تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید افقهی: عدلی منصور به دنبال شکست روحیه در کادر رهبری اخوان المسلمین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
سید افقهی: عدلی منصور به دنبال شکست روحیه در کادر رهبری اخوان المسلمین
"روند تحولات مصر" شب گذشته 8 اردیبهشت با حضور سید هادی سید افقهی و حسین رویوران دو تن از کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران "روند تحولات مصر" شب گذشته 8 اردیبهشت با حضور سید هادی سید افقهی و حسین رویوران دو تن از کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
سید هادی سید افقهی  کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا دولت "السیسی" در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اقدام به صدور حکم اعدام دسته جمعی اخوان المسلمین کرد گفت: عملیات تروریستی در اکثر کشورهای عربی در حال انجام است و این عملیات‌ها مربوط به گروه القاعده می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه یک سری از عملیات‌ها در صحرای سینا و یک سری دیگر در داخل شهرها در حال انجام است افزود: ترورها معمولا به صورت کور انجام می‌شود و این مسئله را به اخوان المسلمین نسبت می‌دهند.
 
سید افقهی با اشاره به این که به مرور زمان به صورت رسمی و قانونی اعلام شد که اخوان المسلمین دارای سازمان تروریستی است خاطر نشان ساخت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد صدور حکم اعدام 400-500 و در نهایت 683 نفری اخوان المسلمین هستیم.
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت عدلی منصور با صدور چنین حکمی دنبال چه اهدافی است گفت: دولت عدلی منصور به دنبال مهار مکتب ارشاد، کادر مرکزی و شخص محمد بدیع است.  
 
*عدلی منصور به دنبال خرد کردن روحیه اخوان المسلمین است

وی با اشاره به این که امکان ندارد برای تمامی موارد حکم اعدام صادر شود خاطر نشان ساخت: دولت عدلی منصور به دنبال مهار و خرد کردن روحیه اخوان المسلمین است تا پایگاه‌های اخوان المسلمین را دچار خلا قدرت کند.
 
سید افقهی با بیان این که پایگاه‌های اخوان المسلمین اکنون در حال ایجاد مزاحمت در خیابان‌ها برای حکومت السیسی و عدلی منصور هستند اضافه کرد: دولت به دنبال مرعوب کردن رهبران اخوان المسلمین و تسلیم کردنشان هستند.
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا با اشاره به گفته‌های محمد بدیع مبنی براینکه اگر هزار بار هم اعدام شوم از مواضع به حق خود عدول نمی‌کنم و لباس قرمز اعدام را برتن می‌پوشانم افزود: دولت به دنبال ایجاد فاصله میان کادر رهبری میان اخوان المسلمین است.
 
* عدلی منصور نمی‌تواند همه جوانان را قتل عام کند

وی با بیان این که قشر جوان، قشر دینامیک و پویای جامعه به حساب می آیند گفت: حکومت عدلی منصور نمی‌تواند همه جوانان را قتل عام کند.
 
سید افقهی با اشاره به این که اخوانی‌ها تن به مصالحه و سازش نخواهند داد اظهار داشت: دولت عدلی منصور به شدت به دنبال شکست روحیه در کادر رهبری اخوان المسلمین است بنابراین با صدور حکم اعدام جو یأس را ایجاد می‌کند.
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا با اشاره به این که دولت عدلی منصور به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان جوانان اخوان المسلمین است تا آن‌ها با مشاهده اعدام رهبرانشان دست از اعتراض و تظاهرات بردارند ادامه داد: عکس العمل جوانان در دانشگاه‌های وابسته الزهر بسیار قوی‌تر از گذشته شده است.
 
وی گفت: اخوان المسلمین تفکری است که در زمان حسن بنا به وجود آمده و در دوره‌های مختلف تحت فشار سنگین قرار گرفته است.
 
سید افقهی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا در تاریخ مصر سابقه صدور چنین احکامی وجود داشته است افزود: اولین محاکمه دسته جمعی اخوان المسلمین به سال 1954 برمی‌گردد.  
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا با اشاره به صدور حکم 532 نفری اعدام جماعت اخوان المسلمین در سال 1954 اظهار داشت: این تعداد در دانشگاهی به اتهام خشونت و قتل محکوم شدند.
 
وی با بیان این که اخوان المسلمین در مقاطع مختلف فراز و فرودهای گوناگونی را شاهد بودند گفت: اخوان المسلمین از تشکیلات نظامی برای استفاده در داخل برخوردار بودند.
 
سید افقهی با اشاره به این که اخوان المسلمین به دستور حسن بنا برای حمایت از مردم فلسطین مسلح شدند ادامه داد: مدتی اخوان المسلمین به صورت سری فعالیت می‌کرد.
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا با بیان این که اخوان المسلمین تشکیلات ریشه‌ای و عمیق مردمی دارد گفت: مردم مصر به این تشکیلات ایمان دارند، زیرا این تشکیلات تنها تشکلی بود که پس از فروپاشی خلافت عثمانی همه مردم را به دنبال روزنه امید کشاند به طوری که این روزنه امید چیزی جز ارزش‌های اسلامی و دین بود.
 
وی افزود: بعد از فروپاشی خلافت عثمانی فرهنگ مادی‌گرای غرب به صورت وحشیانه به کشورهای اسلامی یورش برد.

سید افقهی با اشاره به این که اخوان المسلمین مدتی دارای تشکیلات سری وزیربنایی بود گفت: در 25 ژانویه 2011 اخوان المسلمین برای اولین بار به قدرت رسید.
 
* اخوان 86 سال نتوانست تفکرات نهضتی را به سیستم حکومت‌ اسلامی

این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا یکی از خرده‌هایی را که بر گروه اخوان المسلمین گرفته می‌شود را نداشتن تفکرات نهضتی دانست و افزود: اخوان المسلمین در خلال مدت 86 سال گذشته نتوانست تفکرات نهضتی را به سیستم حکومت مدار اسلامی و یا دموکراسی تبدیل کند.
 
وی با اشاره به این که اخوان المسلمین در عملکرد یک ساله خود خالی از اشکال و ضعف نبود ادامه داد: نباید نمک بر زخم گذشته اخوان المسلمین زد.
 
سید افقهی با اشاره به انتقال قدرت از مرسی اظهار داشت: گروهی از الزهر، سلفی‌ها و جنبش شش آوریل از انتقال قدرت حمایت کردند.   
 
* الازهر خدمات ارزنده‌ای را به جهان اسلام عرضه داشته است

این کارشناس ارشد مسایل غرب حوزه آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه انتظاری از الازهر در میدان عمل وجود دارد گفت: الازهر دارای سابقه تاریخی بسیار زیادی است به گونه‌ای که خدمات ارزنده‌ای را به جهان اسلام عرضه داشته است.  
 
وی با اشاره به این که از زمان عبدالناصر متاسفانه رای الازهر و شخصیت مستقل الازهر مورد مصادره قرار گرفت گفت: شیخ الازهر کارمند سادات بود تا زمانی که حسنی مبارک در قدرت حضور داشت.
 
سید افقهی با اشاره به این که الازهر به عنوان جریان دینی مورد احترام مردم مصر است افزود: الازهر دارای نقش مثبت و منفی در تاریخ مصر بوده است.
 
این کارشناسان ارشد مسایل غرب حوزه آسیا با بیان این که انعطاف پذیری الازهر قابل ملامت است خاطر نشان ساخت: محمد تنتاوی در گفتگوی میان ادیان به شیمون‌پرز دست داد این در حالی بود که ادعا کرد که شیمون پرز را نشناخته است.

این خبر تکمیل می‌شود...








تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن