تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806351161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع کشور 2000 مگاوات برق صرفه جویی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین احمدی یزدی:
صنایع کشور 2000 مگاوات برق صرفه جویی کردند
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت مصرف توانیر کشور گفت: با همراهی صنایع کشور در مدیریت مصرف انرژی و کاهش دو هزار مگاواتی انرژی برق در سال گذشته بیش از 23 میلیارد و 400 میلیون تومان به واحدهای همراه تخفیف و پاداش داده شد.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش مدیریت مصرف انرژی در واحدهای صنعتی ظهر دوشنبه با حضور علیرضا احمدی یزدی مدیرکل مدیریت مصرف توانیر، سید باقر چگینی معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و جمعی از کارشناسان و نمایندگان واحدهای صنعتی در سالن اجتماعات شرکت برق قزوین برگزار شد. علیرضا احمدی یزدی در این همایش گفت: مدیریت مصرف برق از ارکان اقتصاد مقاومتی است که با همکاری مشترکان می توانیم به اهداف و برنامه های پیش بینی شده دست یابیم. وی افزود: در راستای شعار امسال باید برنامه ریزی مدونی انجام شود تا با همراهی مردم بتوان به مدیریت مصرف سامان داد و با صرفه جویی در مصرف انرژِی با اعمال مجموعه ای متعادل از اقدامات قیمتی به کاهش شاخص شدت انرزی در کشور دست یافت. احمدی یزدی بیان کرد: در حال حاضر 30 میلیون مشترک برق در کشور داریم که 200 هزار مشترک آن صنعتی است که 35 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند و 16 درصد کشاورزی، 8.9 درصد عمومی و 31.5 درصد خانگی و حدود 9 درصد سایر امور است که برای تامین نیازها توجه به مدیریت مصرف ضروری است. مدیرکل مدیریت مصرف توانیر تصریح کرد: ماهیت تولید پیوسته برق، عدم امکان ذخیره سازی و متغیر بودن اتفاقات برق از عمده ترین دلایل ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای برق و بهترین ابزار مدیریت مصرف است. صرفه جویی 10 تا 20 درصدی برق در صنایع پداش دارد احمدی یزدی یادآورشد: اگر واحدهای صنعتی بتوانند 200 ساعت مصرف انرژی خود در پیک بار تابستان را مدیریت کنند از تخفیف ویژه وزارت نیرو برخودار می شوند و ما را از ایجاد نیروگاه و ظرفیت جدید بی نیاز می کنند.

وی افزود: در مسیر آینده برق جهان باید اطلاعات فنی و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی را بدانیم که در این مسیر هوشمندسازی شبکه برق، انتشار گازهای گلخانه ای، مدیریت مصرف و بهره وری، حمل و نقل و توسعه بر مبنای انرژی تجدیدپذیر از موضوعات استراتژیک در مسیر آینده برق در جهان است. این مسئول بیان کرد: تعالیم دینی و دستیابی به چشم انداز توسعه، محدویدت منابع ،تامین پایدار انرژی و افزایش تقاضا ما را ملزم می کند تا در مصرف انرژِی تجدید نظر و مدیریت کنیم تا با خاموشی و افزایش هزینه ها روبرو نشویم. نیاز سالانه شش هزار مگاوات انرژی برق جدید در کشور احمدی یزدی تصریح کرد: با روند کنونی مصرف انرژی، باید سالانه شش هزار مگاوات برق ظرفیت جدید ایجاد شود که احداث آن 213 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که درآمدهای حاصل از فروش انرژی و انشعاب حدود 58 میلیارد تومان است لذا بهترین راهکار این است که با مدیریت مصرف به ایجاد این ظرفیت نیازی نداشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از تهدیدات افزایش مصرف انرژی انتشار گازهای سمی ناشی از سوخت های فسیلی است که در سال 90 بیش از 30 هزار میلیون تن گاز co2 در جهان منتشر شد که سهم کشور ما 547 میلیون تن بود که این میزان در سال گذشته با تولید 257 هزار میلیون کیلووات ساعت انرژی بالغ بر 222 میلیون تن گاز آلاینده بود که نگران کننده است و باید نسبت به کاهش آن اقدام جدی شود. احمدی یزدی گفت: در حالی که در طول 17 هزار سال تنها پنج درجه زمین گرمتر شده بود در طول 100 سال اخیر شاهد گرم شدن پنج درجه ای زمین هستیم که ناشی از افزایش مصرف سوخت های فسیلی و گازهای گلخانه ای است که در سال گذشته کشته شدن چهار هزار نفر در تهران در اثر آلودگی هوا هشدار دهنده است. طرح ذخیره عملیات صنایع/ تخفیف ویژه واحدهای کم مصرف وی افزود: در طرحی که امسال پیش بینی شده در صورت همکاری صنایع با اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات سالانه در پیک بار تابستان، کاهش موقت دیماند قراردادی، انتخاب گزینه مناسب، ممیزی و کاهش شدت انرژی کارخانه ها و توجه به ضریب فصل، استفاده از مولدهای موجود و تعرفه جمعه با کاهش 10 درصدی مصرف برق روی ولتاژ 132، 66 و 63 با کسر شش درصدی محاسبه خواهد شد. این مسئول بیان کرد: پنج روز تعطیلات و تعمیرات، انتقال شیفت دوم به سوم، انتقال تعطیلات جمعه به روزهای دیگر هفته می توانند از تخفیف قابل توجه هزینه برق استفاده کنند. مدیرکل مدیریت مصرف توانیر کشور گفت: با دریافت مجوز از وزارت نیرو مشترکان کشاورزی که از ساعت هفت عصر تا 11 شب در چهار ساعت پیک بار با مدیریت مصرف، موتورهای برق را خاموش کنند در طول 20 ساعت ّروز می توانند برق رایگان مصرف کنند. 23 میلیارد تومان تخفیف برای 400 مگاوات صرفه جویی برق در صنعت احمدی یزدی اظهارداشت: در واحدهای صنعتی کشور ظرفیت حدود یک هزار مگاوات دیزل کوچک و بزرگ وجود دارد که در سال گذشته 368 دستگاه باصرفه جویی 110 مگاوات برق با وزارت نیرو همکاری کردند که ارائه تخفیف برای 379 مگاوات برق بیش از 23 میلیارد و 400 میلیون تومان تخفیف به صنعتگران داده شد. وی گفت: در طول چهار مرحله از اجرای طرح ذخیره عملیاتی در صنایع خوشبختانه تعداد صنایع مشارکت کننده از 406 واحد در سال 83 به تعداد دو هزار و 323 واحد افزایش یافته است.

احمدی یزدی اضافه کرد:طرح ذخیره عملیاتی اگر کمتر از 200 ساعت در صنایع مدیریت شود تخفیف های پیش بینی شده بسیار قابل توجه است و واحدهایی که با شرکت برق قرارداد منعقد کرده و در پیک بار با اعلام وزارت نیرو از شبکه خارج شده و مصرف خود را کاهش داده یا به ساعات بعدی منتقل کنند هزینه های تولید و انرژی آنها بشدت کاهش خواهد یافت و از قطعی برق نیز در واحد جلوگیری خواهد شد. وی گفت: ظرفیت صنایعی که می توانند از این طرح استفاده کند بالغ بر سه هزار و 100 واحد است که بالای یک مگاوات مصرف دارند که در سال گذشته یک هزار و 51 واحد صنعتی همکاری کردند اما دو هزارو 49 واحد هنوز در طرح مشارکت نداشته اند که بایدبرای جذب آنهااطلاع رسانی شود. هر 10 سال حجم تاسیسات برق دو برابر می شود احمدی یزدی یادآورشد:با افزایش میزان مصرف و تقاضا در هر 10 سال باید تاسیسات جدید در صنعت برق ایجاد شودکه درپنج سال گذشته در هر سال دو هزار مگاوات بار کاهش یافته که اگر تداوم یابد کار ارزشمندی صورت گرفته است. وی افزود: اگر یک ماه مدیریت بار به میزان 10 درصد کاهش یابد می توان پیک بار کشور را معادل سال گذشته ثابت نگهداشت لذا بایدصنعت گران مصرف انرژی فقط در زمانی که واقعا مورد نیاز است و به میزان لازم و با حداکثر کارآیی(زمان، میزان و نحوه) مورد استفاده قرار دهند تا مدیریت مصرف انرژی عملیاتی شود.

با صرفه جویی هزینه برق امسال کمتر از سال قبل می شود     
مدیرکل مدیریت مصرف توانیر کشور در پایان گفت: 90 درصد مشترکان خانگی در مناطق غیر گرمسیری در سه پله اول مصرف ماهانه آنها کمتر از 300 کیلووات است که اگر 20 درصد صرفه جویی کنند علیرغم افزایش هزینه ها، هزینه برق امسال آنها کمتر از سال قبل خواهد شد.


۱۳۹۳/۲/۸ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن