تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805371206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص اعتبار سه و نيم ميليارد توماني به بخش تحقيقات و آموزش ستاد مباره با موادمخدر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۱۹ق.ظ)
اختصاص اعتبار سه و نيم ميليارد توماني به بخش تحقيقات و آموزش ستاد مباره با موادمخدر مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص اعتبار سه و نيم ميليارد توماني به بخش تحقيقات و آموزش ستاد خبر داد و گفت: طي روزهاي آتي از بيست عنوان کتاب در زمينه هاي درمان، پيشگيري و چشم انداز مواد مخدر رونمايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حميد صرامي به ارائه گزارشي از حوزه تحقيقات و اموزش ستادر در سال 92 پرداخت و گفت: در سال گذشته با اجرا و اتمام 23 طرح پژوهشي در ابعاد مختلف اعم از شيوع شناسي در دانشجويان و نيز اجراي طرح موثر در حوزه هاي درمان و پيشگيري شاهدا تقويت بخشي از دانش تئوريک در امر مبارزه سخت افزاري و نرم افراري بوديم که بر اين اساس اقدامات لازم به منظور اجراي مداخلات راهبردي در کانون هاي هدف طبق نتايج اينگونه پژوهش ها صورت خواهد پذيرفت که مي توان آن را گام موثر در جهت فعاليت هاي مبتني بر شواهد در عرصه مبارره تلقي کرد.
وي افزود: حمايت از 44 فقره پايان نامه تحصيلات تکميلي دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا در عرصه هاي درماني، پيشگيري و مقابله و بهره گيري از نتايج آن در امر مباره گام موثر ديگري در علمي کردن امر مباره با مواد مخدر و روانگردان ها و نيز سهيم شدن نخبگان در اين جهاد مقدس بوده است.
مديرکل دفتر تحقيقات ستاد اظهار داشت: برگزاري 64 ميزگرد تخصصي نقد و بررسي اقدامات کاهش تقاضا و کاهش عرضه و همچنين ارائه آخرين نتايج مطالعات و پژوهش ها در امر مبارزه در سطح تهران و استان ها با حضور حدود شش هزار نفر از اساتيد دانشگاه ها و دست اندرکاران امر مبارزه و دانشجويان، اقدامي موثر در جهت اجتماعي کردن امر مبارزه بود.
صرامي گفت: همچنين با هدف تقويت بنيه آموزشي و دانش تخصصي کارکنان شاغل در دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخد و نيز استان ها 16 دورهاموزش عمومي و اختصاصي برگزار شد.
وي افزود: با تلاش صورت پذيرفته، شاهد تصويب رشته پيشگيري از اعتياد در مقطع کارشناسي حرفه اي ارشد در دانشگاه جامع علمي کاربردي بوده ايم که در پنجم ارديبهشت سال 1393 با برگزاري آزمون تخصصي مقدمات جذب دانشجو با هدف تربيت کادر متخصص در عرصه پيشگيري از اعتياد در کشور فراهم شد.
وي بيان داشت: همچنين چاپ چهار شماره فصلنامه علمي-پژوهشي در تيراژ يازده هزار نسخه و توزيع آن بين مراکز علمي و دانشگاهي و ساير دستگاه ها در سطح کشور از ديگر اقدامات براي تقويت پشتوانه هاي علمي امر مبارزه بوده است.
دبير اتاق هاي فکر ستاد گفت: در سال 1392 شاهد برگزاري 9 جلسه شوراي مشورتي با حضور وزير کشور و دبيرکل ستاد و حدود 30 نفر از متخصصين دانشگاهي کشور بوده ايم که در اين جلسات نحوه تحقق 11 بند سياست هاي کلي امر مبارزه با مواد مخدر ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تدابير لازم اتخاذ و مصوبات آن به حوزه هاي ذي ربط جهت عملياتي شدن ابلاغ شده است.
صرامي در ادامه برگزاري 18جلسه اتاق فکر با حضور نخبگان در عرصه هاي مقابله با عرضه، رسانه و پژوهش در سطح ستاد و برگزاري 203 جلسه اتاق فکر با حضور انديشمندان در سطح استان ها را اقدامي موثر براي خروج از هرگونه عمل زدگي و تقويت پيوند نخبگان با مجريان امر مبارزه و همچنين ترويج و گسترش فرهنگ تفکر و نهادينه سازي تصميم گيري با رويکرد انديشه ورزانه و علمي برشمرد.
وي همچنين گفت: ويرايش ماقبل آخر سند جامع تحقيقات مبارزه همه جانبه با مواد و پيش سازهاي غيرقانوني و اعتياد کشور (مربوط به دوره زماني 1397 تا 1393) با يک سال کار مداوم و مشارکت 42 نفر از صاحبنظران رشته هاي مختلف تدوين شده و مراحل نهايي شدن آن در حال انجام مي باشد.
صرامي افزود: بيست عنوان کتاب نيز در تيراژ بيست هزار جلد در زمينه هاي درمان، پيشگيري و چشم انداز مواد مخدر تهيه شده که در روزهاي آتي با حضور آقاي دکتر رحماني فضلي وزير کشور و دبيرکل ستاد رونمايي خواهد شد.
وي همچنين در خصوص بودجه و اولويت هاي دفتر تحقيقات و آموزش ستادر در سال 1393 گفت: اعتبار مصوب دفتر تحقيقات و آموزش ستاد در سال 1393 معادل سه و نيم ميليارد تومان است که براي اجراي 23 طرح پژوهشي، برگزاري جشنواره آثار برتر مکتوب، حمايت از پايان نامه هاي تحصيلات تکميلي کارشناسي ارشد و دکترا در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها، اجراي طرح هاي پژوهشي در سطح استان ها، چاپ فصلنامه هاي اعتياد پژوهي و سلامت اجتماعي و اعتياد، حمايت از مولفين کتب توليدي در عرصه مبارزه و استمرار دوره هاي آموز عمومي و تخصصي ويژه کارکنان ستاد و استان ها هزينه خواهد شد.
وي در پايان گفت: انتظار مي رود متخصصان علوم مختلف بالاخص متخصصان علوم اجتماعي با اهتمام جدي تر به کمک متوليان امر مبارزه شتافته تا در سال 1393 با اجتمعي کردن امر مبارزه، شاهد تحقق عزم ملي عليه مواد مخدر و روانگردان ها باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن