تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820734511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مابه التفاوت افزایش حقوق امسال بازنشستگان پرداخت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی: مابه التفاوت افزایش حقوق امسال بازنشستگان پرداخت می شود شیراز -ایرنا - وزیر تعاون کار و رفاه تامین اجتماعی گفت: پنج درصد مابه التفاوت افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تامین اجتماعی بزودی در هیات دولت تصویب و پرداخت می شود.


به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه این سخنان را در گردهمایی چهارهزار نفره کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر و آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل تعاون کار ،رفاه و تامین اجتماعی فارس بیان کرد.
این عضو کابینه با یادآوری این که پیش از این افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا شده است، گفت: با نهایی شدن پرداخت مابه التفاوت در هیات دولت، افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری محقق خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز سخنان خود در این آیین، سلام رییس جمهوری را به کارگران به ویژه کارگران استان فارس ابلاغ و بر حمایت دولت تدبیرو امید از نیروهای مولد در کشور تاکید کرد.
وی هفته کارگر را نماد احترام به نیروهای مولد در حوزه های مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم با فقر مبارزه کنیم باید نیروی کار را گرامی بداریم.
** یک شغل برای هر خانه ایرانی
ربیعی در ادامه اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بنا داریم که به خانه هر ایرانی شغلی را اعطا کنیم که مسیری دراز و پر پیچ و خم است.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری متورم شده از نرخ تورم در سال های گذشته، راه سختی را پیش رو داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در برخی واحدها تاکنون قراردادهای سفید امضا زیادی امضا شده است، بر حمایت این وزارتخانه از استیفای حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: به بازرسان کار گفتیم که تمام قراردادها را بررسی کنند چرا که نباید شاهد استخدام های چندگانه باشیم.
وی گفت: کمیته های حفاظت و بهداشت کار را به 13 هزار واحد رسانده ایم و ارتقا خواهیم داد.
** از کارگران زن باید بیشتر استفاده کنیم
این عضو کابینه بر حرکت همه دستگاه ها و نهادها در راستای تحقق عدالت اجتماعی مورد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: عدالت اجتماعی جز با افزایش مشارکت اجتماعی محقق نمی شود و در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است که کارفرمایان و کارگران را بر تمام ارکان کار ناظر کند.
ربیعی ادامه داد: بنا داریم از کارگران زن بیشتر استفاده کنیم و با توجه به این که در ارتقای شغلی و نوع استخدام بانوان اجحاف هایی صورت می گیرد، این موضوع را باید برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: امانت دار کارگران در اموری هستیم که به ما سپرده شده است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه همانند تسهیل گر و حمایت گر و باغبان به تشکلها خواهد پرداخت و تشکل های برآمده از جامعه اصیل کارگری را ارج خواهد نهاد.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :باید از تولیدملی حمایت کنیم،و از همه ایرانیان بخواهیم که حمایت از تولید ملی را سرلوحه خود قرار دهیم.
وی گفت: ما سال های گذشته سیب و انگور سایر کشورها را مصرف کردیم و حال آن که باید محصول تولیدی خود را مصرف کنیم ؛ در این میان جامعه کارگری باید اصرار کند که مصرف به آن سمت برود. ما نیاز داریم بهره وری را افزایش دهیم.
** دفترچه های تامین اجتماعی ارزشمند تر می شوند
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از برنامه های این وزارتخانه برای تقویت ارایه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی سخن گفت و خطاب به کارگران گفت: امسال دفترچه های ارزشمندتری در دست شما خواهد بود.
ربیعی در ادامه با اشاره به درخواست های کارگران حاضر در این آیین مبنی بر منفک نشدن معاونت درمان از تامین اجتماعی، تذکر ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به دولت را یادآوری کرد و گفت: از ایشان به خاطر این تذکر تشکر می کنم که باعث می شود بیشتر تامین اجتماعی را در خدمت کارگران قرار دهیم و آن را حفظ کنیم.
** اعتبار ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز تامین می شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارگران فارس گفت: احساس می کنم که مشکلات استان شما حل می شود زیرا هماهنگی در استان شرط اساسی برای حل مسایل است.
ربیعی تصریح کرد: در هیچ استانی ندیده ام که نمایندگان مجلس این گونه در جلساتی که به نام کارگر است حضور یابند و ازاین رو، مسایل استان را با همت استاندار و نمایندگان پیگیری خواهیم کرد.
در این آیین، پنج نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
این عضو کابینه همچنین اعلام کرد که بیمارستان در دست احداث تامین اجتماعی در شیراز جزو پیشرفته ترین بیمارستان های کشور خواهد بود.
وی تاکید کرد: بودجه مورد نیاز ساخت این بیمارستان را تصویب و آغاز به کار سریعتر آن را پیگیری خواهیم کرد.
** 200 هزار شغل در معرض تهدید در کشور داریم
ربیعی با اشاره به برخی واحدهای تولیدی دچار مشکل شده در استان فارس گفت: آزمایشی ها، مخابراتی ها، زیمنسی ها، قند پارسی ها، مسکن مهری ها پیش از این که به استان بیایم از مسایل شما اطلاع داشتم و اطمینان می دهم که در راستای حل مسایل شما حرکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در ارتباط با حل مشکلات شما تعهد اخلاقی دارم و در این راستا، کمیته ای با حضور استاندار و نمایندگان مجلس تشکیل می شود.
این عضو کابینه با طرح این پرسش که چرا به استان فارس سفر کرده است، گفت: بنا بر آمارها، به خاطر بی برنامه بودن مدیران گذشته، 200 هزار شغل در معرض تعطیلی در کشور وجود دارد که که بخش اعظم آن مربوط به استان فارس است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به کارگران استان فارس گفت: حضور من درگردهمایی هفته کارگر این استان، نشانه این است که ما مراقب شما هستیم.
** دلیل تغییر مدیریت اداره کل فارس
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود از عباس عباسی مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به عنوان دانشمندی فرهیخته یاد کرد و با قدردانی از فعالیت های وی گفت: علت تغییرمدیریتی بخشنامه ای بود که صادر کردیم و بر مبنای آن باید همه مدیران ادارات کل از بدنه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند.
** باید امید در دل کارگران زنده بماند
استاندار فارس نیز در این آیین، کارگران را اصلی ترین و اساسی ترین سرمایه های اجتماعی هر کشور وهمچنین سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی خواند.
سید محمد احمدی گفت: اگر بخواهیم که با تکیه بر توانمندی داخلی اقتصاد را مقاوم و در مقابل بیگانگان سرتعظیم فرود نیاوریم توجه به قشر کارگر باید در دستور کار باشد که هست.
وی افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که تدبیری بیندیشد که امید در دل کارگران زنده بماند و کارخانه های تولیدی کنونی سرپا بمانند.
استاندار فارس با بیان این که مسایل و مشکلات کارگری به جا مانده از دوران قبل کم نیست گفت: درحال تلاش هستیم که کارگری در کارخانه های استان بیکار نماند و واحدهای تولیدی تعطیل نشوند و زمینه فعالیت واحدهای جدید تولیدی فراهم شود.
احمدی در ادامه تصریح کرد: فارس دو میلیون بیمه شده تامین اجتماعی دارد ولی یک بیمارستان چهل ساله متعلق به تامین اجتماعی در مرکزاستان فعال است واین درحالی است که استان همجوار با 200 هزار بیمه شده، سه باب بیمارستان تامین اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: انتظار این است که ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز شتاب گیرد و همچنین واحدهای ورزش کارگران که در سطح استان نیمه کاره رها شده اند ازاعتبار لازم برخوردار شوند چرا که در غیر اینصورت، احتمال تخریب بناهای موجود وجود دارد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای عباسی در دوران مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس انصافا زحمت کشیدند امیدواریم در عرصه های دیگر از این برادر ارجمند که نجیبانه کار کردند و عاشقانه هم در خدمت نظام بوده اند بهره گرفته شود.
وی گفت: آقای مختاری مدیرکل جدید با توجه به مسایل فرارو و تجارب اندوخته شده که از سطح کارشناس اداره شروع کردند زمینه رونق بیش از پیش تولید را دراستان فراهم آوریم.
در این آیین، سهراب مختاری به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس معرفی و از خدمات عباس عباسی مدیرکل سابق در این مسوولیت قدردانی شد. ک/2
2026/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن