تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821006205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش گلایه لبنانی ها/ 10 هزار دانش آموز پناهجوی سوری فقط در مدارس دولتی یک شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش گلایه لبنانی ها/ 10 هزار دانش آموز پناهجوی سوری فقط در مدارس دولتی یک شهر بیروت – ایرنا – مقامات لبنانی از روند افزایش ورود پناهجویان سوری به این کشور که زمینه نفوذ تروریست های تکفیری و افزایش گلایه های شهروندان لبنانی را فراهم کرده است، ابراز نگرانی کرده و خواستار چاره اندشی بین المللی در این زمینه شده اند.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی « النهار» در شماره روز دوشنبه خود برای به تصویر کشیدن تبعات بحران سوریه بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی در کنار مشکلات امنیتی و سیاسی نوشت که فقط در مدارس دولتی شهر عکار در شمال لبنان ، 10 هزار دانش آموز سوری مشغول درس خواندن شده اند.
النهار افزود : در این شهر 98 هزار سوری پناهجو زندگی می کنند.
مقامات لبنانی اعلام کرده اند که شمار پناهجویان سوری ثبت نام شده به مرز یک میلیون و یکصد هزار نفر رسیده است .
این درحالی است که آمارهای غیررسمی می گوید حدود 500 هزار پناهجوی سوری که ثبت نام نشده اند و در مناطق مختلف لبنان پراکنده هستند.
اکنون جمعیت پناهجویان سوری به یک سوم جعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری لبنان رسیده است.
در برخی شهرها و مناطق گفته می شود که تعداد پناهجویان حتی از جمعیت این شهرها بیشتر شده است.
مقامات لبنانی اعلام کرده اند که این کشور تحمل این حجم پناهجو را به دلیل امکانات زیرساختی خود ندارد و از جامعه جهانی درخواست کمک کرده اند.
شکایت های مردم لبنان هر روز در خصوص کمبودها بویژه خدمات بهداشتی و پزشکی ، آب و برق ، شغل و مشکلات اجتماعی بیشتر می شود و این روند ادامه شرایط امنیتی و اجتماعی لبنان را با خطر مواجه کرده است.
« بتول احمد» مسئول بخش اطلاع رسانی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شمال لبنان می گوید که در شهر عکار 98 هزار پناهجوی سوری ثبت نام شده زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه 75 درصد کودکان عکاری در سن مدرسه هستند ، وجود 10000 دانش آموز سوری باری اضافی و سنگین بر مدارس این شهر وارد کرده است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن