تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819551811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار قربانیان ویروس کرونا در عربستان ازمرز 100 نفر گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمار قربانیان ویروس کرونا در عربستان ازمرز 100 نفر گذشت تهران- ایرنا- در حالی که شمار قربانیان امسال ویروس ˈ کرونا ˈ در عربستان از مرز 100 نفر گذشت ، مقام های این کشور طرح های فوق العاده و فوری برای مقابله با این ویروس در اماکن عمومی و به ویژه مدارس تهیه کردند .


بسیاری از کارمندان فرودگاه ریاض نیز که با مسافران زیادی در تماس اند ، به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس ، از ماسک های بهداشتی استفاده می کنند .
وزارت بهد اشت این کشور روز گذشته اعلام کرد که 16 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت و گزارش شده که هشت نفر از مبتلایان به این ویروس طی 24 ساعت گذشته فوت کرده اند .
وزارت بهداشت عربستان افزوده است :بر اساس گزارش های موجود ، دو نفر در ریاض ، هشت نفر در جده و شش نفر در تبوک به این ویروس مبتلا شده اند .
در ماه آوریل سال جاری میلادی این ویروس در عربستان بیشترین قربانی را داشته به گونه ای که طی این ماه 39 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند .
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی افزایش ابتلا به این ویروس در عربستان را طی ماه آوریل بسیار نگران کننده دانستند .
شاهزاده ˈ خالد الفیصل ˈ وزیر آموزش و پرورش عربستان روز گذشته دستور داد تا اقدام های لازم برای پیشگیری از این ویروس در مدارس این کشور انجام شود.
گفتنی است اولیای یک مدرسه دخترانه در جده پس از انتشار شایعه ای مبنی بر اینکه یکی از دانش آموزان به این ویروس مبتلا شده است ، فرزندان خود را از مدرسه خارج کرده و پس از آن نیز آن ها را از رفتن به مدرسه منع کردند .
از سوی دیگر ˈ عادل فقیه ˈ وزیر بهداشت عربستان شورای مشورتی پزشکی 10 نفره متشکل از کارشناسان بهداشت و پزشکان متخصص بیمارهای واگیردار برای مهار این ویروس تشکیل داده است .
بنا بر اعلام مقام های رسمی عربستان تاکنون ابتلای 339 نفر در این کشور به ویروس کرونا ثبت شده است .
سازمان بهداشت جهانی با همکاری با مقام های وزارت بهداشت کشورهای مختلف در حال تحقیق برای کشف ماهیت این نوع ویروس و راه های انتشار و انتقال آن است .
سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که ویروس کرونا در وضعیت کنونی تهدیدی برای بهداشت عمومی به شمار نمی آید و نیازی به ممنوع کردن سفر به هیچ کدام از کشورها، تحت آزمایش قرار دادن افراد در مبادی ورودی یا محدود کردن تجارت نیست.
در حال حاضر درمانی برای این نوع ویروس وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن تهیه و تولید نشده است .
این خانواده ویروسی اولین بار در سال 1960 کشف شده است که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می گردد و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است .
علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است .
کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهانتان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا ، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.
ویروس کرونا یا مرس گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس ˈسارسˈ محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و 8 هزار و 273 نفر را مبتلا کرد. 9 درصد از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند.
خاورم**2041**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن