارش خبرگزاري موج، نماينده ي ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي در ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستاهاي خراسان رضوي با بيان اين که در مذاکرات ايران و 1 + 5 آنچه رهبر معظم انقلاب مکرر مي‌فرمودند که آمريکا مذاکره را براي مذاکره مي‌خواهد، نه براي نتيجه آن، عيان شد.
وي افزود: مشخص شد که آمريکايي‌ها مي‌خواهند بگويند ما جمهوري اسلامي را وادار کرديم و قدرت و ابهت او را درجهان شکستيم و او را بالاخره سر ميز مذاکره نشانديم، اما؛ اينکه بخواهند مذاکره و مشکلات سياسي دو کشور را حل کنند، ابداً اين‌طور نيست. هرچند الان دارد اين اتفاق مي‌افتد، اما دليلش ابهت نظام و عزت و شهامت ملت و رهبري بود که آن‌ها را در مذاکرات شکست داد.

مشاوران بي آلايش، موجب تعالي کشور مي‌شوند
آيت الله واعظ طبسي با گراميداشت نهم ارديبهشت روز ملي شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: مشاوران بايد انسان‌هايي مومن، پاک‌دامن و بي‌آلايش باشند تا زمينه تعالي کشور و ملت را تأمين کنند.
وي با بيان اين مطلب که نظام ما يک نظام اسلامي است و علمکرد خوب يا بد ما به حساب اسلام گذاشته مي‌شود، افزود: در کلمات اميرالمومنين علي عليه السلام درباره شورا نکات ارزنده‌اي وجود دارد که عمل به آنها مي‌تواند موجبات رشد و تعالي شوراها را فراهم کند. البته اينکه چه کساني مي‌توانند طرف مشورت قرار گيرند و وظايف مشاور و مستشير چيست، بايد از کلام آن حضرت استخراج شود.
وي افزود: آن حضرت مي‌فرمايند با صاحبان عقل مشورت کنيد. مراد از صاحبان عقل، کساني هستند که مي‌توانند مسائل کشور را درست ببينند و درست بررسي کنند. کساني که دشمنان و دوستان نظام را مي‌شناسند و مي‌دانند تکليف‌شان در برابر دشمنان اسلام چيست. مشاوران کساني هستند که به منافع نظام و مصالح ملي فکر مي‌کنند و اهل تشخيص‌اند. کساني که وجدان و ايمان آنان و تعهدات‌شان به آنان مي‌گويد به ارزش‌ها احترام بگذاريد و اجازه ندهيد ارزش‌هاي انقلاب و اسلام و نظام دست‌خوش تحولات و سلايق متفاوت سياسي کشور شود.

مسائل فرهنگي و اقتصادي نيازمند مشورت است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان داشت: مشورت بايد ما را رهنمون شود به اينکه امروز مشکلات اين کشور چيست؟ قطعاً يکي از مهم‌ترين مشکلات، مسائل فرهنگي است که از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. به‌طوري که توجه به مباني اصولي فرهنگ ديني و پايداري و پاي‌بندي به پايه‌هاي فکري نظام، به پايداري و استمرار نظام و استحکام آن مي‌انجامد. بنابراين در مسائل فرهنگي بايد مشورت داد و شور کرد. ديگر مسائلي که بايد مورد مشورت قرار گيرد، مسائل اقتصادي است. اهل فکر و نظر بايد سياست‌گذاران اقتصادي را در ديدگاه‌هايي که دارند، کمک کنند.
وي افزود: ما در پيشرفت و تعالي علمي نياز به روشهاي جديد داريم. کجروي و اعمال سليقه شخصي، غلط است. در زمينه ي اشتغال، توليد و کارآفريني به مشورت نياز داريم. همه چيز را نبايد به دستگاه اجرايي کشور واگذار کرد. آنها به کمک، ارشاد، نقد و رهنمود نياز دارند. اينها از مواردي است که مشاوران بايد فکر کنند و نظر بدهند.
آيت الله واعظ طبسي با تأکيد بر همدلي بين شوراها و شهرداري‌ها تصريح کرد: شوراها و شهرداري‌ها نبايد خود را در مقابل يکديگر ببينند. ما نبايد مصلحت جامعه و منافع ملي را فداي ديدگاه‌هاي سياسي خود کنيم. اين بسيار مهم و حساس است. گاهي بعضي افراد ممکن است امنيت يک شهر را به خطر بياندازند به خاطر اين‌که مي‌خواهند به خواسته سياسي خود برسند. گاهي براي آن‌که يک مدير اجرايي توفيق نداشته باشد و بتوانند او را از صحنه تلاش‌هاي اجتماعي حذف کنند، هرچه در توان دارند، انجام مي‌دهند.
وي افزود: اگر اين مسأله را بپذيريم که مي‌گويند شهر يک موجود زنده است، لذا شهرها نياز به بهداشت، نظافت، انضباط، حل مشکل ترافيک، آباداني، توسعه و... دارند. فضاي شهر بايد از جذابيت برخوردار باشد. قشر آسيب‌پذير جامعه که در آپارتمان‌هاي محدود زندگي مي‌کنند، به فضاهاي باطراوت نياز دارند. بايد در شهرها پارک‌هايي باشد که آنها بتوانند از آن فضاها استفاده کنند. اينها چيزهايي است که بايد شوراها مشورت بدهند.

اگر مشورت نباشد، استبداد مي‌آيد
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه قانوني شوراها گفت: اگر مشورت نباشد، استبداد مي‌آيد. قدرت، مقام و منزلت، وسوسه‌گر است و انسان را دست‌خوش همزات شيطاني مي‌کند. اگر انسان قدري به خودش واگذار شود، مي‌شود مستبد و عنصري که روشش روش عناصر طاغوتي است. لذا در قانون اساسي، شورا بسيار مهم تلقي شده است و امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اهميت ويژه‌اي براي آن قائل شده‌اند.
وي با استناد به حديث ديگري از اميرالمومنين (ع) اظهار داشت: انساني که روي فکر خودش تکيه مي‌کند و اعتنايي به مشورت و نظرات ديگران ندارد، نابود مي‌شود. علتش اين است که ديگر کسي با او همکاري نمي‌کند و از ظرفيت‌هاي موجود در بين يک ملت بزرگ نمي‌تواند برخوردار باشد. بنابراين مشورت در اسلام جايگاه والايي دارد، و درباره طرف مشورت هم ما را راهنمايي کرده است که اگر با صاحبان فکر مشورت کني، از بيراهه رفتن و سقوط در امان خواهي بود.

با دشمن خود مشورت کنيد
مدير عالي حوزه علميه خراسان به سخن ديگري از حضرت علي عليه السلام اشاره کرد و گفت: آن حضرت توصيه کرده است با کساني مشورت کنيد که از خدا مي‌ترسند. آنها کساني هستند که خدا را در زندگي‌شان احساس مي‌کنند و در گفتار و کردار و سياست‌گذاري و مديريت‌شان توجه دارند.
وي با بيان اين که امير مؤمنان در جاي ديگر فرموده‌اند که با دشمنان خود مشورت کنيد، گفت: منظور از اين حديث اين است که در مشورت با دشمنان، مي‌توان مبلغ دشمني آنان را متوجه شد و مواضع آنها را نسبت به يک کشور و ملت سنجيد. همان چيزي که در جريان مذاکرات با غربي‌ها براي ما روشن شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر قدرشناسي از فرصتها، اظهار داشت: بحمدلله امروز وزراي ما،‌ استانداران و فرمانداران و مديران ما همه در کنار هم هستند و ملت ما اين کشور را اداره مي‌کند و دولت عزيز ما به اتکاي اين ملت دارد کار مي‌کند. اشکال بگيريد، نقد بکنيد،‌ اما شما را به خدا تخريب نکنيد.

دستگاه اجرايي را تقويت کنيد
آيت الله واعظ طبسي تأکيد کرد: بنده از اول پيروزي انقلاب تا امروز مسئوليت اجرايي دارم و بخوبي مي‌دانم مسئوليت اجرايي، دشوار و مشکل است. انسان بايد از فکر و جسم خودش مايه بگذارد. کوچک‌ترين جواب نامساعد، ملت را ناراضي مي‌کند و حق هم دارند، چون همين ملت هستند که اين امانت را به دست ما سپرده اند و بايد هواي آنها را داشته باشيم.
وي افزود: خواسته‌هاي گوناگوني مطرح مي‌شود که بعضاً عملي نيست. مثلا آستان قدس رضوي اگر در جايي مدرسه مي‌سازد، دبيرستان هم مي‌خواهند. دبيرستان مي‌سازد، خوابگاه هم مي‌خواهند، دانشگاه هم مي‌خواهند. انتظارات بالاست و به مشکلات هم توجه ندارند.
وي افزود: کار اجرايي مشکل است. مديران و دستگاه اجرايي را تقويت کنيد. از فکرتان مايه بگذاريد و از دوستان خود کمک بگيريد و اين مجموعه افکار را ضبط کنيد و در اختيار مديريت اجرايي نظام قرار دهيد.
در ابتداي اين ديدار که با حضور حدود هزار نفر از اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي خراسان رضوي برگزار شد، غلامرضا بصيري‌پور، رئيس اين شورا در خراسان رضوي به ارائه ي گزارشي از فعاليت‌هاي اين نهاد پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن