تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرحله استانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل2015


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ مرحله استانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل2015 تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری مرحله استانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پیک مهارت آنلاین که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منتشر می شود، کورش پرند گفت: 8 هزار و 156 نفر شامل 5 هزار و 270 نفر شرکت کننده مرد و 2 هزار و 886 نفر شرکت کننده زن که در مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت موفق به کسب نمره قبولی شده اند، در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در 30 رشته مهارتی به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: این مسابقات به صورت پروژه های عملی 8 تا 12 ساعته در 2 روز متوالی انجام می شود و برگزیدگان آن به مرحله کشوری پانزدهمین مسابقات ملی مهارت که شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد، راه می یابند.
وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت با 46 هزار و 183نفر شرکت کننده شامل 32 هزار و 405 نفر شرکت کننده مرد و 13 هزار و 777 نفر شرکت کننده زن به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در دو 25 بهمن ماه و 23 اسفندماه سال 92 در سراسر کشور برگزار شد و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام شد.
پرند اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو مرحله برگزار شد و مرحله استانی یازدهم و دوازدهم اردیبهشت 1393 و مرحله کشوری شهریور 1393برگزار می شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از شرکت کنندگان این دوره از مسابقات ملی مهارت هستند.
پرند گفت: پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 30 رشته آموزشی شامل ساخت و تولید (تیمی3 نفره)، مکاترونیک (تیمی 2نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشیکاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجر چینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، کابینت سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهر سازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی 2 نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و گل آرایی برگزار می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقا سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقا مهارت های حرفه ای کشور تا سطح مهارت های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش های فنی وحرفه ای و برنامه ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع و بنگاه های اقتصادی، ایجاد فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها و انگیزش در جوانان برای کسب مهارت وایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.
پرند درخصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت، گفت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایتهای مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.
یادآور می شود، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی درچند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
این گزارش می افزاید: در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت(آلمان 2013) که تیرماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت کشور توانست با کسب مدال نقره در رشته های رباتیک و جواهرسازی و مدال برنز در رشته طراحی وب و همچنین 8 مدالیون افتخار در رشته های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD،الکترونیک، جوشکاری، راهکار های تجاری در نرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک و با 2 رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی در میان 52 کشور جهان، مقام چهارم جهانی را کسب کند.
اقتصام(1)9123**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن