تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813201614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدل ایرانی در مراقبتهای بهداشت اولیه , الهام بخش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت: مدل ایرانی در مراقبتهای بهداشت اولیه , الهام بخش است سمنان - ایرنا - مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در پیامی ویدئویی به اجلاس مشورتی بین المللی سلامت نیروی کار در سمنان، مدل ایرانی ادغام سلامت حرفه ای در مراقبتهای بهداشت اولیه را مدلی الهام بخش برای جهان دانست.


ˈآلا الوانˈ روز دوشنبه در پیامی ویدئویی که در افتتاحیه نشست مشورتی بین المللی سلامت نیروی کار در سمنان پخش شد، گفت: این نمونه موفق در منطقه مدیترانه شرقی به عنوان یک نمونه الهام بخش ایرانی برای کشورهای جهان مطرح است.
وی با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای ارتقای سلامت نیروی کار در محیط های کارگری مختلف، افزود: تجربه ایران در حال بازبینی توسط گروه های بین بخشی مرکب از کارشناسان بین المللی و منطقه ای است.
وی تصریح کرد: برنامه اجرایی جهانی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر برای سالها فرصت هایی را برای تقویت تلاشها به منظور پرداختن به بیماریهای غیرواگیر میان کارگران و خانواده های آنها در محل کار به وجود می آورد.
وی با تقدیر از دکتر ˈسید حسن قاضی زاده هاشی ˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای فراهم آوردن تمهیدات لازم و میزبانی این اجلاس در شهر سمنان، اظهار داشت: شهر سمنان یک مرکز علمی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی است که دارای موسسه های آموزش عالی با پیشرفت بالاست.
وی همچنین از نمایندگان سازمان های بین المللی نظیر سازمان بین المللی کار، سازمان جهانی پزشکان خانواده (ونکا)، کمیسیون بین المللی سلامت حرفه ای و کارشناسان بین المللی و منطقه ای که در این نشست به ارایه تجربیات و دانش خود می پردازند تقدیر کرد.
وی در این پیام ویدئویی افزود: سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که نیروی کار سالم برای دستیابی توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی در تمام سطوح حیاتی است و نیروی کار یک گروه کلیدی هدف برای سیاستگذاری سلامت است.
وی با بیان اینکه محل کار یک نقطه ورود مهم و یک فضای مناسب برای مداخلات بهداشت عمومی در نظر گرفته می شود، ادامه داد: خدمات بهداشتی باید تا حد امکان منطبق بر محل کار و زندگی مردم و بخشهای درگیر خدمات مراقبت بهداشت اولیه باشند.
وی اظهار داشت: نشست مشورتی سلامت نیروی کار در سمنان در زمانی بسیار مناسب برگزار می شود، زیرا وضعیت اخیر و تجارب بدست آمده را مورد بررسی قرار می دهد و علایق واقعی همه صاحب منفعان در زمینه سلامت نیروی کار را احیا می کند.
وی گفت: به علت برخی عوامل و شرایط تاکنون نتوانسته ایم به وضعیت مطلوب برسیم که این چالش شامل تخصیص منابع به اولویتهای بهداشتی دیگر، فقدان آگاهی کافی سیاست گذاران در زمینه این موضوع، هماهنگی نامناسب بین بخشی و نبود کارکنان و کارشناسان بهداشتی آموزش دیده است.
هدف برنامه های سلامت به کارگران، خانواده ها و جوامع، توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، خدمات بهداشتی متناسب با نیازهای خاص نیروهای کار، تاکید بیشتر بر حمایت و ارتقای سلامت نیروهای کار و گروههای آسیب پذیر از دیگر تاکیدهای مدیر منطقه سازمان جهانی بهداشت در این پیام بود.
مدیر منطقه سازمان جهانی بهداشت در پیام ویدئویی خود به نشست بین المللی مشورتی سلامت نیروی کار در سمنان اظهار امیدواری کرد: انتقال تجریه ها و شناخت دقیق تر نیازها و چالشهای برنامه های سلامت نیروی کار، به ارتقای برنامه های سلامت نیروی کار بینجامد.
نشست بین المللی مشورتی سلامت نیروی کار با حضور کارشناسان و مسوولان 17 کشور جهان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از امروز در سمنان اغاز و تا دهم اردیبهشت ادامه دارد.ک/2
611/599/608/506
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن